بهترین روش برای مو بلند
بهترین روش برای اینکه موهایتان بلند شود
اسفند ۲۴, ۱۳۹۵
اشتباهات ابرو
اشتباهات رایج در رابطه با ابروها
اسفند ۲۴, ۱۳۹۵

رمز و رازهای خرید لوازم آرایش صورت

رمز خرید لوازم آرایش صورت

خرید لوازم آرایش

رمز و رازهای خرید لوازم آرایش صورت

پیدا کردن کرم پودری که بیشترین مطابقت با پوست را داشته باشد، یکی از سخت‌ترین خرید‌هاییست که یک خانم می‌تواند انجام دهد.اما متخصص زیبایی در آرایشگاه، می‌گوید اگر کمی در خانه تمرین کنید، ‌این چالش برای شما ساده‌تر خواهد شد. قبل از انتخاب کرم پودر، نوع پوست خود را تعیین کنید. اومی‌گوید: «آیا پوست شما خشک، چرب، مختلط، حساس و یا مستعد ابتلا به جوش است؟»

  • پوست خشک: ‌این نوع پوست به علت فقدان چربی، تیره و گرفته بنظر می‌رسد، و نور را به سختی منعکس می‌کند. ممکن است خارش داشته باشد، به راحتی تحریک و ملتهب شود، و مستعد پوسته پوسته شدن است.
  • پوست چرب: ‌این نوع پوست براق بنظر می‌رسد، و احساس چربی روی پوست وجود دارد. همچنین ممکن است منافذ بزرگتر از منافذ طبیعی پوست داشته باشد.
  • پوست مختلط: ‌این نوع پوست بسیار شایع است. گونه‌ها خشک هستند، همه منطقه‌ی T شکل صورت (یعنی پیشانی، بینی و چانه) چرب است.

از فرمول درست استفاده کنید

  • از کرم پودر‌هایی استفاده کنید که طوری طراحی شده‌اند تا بهترین تاثیر را روی چهره‌ی شما بگذارند:
  • افراد با پوست خشک، مختلط و نرمال می‌توانند از کرم پودر‌های حاوی نرم کننده استفاده کنند. در هنگام خرید به دنبال کلمات مایع، مرطوب کننده‌ی رنگی، کرمی، و یا پنکیک مایع بگردید.
  • پنکیک‌ها و پودر‌ها، برای پوست‌های چرب، مختلف و نرمال مناسب هستند. اگر پوست خشک دارید به هیچ عنوان از این دست محصولات استفاده نکنید، برای اینکه چین و چروک و خشکی پوستتان را برجسته‌تر نشان می‌دهند.
  • کرم پودرهای آبرسان و مرطوب کننده هم برای پوست خشک مناسبند. آنها پوست شما را مرطوب کرده و به شما کمک می‌کنند تا احساس آزردگی و خشکی نداشته باشید.
  • کرم پودرهای کنترل کننده‌ی چربی، بدون چربی، بر پایه‌ی آب، و مات، توسط هر دو گروه پوست چرب و مختلط میتوانند استفاده شوند.‌ این فرمول‌ها باعث کاهش چربی روی پوست می‌شوند و براق بودن پوست را کاهش می‌دهند.
  • کرم پودرهای منعکس کننده‌ی نور، بهترین‌ها برای پوست خشک و پیرتر هستند. آنها با ‌ایجاد یک سطح بر روی پوستتان باعث می‌شوند پوست، نور را منعکس کند و چهره‌ی خشک و کدر شما را روشن‌تر نشان دهد.
  • از کرم پودرهای مخصوص پوست‌های چین و چروک‌دار برای پر کردن خطوط صورت و کاهش توجه به چین و چروک‌ها استفاده کنید.
  • کرم پودرهای color-matching یا کرم پودرهایی که با رنگ پوست منطبق می‌شوند هم، در رنگ‌های مختلفی وجود دارند که خودشان با رنگ پوست شما مخلوط و تنظیم می‌شوند. اگر به دنبال پوششی نامرئی هستید، ‌این دست از کرم پودرها برای شما مناسبند. به دنبال محصولی با چربی کمتر و یا بیشتر، بسته به نوع پوستتان بگردید.

میزان پوشش دهی محصول را در نظر بگیرید

بسته به عیوبی که می‌خواهید بپوشانید، کرم پودری با قابلیت پوشانندگی سبک، متوسط و یا کامل انتخاب کنید.

  • پوشش سبک: بعضی از محصولات مایع و یا مرطوب کننده‌های رنگی، پوششی سبک به شما ارائه می‌دهند که ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند.
  • پوشش متوسط: ‌این دسته از محصولات نیز طبیعی بنظر می‌رسند، اما می‌توانند جوش‌ها و لکه‌های ناشی از افزایش سن را هم بپوشانند. پودر‌ها، ترکیب کرم و پودر، و کرم‌های مبتنی بر مواد معدنی همگی به شما پوششی متوسط می‌دهند.
  • پوشش کامل: خانم‌هایی که می‌خواهند تغییر رنگ پوست، زخم و سایر نواقص را بپوشانند، ‌این گزینه را در نظر بگیرند. پم مسی، یکی از مشاورین آرایش شرکت لوازم آرایشی مری کی می‌گوید: «کرم‌های فشرده، ترکیب کرم و پودر، پنکیک، و فرمول‌های بر پایه‌ی مواد معدنی بهترین انتخاب شما هستند.»

بهترین رنگ را انتخاب کنید
متخصص زیبایی در آرایشگاه توضیح می‌دهد: «کرم پودر‌ها بر مبنای رنگ‌های زرد، صورتی/قرمز، و یا خنثی ساخته می‌شوند. شما باید به دنبال کرم پودری بگردید که با زمینه‌ی پوست شما مطابقت داشته باشد. یکی از راه‌های تعیین رنگ زمینه‌ی پوستتان، ‌این است که ببینید رگ‌های مچ دست شما زیر نور خورشید چه رنگی است.‌ اگر رگ‌هایتان آبی‌اند، پوست شما دارای زمینه‌ی سرد است. اگر رگ‌ها سبز هستند، شما دارای زمینه‌ی پوست گرم هستید.»

رمز و رازهای خرید لوازم آرایش صورتReviewed by سه رخ on Mar 14Rating: 4.5رمز و رازهای خرید لوازم آرایش صورتدر این مقاله میخواهیم بهترین رمز و رازهای خرید لوازم آرایش صورت را از نظر متخصصین زیبایی در آرایشگاه بررسی کنیم

;

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *