ماسک شیر
شیر برای آفتاب سوختگی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۷
معرفی لوازم آرایشی ارگانیک
لوازم آرایشی ارگانیک
مرداد ۱۴, ۱۳۹۷

استانداردهای لوازم آرایشی ارگانیک

معیارهای لوازم آرایش ارگانیک

استانداردهای لوازم آرایشی ارگانیک

استانداردهای لوازم آرایشی ارگانیک

   امروزه در دنیا به دلایل افزایش آلاینده های محیطی و شیمیایی و در جستجوی زندگی بهتر و سالم تر، مردم روز به روز به محصولات ارگانیک علاقه مند می شوند. اما بیشتر ما به عنوان استفاده کننده از محصولات و مواد ارگانیک برای انتخاب با یک مشکل اساسی مواجه هستیم، بر اساس چه استانداری می توانیم مطمئن باشیم محصول ارگانیک اصل خریداری را کرده ایم؟ معمولا همه کشورها با توجه به ضوابط کاشت و برداشت و تولید محصولات ارگانیک دارای ضوابط خاص استاندارد خود  هستند. اما برای آسان شدن موضوع برای خرید با اطمینان، چند مورد از مهمترین استاندارهای جهانی محصولات ارگانیک را به شما معرفی می کنیم.

- استاندارد USDA  از آمریکا
   یکی از معتبر ترین استانداردهای موجود برای محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبتی ارگانیک، این برچسب با مرجع صادرکنندگی از آمریکا است. از نظر USDA محصولات در رده بندی ارگانیک شامل دسته بندی زیر می باشند:
100 درصد ارگانیک: محصولی که کاملا خلوص 100 درصدی مواد تشکیل دهنده ارگانیک دارند.
ارگانیک: مواد تشکیل دهنده محصول باید بالای 95 درصد از مواد ارگانیک تشکیل شده باشد.
ساخته شده با مواد ارگانیک: در صورتی که 70 درصد مواد تشکیل دهنده محصول ارگانیک باشند.

استاندارد Ecocert از فرانسه
   سطح بالای استاندارد اکوسرت برای محصولات و لوازم آرایشی بهداشتی برابر با استاندارد اتحادیه اروپا،  اصول حفاظت از زمین و توسعه پایدار برای محصولات ارگانیک و طبیعی وضع شده است. به صورت کلی،  در محصولات با استاندارد اکوسرت هیچگونه مواد تراریخته وجود نداشته و تمام مواد آرایشی و بهداشتی فاقد پارابن، ذرات نانو، سیلیکون، عطر، اسانس و رنگ های مصنوعی و فنوکسی اتانول می باشند.  این محصولات بر روی حیوانات تست نخواهد شد و بر اساس استاندارد اکوسرت بایستی محصولات در ظروف قابل بازگشت به طبیعت بسته بندی گردند.

استاندارد BDIH  از  آلمان
   برچسب BDIH فقط به محصولاتی تعلق می گیرد که از مواد طبیعی خام مانند انواع دانه های روغنی، چربی های گیاهی و موم، عصاره و اسانس های دارویی و مواد معطری تشکیل شده باشند که در مزارع بیولوژیک و کاملا کنترل شده استخراج  و گرد آوری می شوند. انواع تست روی حیوانات و استفاده از موادی مانند پارابن، سیلیکون، پارافین، عطر و اسانس های مصنوعی در این محصولات ممنوع است. البته محصولاتی که از مواد با منشا حیوانی مانند شیر ، موم  و عسل نیز ساخته شده اند شامل استاندارد BDIH  می شوند. نکته مهم عدم  استفاده از موادی مانند روغن شتر مرغ ، روغن سمور آبی ، چربی مارموت و سیلیکون  در محصولاتی است که خواستار این استاندارد می باشند.

انجمن خاک Soil Association  از انگلستان
   استاندارد محصولات ارگانیک بر اساس این مجوز منطبق بر تولید مواد خوراکی است. اگر مواد تشکیل دهنده محصول برای خوردن مناسب باشند برای ساخت محصولات زیبایی نیز مناسب خواهند بود. این انجمن آئین نامه ای مفصل و با جزئیات کامل دارد و میزان مواد مجاز و غیر مجاز را بر حسب وزن و مواد تشکیل دهنده در قالب یک دستور العمل کامل برای ساخت بر روی سایتش بارگزاری کرده است.

Certech از کانادا
   استاندارد محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک در کانادا با این عنوان و لوگو شناخته می شود . کلیه محصولاتی که دارای این برچسب هستند باید حداقل 95 درصد از مواد ارگانیک تشکیل شده باشند .بسته بندی قابل بازیافت، عدم تست بر روی حیوانات، نداشتن مواد نگهدارنده و عطر و اسانس های مصنوعی از دیگر شرایط دریافت این برچسب استاندارد می باشد.- ACO از استرالیا
   استاندارد محصولات ارگانیک استرالیا نیز مانند سایر کشورها بر اساس مقررات و قوانین داخلی آن کشور و با رویکرد جهانی تدوین گردیده است. نکته قابل توجه همسویی استاندارهایی ACO با استاندارد  USDA آمریکا و COSMOS است. جزئیات محصولات ارگانیک استرالیا دقیق تر از سایر استاندارها برای تولید محصولات خوردنی و بهداشتی آرایشی در جزوه ای مفصل توسط این سازمان تدوین و در اختیار متقاضیان تولید قرار گرفته است. عدم استفاده از رنگ و محصولات غیر طبیعی، تست روی حیوانات، پارابن و سایر نگهدارنده ها، سیلیکون و ... جزو کلیات نکاتی است که تولید کنندگان محصولات زیر عنوان استاندارد ACO باید آن ها رعایت کنند.

- استاندارد Cosmos
   در سال 2010 با حضور و همراهی 5 موسسه مهم در حوزه استاندارهای محصولات ارگانیک آرایشی و بهداشتی، موسسه ای با نام اختصاری COSMOS در بلژیک راه اندازی شد. اعضای این نهاد شامل: 
BDIH از آلمان، Ecocert  از فرانسه، انجمن خاک از انگلستان، Cosmebio از فرانسه و ICEA از ایتالیا اعضا تشکیل دهنده این موسسه استاندارد هستند. 
   در واقع این موسسه با تدوین قوانین هدفمند و در چارچوبی مشخص به لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک ،استاندارد COSMOS اعطا می کند که در کشور های عضو به عنوان یک استاندارد یکسان پذیرفته شده است. از اهداف این موسسه می توان به توسعه کشاورزی ارگانیک، همراهی و همگام با طبیعت بر اساس اصول محیط زیست پایدار و تولید محصولات سازگار با محیط زیست و انسان را نام برد.

استانداردهای لوازم آرایشی ارگانیکReviewed by آرایشگاه on Aug 5Rating: 2.5استانداردهای لوازم آرایشی ارگانیکبرای لوازم آرایش ارگانیک در تمام دنیا یک سری استاندارهای مشخص وجود دارد که در صورت دریافت آن ها محصول شما دارای رسمیت قانونی برای ارگانیک بودن است. در این مقاله مهم ترین استاندارهای لوازم آرایشی ارگانیک را به شما معرفی می کنیم.

برای لوازم آرایش ارگانیک در تمام دنیا یک سری استاندارهای مشخص وجود دارد که در صورت دریافت آن ها محصول شما دارای رسمیت قانونی برای ارگانیک بودن است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *