لاک گیاهی
لاک ناخن گیاهی چیست؟
بهمن ۲۳, ۱۳۹۶
فواید اسپری پاک کننده لاک
مزایای اسپری پاک کننده لاک
بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

آموزش شستن موها

شستشوی موها

آموزش شستن موها

آموزش شستن موها

برای شستن موها بدون اینکه به آن ها آسیبی وارد شود نیاز به دقت فراوانی دارد. در این مطلب سعی داریم نحوه صحیح شستن موها را به شما آموزش دهیم.
- موها را در آب غوطه ور کنید!
   قبل از اینکه به موها شامپو بزنید، ابتدا یک دقیقه آنها را آبکشی کرده و سپس یک تا دو دقیقه‌ دیگر آنها را در آب غوطه ور نمایید. فراموش نکنید همیشه باید این کار را با آب ولرم انجام دهید چون آب خیلی گرم می‌تواند موها را خشک نماید. با غوطه ور کردن موها در آب، حفره های پوست سر باز خواهند شد. 
- موها را زیاد نشویید!
   اگر موها را بیشتر از سه بار در هفته بشویید، پس به این معنی است که در این کار زیاده روی کرده‌اید. شاید با خود فکر کنید دو یا سه بار شستن موها در هفته، درست و بهداشتی نیست اما اگر دوست دارید موهایی سالم‌ تر و شاداب‌ تر داشته باشید واقعا نیازی نیست موهای خود را هر روز بشویید.
- لازم نیست موها را چنگ بزنید، آب بکشید و دوباره شامپو بزنید!
   اگر موها را زیاد شست و شو می دهید پس احتمالا فکر می‌ کنید باید حتما آنها را چنگ زده و آبکشی کنید و دوباره شامپو بزنید تا کاملا تمیز شوند. اما کاملا اشتباه می کنید. زیرا واقعا نیازی به دوباره شستن موها نیست. این کار شما فقط به نفع تولید کننده‌ های شامپو تمام خواهد شد.
- با آب سرد آبکشی کنید!
   طبق عادت بیشتر ماه موهای خود را با آب سرد می شوییم. اما آب کشیدن موها با آب گرم اصلا خوب نیست. سعی کنید با آب سرد موها را آبکشی کنید. زیرا پاک کردن شامپو و نرم کننده با آب سرد، مؤثرتر و راحت تر است زیرا رطوبت موجود در موها را حفظ خواهد کرد و کوتیکول‌های مو را خوهد بست.
- برای خشک کردن موها آنها را با حوله نسابید!
   می توانید با حوله موها را خشک نمایید اما نباید پوست سر را خیلی بسابید. زیرا سابیدن سر بعد از شستشو برای سریع‌ تر خشک کردن موها می‌ تواند به راحتی موجب شکسته شدن موها شود و ظاهری کدر و نازیبا پیدا کند. بسیاری از افراد این عادت اشتباه را همیشه تکرار می‌کنند. کمی وقت گذاشته و با موها مهربان باشید، عجله نکنید و مقداری صبور باشید. 
- با موهای مرطوب با احتیاط رفتار کنید!
موهای مرطوب بسیار شکننده هستند و به همین دلیل نسبت به موی خشک، بیشتر مستعد آسیب دیدن می باشند. بنابراین طی چند دقیقه بعد از شستشو باید خیلی مراقب موهای خود باشید. همیشه قبل از برس زدن بهتر است صبر کنید تا موها خشک گردند، البته نباید کاملا خشک شوند، چون موهای خشک‌ تر محکم تر از موهای مرطوب می باشند و در نتیجه کمتر مستعد آسیب دیدگی‌ می باشند.
- اگر موهای بلند دارید، نوک آنها را شامپو نزنید!
   نوک موهای بلند را با شامپو نشویید. ریشه‌ ها به شامپوی بیشتری نیاز دارند زیرا چربی موها بیشتر در این قسمت وجود دارد و نوک موها خشک می باشند.
- قبل از شامپو زدن، موها را چرب کنید!
   حداقل دو ساعت قبل از شستن موها، پوست سر را چرب نمایید. بهتر است از روغن‌ هایی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن خردل را استفاده کنید. روغن می‌تواند عنصرهای قوی موجود در شامپو را که می‌ توانند به ساقه‌ های مو آسیب بزنند و چربی طبیعی آنها را از بین ببرند خنثی کرده و به موها ظاهری سالم‌ تر و شاداب‌ تر بدهند.  
- همیشه موها را در دمای اتاق بشویید!
   اگر موها را با آب داغ و در هوای بسیار گرم حمام بشویید، آسیب‌ های جدی به موی خود خواهید رساند. البته حمام داغ حس خیلی خوبی دارد اما عاقلانه نیست. شستن موها در دمای اتاق نیز ممکن است عجیب به نظر برسد اما کار بسیار درستی است.
آموزش شستن موهاReviewed by سه رخ on Feb 12Rating: 3.0آموزش شستن موهاشستن موها کاری است روزانه که تمامی ما انجام می دهیم. به همین دلیل از این طریق می توان به تقویت و سلامت موها کمک کرد. در این مقاله نحوه شستن صحیح موها را به شما آموزش می دهیم.

شستن موها کاری است روزانه که تمامی ما انجام می دهیم. به همین دلیل از این طریق می توان به تقویت و سلامت موها کمک کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *