آموزش ماسک زعفران و ماست
ماسک زعفران و ماست
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷
آموزش انتخاب عطر
راهنمای انتخاب عطر مناسب فصل بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷

بهترین روش از بین بردن موهای زائد

رفع موهای زائد

بهترین روش از بین بردن موهای زائد

بهترین روش از بین بردن موهای زائد

   بسیاری از خانم ها برای رفع موهای زائد خود از روش های مختلفی استفاده می کنند تا رشد این موها را یا متوقف کنند و یا میزان آن ها را به حداقل برسانند. در ایران سه روش که بیشتر از همه پرطرفدار است، وکس کردن یا موم انداختن، لیزر کردن و استفاده از تیغ برای شیو (Shave) کردن موهای زائد است. در این مطلب بهترین روش های رفع موهای زائد را به شما آموزش می دهیم.
- شیو کردن با تیغ
   استفاده از تیغ یکی از روش‌ متدوال است. زمانی که از از تیغ برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌ کنید باید بدانید که این روش کمترین ماندگاری ممکن را دارد. زیرا تیغ هیچ کاری به ریشه موهای زائد ندارد و آن ها را از ساقه قطع می کند. برای همین بین یک تا سه روز بعد موها دوباره رشد می کنند. با این حال استفاده کردن از تیغ برای آن دسته از افرادی که موهای بدنشان کم و نازک است روش مناسبی است. چون وقتی موها شروع به رشد مجدد می کنند تیز و اذیت کننده نیستند. استفاده از تیغ همچنین زمانی مناسب است که عجله داشته باشید و فرصت استفاده از روش‌ های دیگه را نداشته باشید.

   شایعات زیادی درباره اینکه استفاده از تیغ باعث زیاد شدن موهای زائد می شود وجو دارد اما واقعیت این است که تیغ چنین کاری نمی کند. چیزی که موجب میشود اینگونه به نظر برسد نوع ناخوشایند رشد مجدد موهایی است که از ساقه قطع شده و موقع رشد تیز و آزار دهنده می‌ شوند. زمانی که قصد دارید بدن خود را شیو کنید حتما از فوم مخصوص شیو استفاده کنید و هیچ وقت پوست خشک را با تیغ اصلاح نکنید. این کار باعث سوختگی و بریدگی‌ های دردناک خواهد شد. بعد از شیو حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.
- موم انداختن
   انصافا یکی از دردناک‌ ترین روش‌های رفع موهای زائد استفاده از موم است. با این وجود این روش برای بسیاری از افراد ایده آل است چون موها خیلی دیر رشد می کنند. در این روش موم گرم را روی پوست می گذارند و بعد با پد اپیلاسیون آن را خلاف جهت رویش موها برمیدارند. به همین خاطر هم موها از ریشه درآمده و برای رشد مجدد به سه الی شش هفته زمان نیاز دارند. با این حال موم انداختن دردسرهای خود را نیز دارد. برای مثال دفعات اول درد این روش زیاد بوده و بعد به مرور کمتر خواهد شد. در عین حال زیر پوستی شدن موها هم برای بعضی از افراد دردسر ساز است. برای اینکه موها در این روش زیر پوستی نشوند حتما باید قبل از اپیلاسیون موها به اندازه‌ ای رشد کرده باشند که موم بتواند آن ها را بگیرد. سپس می‌توانید از روش لایه برداری برای جلوگیری از ماندن موها در پوست استفاده کنید. 
- لیزر
   لیزر تقریبا 20 سالی است که توسط FDA (اداره غذا و داروی امریکا) تایید شده است. در این روش، لیزر ریشه موها را هدف گرفته و آن ها را بر اساس رنگ دانه ها تشخیص می دهد. به همین دلیل است که بیشتر متخصصان و آرایشگران می گویند این روش برای افرادی که موهای نازک یا روشن ددارند رن یا پوستشان تیره است نباید لیزر کنند چون این روش در مورد آن ها جواب نمی دهد. لیزر، موهای ضخیم و سیاه را نشانه گرفته و اگر تعداد جلسات که معمولا به حدود 12 جلسه می رسد، کامل شود دیگر نیازی به استفاده از سایر روش‌ های از بین بردن موهای زائد نیست و افراد می توانند هر شش ماه یا حتی یک سال یک بار یک جلسه لیزر بروند تا اصطلاحا آن را تمدید کردند. درد این روش هم بستگی به آستانه‌ی تحمل افراد دارد. 
- مسئله هزینه
   قطعا کم هزینه‌ ترین روش استفاده از تیغ اصلاح است. اما رویش مجدد مو در این روش خیلی سریع اتفاق می افتد. بعد از آن نوبت به اپیلاسیون می رسد که می توان هر سال دست کم 600 هزار تومان برای فرد هزینه داشته باشد. به همین دلیل است که اگر هزینه‌ها را در طولانی‌ مدت در نظر بگیرید و دردناک بودن روش ها را هم در نظر بگیرید احتمالا استفاده از لیزر می تواند  روش مناسب تری  برای افراد واجد شرایط باشد.

بهترین روش از بین بردن موهای زائدReviewed by آرایشگاه on Aug 12Rating: 3.0بهترین روش از بین بردن موهای زائدبرای رفع موهای زائد روش های بسیاری وجود دارد که با توجه به هزینه و میزان درد و اثرگذاری آن می توان از این روش ها استفاده کرد. در این مقاله بهترین روش از بین بردن موهای زائد را به شما معرفی می کنیم.

برای رفع موهای زائد روش های بسیاری وجود دارد که با توجه به هزینه و میزان درد و اثرگذاری آن می توان از این روش ها استفاده کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *