فرمول رنگ مو دودی
رنگ مو دودی
بهمن ۲۶, ۱۳۹۵
ارتباط ناخن با سلامتی بدن
ارتباط ناخن با سلامتی بدن(قسمت۱)
بهمن ۲۶, ۱۳۹۵

چگونه لوازم آرایشی را خودمان درست کنیم !

درست کردن لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

چگونه لوازم آرایشی را خودمان درست کنیم !

اگر شما نیز دوست دارید از لوازم آرایشی صد درصد طبیعی و سالم استفاده کنید ، این مطلب را از دست ندهید ؛ زیرا شما را با طرز تهیه محصولات آرایشی از قبیل کرم مرطوب‌کننده ، ماسک ، شامپو ، دئودورانت و … آشنا می‌کند. شما می‌توانید به دلخواه خود و با صرف هزینه کمتر لوازم آرایشی سالم و خانگی تهیه کنید.

  • لوسیون مرطوب‌ کننده
    برای تهیه این لوسیون به ۳ قاشق سوپخوری گل گاوزبان نیاز دارید. روش تهیه آن به این صورت است که باید یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو‌زبان بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید خنک شود. لوسیونی را که تهیه کرده‌اید داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بمالید. مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه‌ای دربسته و داخل یخچال می‌باشد.
  • کرم دور چشم
    برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.
  • مایع نرم‌کننده بدن
    ۳ مشت چای سبز را داخل ۳ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم‌کرده را داخل وان آب گرم (۳۸ درجه سانتی‌گراد) بریزید و هفته‌ای یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه بدن‌تان را در این اکسید نرم‌کننده رها کنید. خواهید دید که بدنی نرم و لطیف خواهید داشت.
  • شامپو
    برای تهیه شامپو خانگی کافی است یک مشت گیاه «غاسول صابونی» تهیه کرده. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گیاه بریزید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کرده و داخل شیشه دردار بریزید و موقع استحمام از این شامپو استفاده کنید. اگر دوست دارید موهایتان براق و درخشنده باشد، بهتر است از دم‌کرده گل گندم یا گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. به این ترتیب که ۳ قاشق سوپخوری از این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و موهایتان را آب بکشید.
  • پاکسازی پوست صورت
    برای خوش آب و رنگ شدن پوست صورتتان کافی است یک مشت آویشن و یک مشت بابونه یا مریم گلی را داخل ظرف آب سرد بریزید و بجوشانید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با شعله کم بجوشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بریزید. حالا روی سرتان حوله یا دستمالی بیندازید و به مدت ۱۰ دقیقه صورتتان را بخور دهید.
چگونه لوازم آرایشی را خودمان درست کنیم !Reviewed by Tannaz lotfy on Feb 14Rating:

3 دیدگاه ها

  1. بانو گفت:

    عـــــــــــــــالــــــــــی

  2. maryam گفت:

    ????????? Merc az site khobeton

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *