عطر و ادکلن
عطر چیست؟
آبان ۷, ۱۳۹۶
جشن هالووین
آرایش هالووین
آبان ۸, ۱۳۹۶

تفاوت عطر و ادکلن

فرق عطر و ادکلن

تفاوت عطرو ادکلن

تفاوت عطر و ادکلن

   همه خانم ها و آقایان با کلمه عطرو وادکلن آشنا هستند اما هنوز افرادی هستند که فرق بين ادکلن و عطر را نمي دانند و از اين دو کلمه به جای هم استفاده مي کنند. بعضي افراد اینگونه تصور مي کنند که عطر متعلق به خانم ها می باشد و ادکلن مخصوص آقايان است. برخی نیز اینگونه تصور می کنند که عطر همان اسانس هايي است که در شيشه ها می ریزند و ادکلن ها نیز همان عطر هاي برندها می باشند. عطرهايي که در شيشه ها پر مي شوند و اغلب نیز حالت روغني دارند، اسانس نامیده می شود. عطر در ايران به صورت کلي به تمامي عطرها غير از اسانس ها گفته مي شود. 
تفاوت عطر و ادکلن:
   عطرها از ترکيبات اسانس مواد خام (گياهان، مشک و …) و آب و الکل تشکيل می شوند. تفاوت عطر و ادکلن در واقع در ميزان اسانس به کار رفته در آب و الکل درون يک عطر مي باشد.
هر اندازه ميزان اسانس به کار رفته در عطر بيشتر باشد، دوام و ماندگاري آن بیشتر خواهد شد. عطر يا همان Perfume، عطري است که حدود 15 تا 25 درصد اسانس در آن استفاده شده است و ادکلن يا همان Eau de cologne به نوعي می گویند که حدود 2 تا 5 درصد اسانس در آن استفاده شده و ماندگاري کمتری دارد. عطرها از لحاظ ماندگاري، دوام و مقدار اسانس به کار رفته در آنها، به 6 دسته تقسيم مي شوند:
• Perfume: ميزان اسانس به کار رفته 15 تا 25 درصد
• Soie de Perfume: اسانس حدود 15 تا 18 درصد
• Eau de Perfume: اسانس حدود 8 تا 15 درصد
• Eau de Toilette: اسانس 4 تا 10 درصد
• Eau de Cologne: اسانس 2 تا 5 درصد
• Eau de fraiche يا Deodorant: اسانس کمتر ار 3 درصد که همان اسپري ها می باشند.
امروزه تقریبا ادکلن تولید نمی شود. اما براي خريد عطر (به معناي کلي) اگر به پايين جعبه عطرها يا شيشه آنها دقت نمایید کلماتي همچون Eau de Perfuem و … را مشاهده می کنید. اگر به دنبال ماندگاري بيشتر عطر هستيد، پس عطري را خريداري کنید که يکي از کلمات Eau de Perfume، Soie de Perfume، Perfume روي آنها درج شده باشد.

تفاوت عطر و ادکلنReviewed by سه رخ on Oct 30Rating: 3.0تفاوت عطر و ادکلنعطرها از ترکيبات اسانس مواد خام و آب و الکل تشکيل می شوند. تفاوت عطر و ادکلن در واقع در ميزان اسانس به کار رفته در آب و الکل درون يک عطر مي باشد. در این مقاله این تفاوت را بیشتر توضیح می دهیم.

عطرها از ترکیبات اسانس مواد خام و آب و الکل تشکیل می شوند. تفاوت عطر و ادکلن در واقع در میزان اسانس به کار رفته در آب و الکل درون یک عطر می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *