نکات بهداشتی آرایش
بهداشت آرایش چشم
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷
پاک کننده صورت با گلاب
تونر صورت با گلاب
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷

برای داشتن پوست زیبا چه بخوریم؟

بهترین خوراکی برای پوست زیبا

برای داشتن پوست زیبا چه بخوریم؟

برای داشتن پوست زیبا چه بخوریم؟

   برای بسیاری از ما پیش آمده که بعد از مراجعه به دکتر پوست با این جمله مواجه شده باشیم: چه مواد غذایی مصرف می کنید؟ شاید از خود بپرسید مواد غذایی چه ربطی به پوست دارد. اما جالب است بدانید رژیم غذایی و موادی که مصرف می کنید ارتباط مستقیمی با سلامت پوست شما دارد. مصرف مواد غذایی مناسب می تواند موجب داشتن پوستی صاف و درخشان شود. برای داشتن پوستی صاف و زیبا باید مواد غذایی را مصرف کنید: 
- برای رهایی از جوش و آکنه گوجه فرنگی بخورید!
   خوردن هر نوع مواد غذایی که با گوجه فرنگی درست شده باشد مانند سس و آب گوجه فرنگی می تواند موجب رفع آکنه و جوش شود. پزشکان بر این باورند که گوجه فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن (ماده ای که موجب قرمزی گوجه میشه) موجب کاهش هورمون تکثیر آکنه شده و این توانایی را دارد که از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب و رادیکال های آزاد محافظت کند. زیرا لیکوپن منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که به عنوان یک ضدآفتاب قوی عمل می کند.
- برای جوانی پوست، چای سبز بنوشید!
   چای سبز از طریق کاهش هورمونی که موجب تولید آکنه می شود با آن ها می جنگد. مصرف روزانه سه تا پنج فنجان چای سبز برای داشتن پوستی سالم توصیه می شود.  این نوشیدنی سرشار ازآنتی اکسیدان می باشد که پوست را جوان تر و سالم تر می نماید. 
- جوش در قسمت های فاقد آنتی اکسیدان به وجود می آبد!
   توت های پررنگ مانند توت فرنگی و بلوبری و گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان می باشند. جالب است بدانید جوش ها زمانی به وحود می آیند که آن محل فاقد آنتی اکسیدان باشد. بنابراین با کاهش سطح آنتی اکسیدان خون٬ آکنه بیشتری ایجاد می شود. برای کاهش انواع آکنه و جوش٬ بهتر است از انواع توت استفاده نمایید. 
- برای رفع چین و چروک پبیشتر ماهی بخورید!
   بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که در رژیم غذایی خود ماهی و غذاهای دریایی بیشتری مصرف می کنند چین و چروک کمتری روی پوست خود دارند زیرا ماهی و غذاهای دریایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند که موجب کند شدن سرعت تشکیل چین و چروک می گردد. امگا 3 در درمان آکنه و جوش نیز بسیار مأثر عمل می کند. به همین دلیل توصیه می کنیم در هفته 4 الی 5 وعده ماهی های چرب مصرف کنید. اگه در مصرف ماهی و غذاهای دریایی به هر دلیلی محدودیت دارید می توانید مکمل های روغن ماهی را جایگزین نمایید.
- برنج قهوه ای موجب حفظ رطوبت پوست خواهد شد!
اگر پکیج محصولات پوستی خود را نگاه کنید “سرامیدها” رو بعنوان عنصر اصلی تشکیل دهنده آن ها مشاهده می کنید. سرامیدها مولکولهای چربی هستند که موجب حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشک شدن آن می شوند. این مولکول ها به مقدار قابل توجهی در برنج قهوه ای وجود دارند. وقتی بطور طبیعی سرامیدها رو می خورید آنها به لایه بیرونی پوست نفوذ کرده و رطوبت پوست را حفظ می کنند. 

برای داشتن پوست زیبا چه بخوریم؟Reviewed by سه رخ on May 1Rating: 3.0برای داشتن پوست زیبا چه بخوریم؟بسیاری از خانم ها و آقایان می توانند با رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف موادی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند، به سلامت و جوان ماندن پوست خود کمک کنند. در این مقاله مواد غذایی مناسب برای داشتن پوستی زیبا را به شما معرفی می کنیم.

بسیاری از خانم ها و آقایان می توانند با رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف موادی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند، به سلامت و جوان ماندن پوست خود کمک کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *