آموزش روش سبز کردن سبزه عید
سبزه عید
اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
اسکراب بدن بسازید
اسکراب بدن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۵

مراقبت از پوست روشن

راه های مراقبت از پوست روشن

مراقبت از پوست روشن

مراقبت از پوست روشن

اگر دارای پوست روشنی هستید، حتما می‌دانید مراقبت از آن چقدر می‌تواند چالش برانگیز باشد. لوازم آرایش، برنزه کننده‌ها و باقی محصولات معمولا برای پوست‌های تیره‌تر ساخته شده‌اند، بنابراین ممکن است ندانید بهترین محصول برای پوستتان کدام است.
بخاطر اخطارها درباره‌ی سرطان پوست و عوارض اشعه‌ی آفتاب هم، بهتر است پوست روشن، بطور سالیانه مورد معاینه و بررسی برای وجود بیماری‌های احتمالی قرار بگیرد. با مراقبت از پوستتان و انتخاب محصولات درست، می‌توانید پوست خود را سالم نگه دارید.

  • از محصولاتی با مواد تشکیل دهنده‌ی ملایم مانند کره‌ی درخت روغن قلم، ویتامین E و روغن نارگیل استفاده کنید. پوست روشن نسبت به انواع دیگر پوست، بیشتر در معرض خشکی و سوزش قرار دارد، بنابراین در استفاده از محصولاتی که دارای مواد تشکیل دهنده‌ی سنگین که به آزردن پوست معروف هستند، مثل سالیسیلیک اسید اجتناب کنید. در عوض، از صابون‌های مرطوب کننده و کرم‌ها برای داشتن پوستی سالم استفاده کنید.
  • از یک اسکراب لایه بردار خوب که دارای مواد ساینده‌ی خشن نیست استفاده کنید.متخصصین زیبایی در آرایشگاه عنوان کرد که پوست روشن، علائم بالا رفتن سن را زودتر از باقی انواع پوست نمایان می‌کند. لکه‌هایی که بر اثر بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند، خطوط ریز و چروک‌ها، نشانه‌هایی هستند که در پوست روشن بصورت بیشتر و حادتری نمایان می‌شوند.
    برای کمک به پاک شدن سلول‌های مرده‌ای که پوست شما را کدر و خشک نشان می‌دهند، از پوستتان لایه برداری کنید، و از یک کرم مرطوب کننده برای بازگرداندن رطوبت به پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست استفاده کنید.
  • هرروز، حتی در زمستان و روزهای ابری از یک کرم ضد افتاب با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. به گزارش بنیاد سرطان پوست، افرادی با پوست روشن، بیشتر در معرض مضرات نور خورشید مانند سرطان سلول‌های فلسی و یا سرطان سلول‌های پایه‌ای قرار دارند.
    ضد آفتاب را بخشی از مراقبت‌های روزانه‌تان قرار دهید و از قرار گرفتن در معرض افتاب برای برنزه کردن پوست و یا استفاده از سولاریم خودداری کنید، زیرا می‌توانند احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش دهند. در هوای آزاد از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید تا از پوست روشن خود محافظت کنید.
  • اگر بیش از حد احساس رنگ پریدگی می‌کنید، از لوسیون‌های برنزه کننده بدون نیاز به آفتاب و به اصطلاح اوتو برنزها استفاده کنید. از لوسیون برنزه کننده‌ای استفاده کنید تا به آرامی‌شما را به رنگ دلخواهتان برساند. یک رنگ برنزه‌ی تیره ممکن است با رنگ چشم‌ها و موهای شما همخوانی نداشته باشد و رنگتان را مصنوعی جلوه دهد.
    اما اگر از برنزه کننده‌ای استفاده کنید که کمی رنگ پوست شما را تیره کند، می‌توانید بدون اینکه مصنوعی بنظر برسید رنگ طبیعی و خاص خود را بدست بیاورید.
  • بطور سالیانه به دکتر پوست یا متخصصین زیبایی در آرایشگاه مراجعه کنید تا خال‌ها و لکه‌هایی که ممکن است خطرناک باشند مورد بررسی قرار گیرند. دکتر پوستتان می‌تواند به شما نکاتی را درباره‌ی مراقبت از پوستتان در برابر نشانه‌های افزایش سن ارائه دهد و محصولاتی با مواد تشکیل دهنده‌ی ملایم را به شما پیشنهاد دهد که برای حفظ سلامت پوست روشنتان موثر باشند.
مراقبت از پوست روشنReviewed by سه رخ on Mar 10Rating: 4.5مراقبت از پوست روشندر این مقاله میخواهیم بهترین راه های مراقبت از پوست روشن را از نظر متخصصین زیبایی در آرایشگاه بررسی کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *