تاتو خط چشم
انواع تاتو خط چشم
مهر ۲۸, ۱۳۹۶
سرم مو کریستال
سرم مو کریستال جینسینگ
مهر ۲۹, ۱۳۹۶

بیماری اختلالات ناخن

بیماری ناخن

بیماری اختلالات ناخن

بیماری اختلالات ناخن

   بعضی اوقات وقتی بدن دچار بیماری می شود.، بر سلامت ناخن‌های دست ‌وپا اثر می‌گذارد. تغذیه نامناسب و کم غذا خوردن می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی سلامت ناخن ها داشته باشد. البته عوامل بسیاری موجب بروز اختلال در ناخن‌ها می شوند. در بیشتر موارد تشخیص مشکل ناخن، اولین گام برای شناسایی مشکلی بزرگ‌تر در سلامت بدن می باشد. سایت سه رخ به کمک متخصصان در این مقاله تعدادی از رایج‌ترین مشکلات ناخن را که به دلیل وجود بیماری دیگری در بدن ایجاد می شوند را معرفی می کند:
1. بیماری‌های دستگاه تنفسی: اختلالات شامل: بیماری‌های ریوی، سرطان ریه، عفونت ریه و اختلالات قلبی است. این اختلالات موجب چماقی شدن ناخن شده که در نتیجه موجب نرم شدن ناخن، تیز شدگی کوتیکول (پوستک) و برآمدگی بیش‌ازحد ناخن می شوند.
2. بیماری‌های کلیوی : امکان دارد بیماری‌های کلیوی موجب تولید ضایعات نیتروژن در خون شوند که خود می‌تواند موجب بروز آسیب در ناخن‌ها شود.
3. بیماری‌های کبدی:  می‌تواند موجب آسیب‌دیدگی ناخن‌ها شوند.
4. بیماری تیروئید :پرکاری تیروئید در بیشتر موارد موجب شکنندگی و جدا شدن بستر ناخن از صفحه ناخن می شود.
- بیماری پوستی صدف (پسوریازیس:  ممکن است موجب ایجاد فرورفتگی کوچکی در ناخن  شود و یا موجب جدا شدن ناخن و صفحه ناخن و از بین رفتن صفحه ناخن گردد.
- سرطان پوس:  سرطان پوست یا سایر تومورهای اطراف ناخن و نوک انگشتان می‌تواند موجب کج و بدشکل شدن ناخن ها شوند.
5. ملانوم زیر ناخن:  نوعی سرطان کشنده و تهاجمی است که معمولاً به شکل خطوط تیره در زیر ناخن ظاهر می‌شود. به این خطوط بیشتر دقت کنید.

بیماری اختلالات ناخنReviewed by سه رخ on Oct 20Rating: 3.0بیماری اختلالات ناخنبیماری اختلالات ناخن یکی از بیماری های ناخن است که شامل موارد مختلفی است. در این مقاله شما را با این اختلالات آشنا خواهیم کرد.

بیماری‌هایی در بدن وجود دارند که موجب بروز اختلال در ناخن می‌شود.این بیماری ها اگر به موقع درمان نشوند می توانند شکل و بافت ناخن را تغیر دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *