درمان ریزش مو
راه‌های طبیعی برای درمان ریزش مو
فروردین ۱۴, ۱۳۹۶
آرایش پوست عروس خانم‌ها
پوست عروس
فروردین ۱۴, ۱۳۹۶

 نسخه فراری دادن لک و پیس

فرار از لک و پیس

لک و پیس

نسخه فراری دادن لک و پیس

پوست‌ های روشن‌تر معمولا بیشتر دچار کک‌ومک و لکه‌های خورشیدی می‌شوند. هیچ‌کسی دوست ندارد پوستی پر از لک داشته باشد. بسیاری از ما پول، وقت و انرژی بسیاری صرف می‌کنیم تا لک‌های پوست‌ مان را برطرف ‌کنیم. بسیاری دیگر از ما همین پول را صرف پیشگیری از بروز لک‌های پوست‌ مان می‌کنیم.درمان لک‌های پوستی از یک سو و مراقبت از بروز دوباره این لک‌ها در سوی دیگر این ماجرا قرار دارند. برای آنکه پوستی بدون لک داشته باشید باید به هر دوی اینها توجه داشته باشید. ما در این مطلب به شما می‌گوییم که با چه ترفندی از بروز لک‌ها پیشگیری کنید و چه فرمولی را استفاده کنید تا لک‌های پوستی‌تان را برای همیشه فراری دهید.

  • لک‌های پوستی از کجا نشأت می‌گیرند؟
    احتمالا با اصطلاحاتی مانند ملاسما و لکه‌های کبدی آشنایی دارید. این دو به وضعیت مشابهی اشاره دارند؛ هیپرپیگمانتاسیون، یعنی افزایش رنگدانه‌های پوست که منجر به لک‌های رنگی روی پوست می‌شود. آسیب‌های ناشی از التهاب، قرار گرفتن در‌معرض پرتوهای فرابنفش و سایر عوامل محیطی باعث می‌شوند که سلول‌های پوست رنگدانه بیشتری تولید کنند. تغییر سطح استروژن (به‌خاطر مصرف قرص‌های ضدبارداری) نیز نقش بسزایی در افزایش رنگدانه‌های پوستی ایفا می‌کند.
  • توقف تولید رنگدانه‌های پوستی
    یکی از گزینه‌های درمانی برای لک‌های پوست استفاده از کرم‌های هیدروکینون (سفید‌کننده و ضدلک) است؛ این کرم موضعی فرایند تولید رنگدانه‌ها را متوقف می‌کند.هیدروکینون یکی از قوی‌ترین و موثر‌ترین کرم‌های پوستی است؛ اما غلظت بالای این کرم ممکن است سمی باشد. پزشکان معمولا کرم هیدروکینون 4درصد را به بیماران خود تجویز می‌کنند اما کرم‌های 2درصد نیز در بازار به‌فروش می‌رسند.هیدروکینون می‌تواند پوست را تحریک کند و برخلاف اثر درمانی آن به افزایش رنگدانه‌های پوستی منجر شود، بنابراین بهتر است در ایام تعطیلات از این کرم‌ها استفاده کنید. به‌علاوه می‌توانید از داروهای بدون نسخه (OTC) نیز جهت رفع التهاب و حساسیت استفاده کنید.
  • لایه‌بردارها هم موثرند!
    کرم لایه‌بردار رتین-آ (ترتینوئین) و استروئیدها نیز در کنار هیدروکینون یا به‌جای آن تجویز می‌شوند، اما ممکن است چندان موثر نباشند. از این رو، به بیماران توصیه می‌شود از داروهای بدون نسخه به‌جای هیدروکینون استفاده کنند. داروهای بدون نسخه عوارض ندارند و به کاهش رنگدانه‌های پوستی کمک می‌کنند. یکی از بهترین داروهای بدون نسخه، اسید کوجیک است که به کاهش رنگدانه‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید به‌طور مداوم و بدون ترس از بروز عوارض جانبی از این دارو استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *