تاریخ انقضاء لوام آرایشی
تاریخ انقضاء محصولات پوستی و لوازم آرایشی
آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ماسک پاییزی
ماسک پاییزی کدو حلوایی
آبان ۱۶, ۱۳۹۶

آموزش دکوپاژ مو در خانه

دکوپاژ مو

آموزش دکوپاژ مو در خانه

آموزش دکوپاژ مو در خانه

   همه خانم ها می دانند که با رنگ می توان رنگ موها را  تا سه درجه روشن کرد. برای روشن کردن موها  می توان از روش های مختلفی استفاده نمود. اولین روشی که به ذهن بیشتر خانم ها می رسد استفاده از پودر دکلره است. دکلره فرآیندی است که موجب خارج کردن پیگمنت های طبیعی مو ( منظور موی رنگ نشده است ) از ساختمان مو می شود و رنگ مو را روشن می کند.
   اگر قصد داشته باشید موهای طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن ترکنید اول باید موها را دکلره کرده و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده کنید. برای دکلره کردن نیز به پودر دکلره و اکسیدان ۳ یا ۱۲% نیاز دارید. در کل دو نوع پودر دکلره وجود دارد: پودر آبی و سفید. پودر آبی نوع قوی از پودر دکلره و پودر سفید نوع ضعیف آن است. پایه ی موهای دکلره از ۱ تا۱۰ است که طبق مقاومت مو و مدت زمانی که پودر روی مو می ماند و به اصطلاح رنگ باز می کند به ترتیب :۱-مشکی ۲-قرمز ۳-قرمز نارنجی ۴-نارنجی قرمز ۵-نارنجی زرد ۶-زرد نارنجی ۷-زرد ۸-زرد روشن ۹-زرد خیلی روشن ۱۰-۱۱-۱۲ پلاتینه یا سفید است.
   در نظر داشته باشید پایه پلاتینه برابر است با سوختن و دمیج شدن کل موها. به همین دلیل آخرین درجه ی دکلره را باید همان پایه ۹ در نظر بگیرید. مدت زمانی که مواد باید روی موها بمانند متفاوت است و به مقاومت هر مو بستگی دارد. پس برای دکلره کردن موها باید مقاومت موها را بسنجید تا مانع از سوختن تارهای مو شود.
یک روش ساده برای تست مقاومت موها کشیدن موها است. اگر مو حالت پوسیدگی نداشت یعنی هنوز مقاومت دارد و نباید به حالت پوسیدگی برسد. تمامی این مراحل بر روی موهای رنگ شده اصطلاحا دکوپاژ نامیده می شود.
   برای دکلره یا دکوپاژ کردن شبیه رنگ زدن موها باید از قانون ریشه و ساقه استفاده کنید. زیرا تأثرپذیری ریشه ها بیشتر از ساقه مو است. پس اول ساقه ها را مواد زده و بعد از آن ریشه ها را مواد بزنیدتا به پایه ی مورد نظر برسد. مواد زیر را باهم ترکیب کرده و روی موی نمدار بزنید و سپس موها را ماساژ دهید. به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید مواد بر روی مو بماند، سپس با نرم کننده موها را بشویید و در انتها رنگ مورد نظر را به موها بزنید.
نکته: هرچقدر رنگ رنساژ روی مو بیشتر بماند مو تیره تر خواهد شد.
فرمول دکوپاژ مو در منزل:
۱پیمانه پودر دکلره
۱ پیمانه نرم کننده
اکسیدان ۶%

آموزش دکوپاژ مو در خانهReviewed by سه رخ on Nov 7Rating: 3.0آموزش دکوپاژ مو در خانهبرای دکوپاژ کردن موها باید همچون قانون رنگ زدن موها را ابتدا از ساقه و سپس ریشه دکوپاژ کرده و درنهایت رنگ مورد نظر را به مو بزنید. در این مقاله نحوه دکوپاژ کدن موها را به شما آموزش می دهیم.

برای دکوپاژ کردن موها باید همچون قانون رنگ زدن موها را ابتدا از ساقه و سپس ریشه دکوپاژ کرده و درنهایت رنگ مورد نظر را به مو بزنید.

1 دیدگاه

  1. شهرزاد گفت:

    یعنی برای موی مشکی از دکوپاژ نمیشه استفاده کرد؟ باید دکلره کرد ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *