خطاهای آرایش (قسمت سوم)
خطاهای آرایشی که چهره شما را خسته نشان می دهند (قسمت سوم)
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶
آرایش چشمان خمار
آرایش چشمان خمار
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶

عادت های اشتباه زیبایی – قسمت دوم

عادت های اشتباه زیبایی کدامند

عادت های اشتباه زیبایی

عادت های اشتباه زیبایی

  • لایه برداری بیش از حد
    استفاده کردن از اسکراب، احساسی فوق العاده به ما می‌دهد. اما متخصصان پوست می‌گویند وقتی که پوست شما بصورت طبیعی سلول‌های مرده را میریزاند، استفاده از اسکراب دیگر عملی غیر ضروریسیت.متخصصین زیبایی در آرایشگاه می‌گوید: «کندن سلول‌ها و خارج کردن چربی از پوست به وسیله‌ی لایه برداری، تنها باعث ایجاد یک چرخه‌ی معیوب از سوزش و خشکی پوست، و در دراز مدت پوسته پوسته شدن پوست می‌شود، با این حال برخی اصرار به لایه برداری برای ایجاد سلول‌های جدید دارند که منجر به خشکی پوست می‌شود.
    بر اساس گزارشی از انجمن متخصصان پوست در آرایشگاه ، شما نباید بیشتر از یک تا دو بار در هفته صورت و بدن خود را لایه برداری کنید. متخصص زیبایی می‌گوید: «اگر پوست شما متمایل به چرب است، مراقب باشید بیش از حد این کار را انجام ندهید. زیاده روی در لایه برداری می‌تواند نتیجه‌ی عکس داشته باشد و موجب شود غدد سباسه شما، چربی بیشتری تولید کنند.
    وی به افراد با پوست چرب، توصیه می‌کند از اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک، و یا آنزیم‌هایی که با پوست سازگارند، برس بدن، میکرودرم ابریژن، و یا اسکراب استفاده کنند. ولی این را هم فراموش نکنند: «ملایم‌تر از چیزی که فکر می‌کنید نیاز است با پوستتان رفتار کنید!» دکتر کرانت می‌گوید: «قرمزی و آزردگی پوست، نشانه خوبی نیست.»
  •  بالا و پایین کردن برس ریمل
    متخصص زیبایی در آرایشگاه می‌گوید: «بالا و پایین کردن برس ریمل در قوطی ریمل، باعث ورود هوا به داخل آن میشود، و اگر باکتری‌ای از چشمتان وارد قوطی ریمل شود، هوا می‌تواند به رشد میکروب‌ها کمک کند.» هوا همچنین باعث خشک شدن سریعتر ریمل نیز میشود و باعث میشود تا زمانی که باید، دوام نیاورد.
    وی توصیه می‌کند: «به آرامی برس ریمل را وارد قوطی کنید و در داخل قوطی بچرخانید، سپس با حداقل تماس با لبه‌ی ریمل آنرا خارج نمایید تا همه چیز را تا جایی که ممکن است تازه و بدون باکتری نگه دارید.» شما می‌خواهید به مقداری کافی از ریمل را روی برس داشته باشید، بدون اینکه باقی مواد را آلوده کنید.
  •  استفاده از محصولات مختلف باهم
    متخصص زبابب در آرایشگاه می‌گوید: «شاید به محصولات زیباییتان که با داروخانه محلیتان برابری می‌کند، ببالید! اما لوسیون‌ها و دیگر محلول‌های سحرآمیز شما ممکن است با هم کنار نیایند. مواد موجود در محصولات مختلف می‌توانند با یکدیگر ستیز داشته باشند و اثر یکدیگر را خنثی کرده و یا پس از مخلوط شدن باعث ایجاد سوزش در پوست شوند.»وی می‌گوید: «به عنوان مثال، وقتی از رتینوئید‌ها مثل رتین-آ همراه با بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنید، در واقع فقط باعث خنثی شدن اثرات رتینوئید می‌شوید.» و این باعث هدر رفتن پولتان هم می‌شود.!
    وی توصیه می‌کند: «از یک پاک کننده‌ی ملایم، مرطوب کننده، ضد آفتاب، کرم رتینوئید، و شاید یک محصول دیگر آنتی اکسیدان که با دقت انتخاب شده، استفاده کنید.» اگر شک دارید، از یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی  در آرایشگاه که می‌تواند به شما توصیه‌های ساده اما کارامد بدهد، مشاوره بگیرید.

ادامه مطلب در عادت های اشتباه زیبایی - قسمت سوم

عادت های اشتباه زیبایی - قسمت دومReviewed by سه رخ on Apr 26Rating: 4.5عادت های اشتباه زیبایی در این مقاله میخواهیم عادت های اشتباه زیبایی را از دید متخصصین زیبایی در آرایشگاه بررسی کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *