جشن حنابندان
آرایش حنابندان
آبان ۲۱, ۱۳۹۶
عوارض اکستنشن
عوارض اکستنشن مو
آبان ۲۱, ۱۳۹۶

آموزش ساخت لاک حرارتی

لاک حرارتی

آموزش ساخت لاک حرارتی

آموزش ساخت لاک حرارتی

   لاک حرارتی، لاکی است که با تغییر دما رمگ آن عوض می شود. علت تغییر رنگ در این لاک، استفاده از رنگدانه های حرارتی یا ترموکالر است. این رنگدانه ها به تغیییرات دمایی واکنش نشان داده  و رنگ آن ها عوض می شود. لاک ناخن حرارتی در حالت عادی به رنگ خود لاک است اما به محض اینکه در معرض دمای سرد قرار بگیرد، به رنگ رنگدانه های حرارتی در می آید. به این ترتیب رنگ اصلی، رنگ خود لاک است و رنگی که با تغییر دما ظاهر می شود، رنگ رنگدانه های حرارتی می باشد. البته چون رنگدانه ها را با لاک مخلوط می کنیم، ممکن است رنگ لاک بعد از واکنش به دما دقیقاً همرنگ رنگدانه های حرارتی نشود.
گام اول : وسایل مورد نیاز
- لاک ناخن (لاک نباید کاملاً پر باشد)
- پودر رنگدانه حرارتی
- کاغذ
- چسب
- لاک پاک کن (اگر لاک خیلی غلیظ بشود، از لاک پاک کن برای رقیق کردن استفاده می کنیم)
گام دوم : یک قیف بسازید!
   اگر لاکی که برای ساخت لاک ناخن حرارتی استفاده می کنید، نو می باشد باید سر لاک را مقداری خالی کرده تا جا برای اضافه کردن رنگدانه ها باز شود. زمانی که لاک را خالی می کنید، دقت کنید مهره داخل شیشه بیرون نیاید زیرا مخلوط کردن رنگدانه را ساده تر خواهد کرد. با کمک یک تکه کاغذ یک قیف با سر خیلی کوچک درست کنید. قیف را با چسب سفت کرده و سر شیشه لاک قرار دهید.
گام سوم : رنگدانه را اضافه کنید!
   برای یک شیشه لاک با اندازه معمولی، یک چهارم قاشق غذاخوری رنگدانه حرارتی کفایت می کند. پودر رنگدانه را داخل قیف ریخته و به لبه هایش ضربه بزنید تا کاملاً داخل شیشه ریخته شود.
گام چهارم : شیشه را خوب تکان بدهید!
   در لاک را بسته و شیشه را خوب تکان دهید. مخلوط شدن پودر با لاک زمان زیادی خواهد برد و حداقل باید 5 دقیقه شیشه را تکان دهید. زمانی لاک ناخن حرارتی آماده است که پودر کاملاً با لاک مخلوط شده و هیچ قسمتی از آن حالت گلوله مانند نشده باشد. زمانی که شیشه لاک را تکان می دهید، حتماً قلم موی لاک را داخل شیشه تکان دهید تا مطمئن شوید رنگدانه ها بهم نچسبیده باشند. چنانچه بعد از اضافه کردن رنگدانه، لاک خیلی غلیظ شود کمی لاک پاک کن داخل شیشه ریخته و کاملاً با لاک مخلوط کنید. از کمترین میزان ممکن شروع کنید تا لاک ناخن حرارتی بیش از حد غلیظ نگردد.
لاک ناخن حرارتی آماده است
   لاک ناخن حرارتی که در تصویر بالا مشاهده می کنید. در واقع طلایی است اما زمانی که در معرض اجسام سرد قرار می گیرد، آبی میشود! با انتخاب لاک و رنگدانه حرارتی می توانید ترکیب رنگ های مختفی برای لاک ناخن حرارتی بسازید.

آموزش ساخت لاک حرارتیReviewed by سه رخ on Nov 12Rating: 3.5آموزش ساخت لاک حرارتیلاک حرارتی یکی از لاک های پرطرفدار است که در صورت قرار گرفتن دمای سرد رنگ آن تغییر می کند و در آرایشگاه برای طراحی ناخن ها استفاده می شود. در این مقاله نحوه ساخت لاک حرارتی را به شما آموزش می دهیم.

لاک حرارتی یکی از لاک های پرطرفدار است که در صورت قرار گرفتن دمای سرد رنگ آن تغییر می کند و در آرایشگاه برای طراحی ناخن ها استفاده می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *