پاک کردن ژل مانیکور قسمت دوم
پاک کردن ژل مانیکور(قسمت دوم)
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵
انواع لاک قسمت اول
انواع لاک(قسمت اول)
بهمن ۱۴, ۱۳۹۵

حساسیت رنگ مو

حساسیت رنگ مو

حساسیت رنگ مو

حساسیت رنگ مو

روی جعبه  تمام رنگ موها این نکته درج شده که ۲۴ساعت قبل از استفاده مقدار بسیار کمی از رنگ خالص را روی قسمت داخلی ساعد امتحان کنید و در صورتی که در آن ناحیه دچار قرمزی و خارش شدید، از مصرف رنگ مو خودداری کنید. در واقع، ترکیب هایی در رنگ موها وجود دارد که می تواند با تحریک سیستم ایمنی، باعث بروز حساسیت های شدیدی شود. متخصصان پوست هشدار می دهند نسبت به هر آنچه قرار است روی پوستتان بگذارید مراقب و هوشیار باشید. با دکتر حمیده مروج فرشی، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مورد باورهای درست و نادرستی که در مورد رنگ موها و عوارض احتمالی آنها وجود دارد، گفت وگو کرده ایم.

رنگ موهای طبیعی هم حساسیت زا هست؟

 افراد زیادی به حنای قرمز حساسیت دارند. حنا حاوی بنزوییل است و افرادی که به این ترکیب حساس هستند نباید از این ماده استفاده کنند، اما حنای قرمز غیر از حساسیت، مشکل دیگری ایجاد نمی کند. در عوض حنای هندی بسیار خطرناک است ورنگ کردن مو یا تاتو با آن عامل بروز لیکن پلان در پوست سر یا بدن است. رنگ های دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می شود، حساسیت زا نیستند، اما پوست گردو که به رنگ مو اضافه می شود تا آن را روشن کند، حساسیت زاست و آلرژی شدیدی ایجاد می کند که کهیر در ناحیه سر و صورت از علائم آن است.

حساسیت رنگ مو در تمام افراد بروز می کند؟

نه، اینطور نیست همه افراد به رنگ مو حساس نیستند. افرادی که دچار حساسیت می شوند، سسیتم ایمنی شان رنگ را به عنوان دشمن شناسایی می کند. سیستم ایمنی این افراد به یک آنتی ژن خاص که در رنگ وجود دارد، حساس است. به همین دلیل لازم است ابتدا رنگ موی شیمیایی خالص را بدون اکسیدان یا رنگ موی طبیعی مخلوط با آب را روی بازو امتحان کنید. ۴۸ ساعت بعد علائم حساسیت ظاهر می شود. افرادی که برای اولین بار موهایشان را رنگ می کنند، شاید اصلا علائم حساسیت نداشته باشند، اما در مرتبه دوم باید مجدد امتحان را انجام دهند و ۴۸ ساعت صبر کنند.

حساسیت رنگ موReviewed by Mehdi Alaeddini on Feb 1Rating:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *