مدل موی مردانه
مدل موی مردانه (قسمت۱)
مرداد ۲۴, ۱۳۹۷
مژه مغناطیسی
مژه مگنتی چیست؟
مرداد ۲۵, ۱۳۹۷

تمیز کردن لوازم آرایشی

ضدعفونی کردن لوازم آرایشی

ضدعفونی لوازم آرایشی

تمیز کردن لوازم آرایشی

- تمیز کردن برس های آرایش و براشرها
   ابتدا قسمت مویی براش را کمی خیس کنید. دقت کنید بخش های بالایی مثل دسته را که چسب خورده اند خیس نکنید. سپس در یک کاسه کوچک محلول آب و شامپو را آماده کنید و براش ها را در آن شستشو دهید. در آخر آب موهای براش را بگیرید و اجازه دهید تا کامل خشک شود.

- تمیزکردن فرموژه
   اگر با دقت نگاه کنید متوجه خاوهید شد که سطح فرمژه پوشیده از ریمل، خط چشم و سایه است. طبیعتا تجمع این مواد بعد از مدتی ممکن است به چشم شما آسیب وارد کند. حداقل هفته ای یکبار فرمژه خود را بشویید. البته برای چشم های حساس بهتر است که روزانه این کار را انجام دهید. برای این کار، ابتدا یک پارچه تمیز را با کمی الکل خیس کرده و روی همه قسمت های فرمژه که با چشم در تماس است بکشید تا مواد آرایشی بصورت کامل پاک شوند. در آخر هم با قسمت تمیز و الکل نخورده ی پارچه روی سطح آن را به خوبی پاک کنید.

- تمیز کردن تراش های آرایشی
   خط چشم، خط لب و مداد ابرو را برای استفاده تقریبا هر روز باید تراشید. برای جلوگیری از ترکیب مواد هر یک از این لوازم ، باید تراش مخصوص لوازم آرایش را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. می توانید با یک مسواک قدیمی و کمی الکل این کار را انجام دهید. مسواک را در الکل بزنید و تراش را با آن تمیز کنید و سپس آن را با آب خوب شستشو دهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.
- تمیز کردن موچین
   موچین جز وسایلی است که کابردهای زیادی داشته و مستقیما با پوست در تماس است. پس لازم است که پس از هر بار استفاده آن را تمیز نمایید. برای شستشوی کلی، موچین را با آب داغ و صابون بشویید. سپس نوک آن را در الکل گذاشته و یا با یک پارچه الکلی تمیز کنید.

- تمیز کردن وسایل مانیکور و پدیکور
   از آنجایی که این وسایل در تماس مستقیم با پوست و باکتری های زیر ناخن هستند، نظافت آنها اهمیت بسیار ویژه ای دارد. اولا که حتما وسایل یکبار مصرف را پس از استفاده دور بیاندازید. بقیه وسایل فلزی را با گرم و صابون خوب بشویید و از یک مسواک و کمی الکل هم برای تمیزکردن و ضدعفونی کردن سطوح و قسمت های درونی آنها استفاده نمایید.

- تمیز کردن برس و شانه سر
   با هربار شانه کردن موها، مقداری مو و پوسته و دیگر مواد چرب از پوست سر به برس منتقل می شود. اگر مرتبا برس و شانه ها را تمیز نکنید این مواد دوباره به پوست سر باز می گردند. برس های پلاستیکی و فلزی خود را با آب گرم و شامپو بشویید. قبل از اینکار موهای گیر کرده در برس را با انگشت و یا یک موچین از سطح آن جدا کنید. خشک کردن خیلی مهم است. اگر آدم صبور نیستید می توانید برای خشک کردن برس از سشوار استفاده کنید. با خشک کردن برس مانع رشد احتمالی قارچ ها می شوید.
- شستشوی لیف حمام
   پس از هر بار استفاده از لیف حمام باید آن را بشویید و در محیطی بیرون از حمام قرار دهید تا خشک شود. محیط مرطوب حمام منجر به رشد باکتری های درون آن می شود. توصیه می کنیم  هفته ای یکبار آن را به مدت پنج دقیقه در محلول حاوی آب و سفید کننده (وایتکس) قرار دهید. یک قاشق غذاخوری وایتکس را در دو لیوان آب حل کنید و لیف ها را در محلول قرار دهید. بعد از چند دقیقه لیف ها را بشویید. 

تمیز کردن لوازم آرایشیReviewed by لوازم آرایشی on Aug 15Rating: 4.0تمیز کردن لوازم آرایشیباید دقت داشته باشید که تمیز کردن لوازم آرایشی یک امر ضروری است. روش تمیز کردن لوازم آرایشی را در این مقاله آموزش میدهیم.

باید دقت داشته باشید که تمیز کردن لوازم آرایشی یک امر ضروری است. روش تمیز کردن لوازم آرایشی را در این مقاله آموزش میدهیم.

دیدگاه ها بسته شده است