عدم استفاده مشترک از لوازم آرایشی
لوازم آرایش مشترک
مرداد ۷, ۱۳۹۷
ماسک پروتئین تراپی مو
پروتئین تراپی مو
مرداد ۷, ۱۳۹۷

راز داشتن پاهای جذاب

مراقبت از پا

راز داشتن پاهای جذاب

راز داشتن پاهای جذاب

میدونید داشتن پاهای تمیزو آراسته یکی از اصول جذاب بودن همه خانوم هاست اگر تا حالا به این موضوع دقت نداشتین از این به بعد براش وقت بگذارید
پا  عضوی است که هر روز وزن کل بدن تون رو روی خودش تحمل می کنه، برای پیاده روی و دویدن و ورزش کردن همیشه آمادس برای همین خیلی وقت ها پوست و حالتش بهم می ریزه و اگه شما می خواین این همراه خوب تون توی کل سال های عمرتون بدرخشه و کمک حال تون باشه. برای داشتن پاهای زیبا و سلامت باید یکسری کارهای مهم رو انجام بدین. بیاین با هم این کارها رو مرور کنیم و به بهترین شکل ممکن انجام شون بدیم. 

شیو و اپیلاسیون

شیو یا اپیلاسیون موهای زائد پا جزو ضروری ترین کارهایی هست که یه خانم باید انجام بده. رویش موهای نامرتب و تیز روی پا حسابی شما رو شلخته نشون می ده و اگه می خواین شلختگی اصلا توی وجودتون نباشه، به موهای زائد اجازه ی رشد کردن ندین لطفا.

برای خلاص شدن از شر موهای زائد پا که اتفاقا خیلی سریع رشد می کنن، دو تا راه پیش رو دارین، یکی شیو کردن با تیغ اصلاح یا اپی لیدی یا اینکه اپیلاسیون کنین و در اومدن موهای پاتون رو به دو هفته بعد موکول کنید. هر کدوم از این راه ها انتخاب شماست، باید به یه نکته دقت کنین، اینکه اپیلاسیون یا شیو رو طوری انجام بدین که پوست پاهاتون آسیب نبینه و نشاط خودش رو از دست نده. لطفا سمت تیغ هم نرین چون ممکنه خطی روی پاهاتون بندازین که دیگه جبران کردنی نباشه.

کرم و لوسیون زدن به پا

بعد خلاص شدن از شر موهای زائد پا، نباید پاهاتون رو به همون حال رها کنین. حالا که موها از مجرای ریشه گذشتن، حتما پوست تون دچار التهاب می شه و برای اینکه جلوی این التهاب ها رو بگیرین، باید از کرم و لوسیون استفاده کنین. نوعی از کرم ها یا لوسیون هایی که مناسب پوست تون هست رو خریداری کنین و درست بعد از اینکه از حمام اومدین بیرون و یه مقداری آب بدن تون رو گرفتین، پوست ملتهب تون رو مهمون یه کرم یا لوسیون مناسب کنین و لذت ببرین.

البته به جز کرم و لوسیون خوبه که یه وقت هایی روی پاهاتون  ماسک هم بذارین. ماسکی که مناسب پوست باشه رو راحت می تونین درست کنین. کافیه یه مقدار پودر ذرت با یه کم گلاب و آب لیمو ترش قاطی کنین و روی پاهاتون بذارین و بعد از 15 دقیقه پاهاتون رو بشویین. این کار باعث می شه پوست تون شفاف و با طراوت بشه. 

ماساژ رو فراموش نکنین

همونطور که خودتون می دونین، پا قلب دوم بدن مون به حساب میاد و اونقدر مهمه که خیلی از ماساژورها با ماساژ دادن و فشردن  نقاط مختلف پا، به شما کمک می کنن که دردهای جسمانی تون کم بشه. برای اینکه از قلب دوم تون به خوبی مراقبت کنین، کافیه چند شب در میون، پاهاتون رو داخل یه تشت آب ولرم و نمک قرار بدین و شروع کنین به ماساژ دادن. اگه یه بار این آرامش رو تجربه کنین، محاله که این کار رو از برنامه تون در بیارین.

البته ماساژ با انواع روغن های گیاهی هم می تونه انتخاب مناسبی براتون باشه. بهتره یه وقت هایی کار ماساژ دادن پا، خصوصا کف پا رو به یه حرفه ای بسپارین و در ازای هزینه ای که می کنین، دقایق خیلی بی نظیری رو بگذرونین. ماساژ کف پا همونطور که بهتون گفتیم باعث می شه خیلی از امراضی که دارین بهبود پیدا کنه.

کف و پاشنه

همونطور که گفتیم، پوست کف پا و به خصوص پاشنه هر روز وزن زیادی رو تحمل می کنن، دائم در حال گام برداشتن روی زمین و فرش و سرامیکن و همه ی اینها باعث می شه این قسمت از بدن هر روز فرسوده تر از قبل بشه. برای اینکه پاشنه و کف پاتون لطیف و بدون ترک خوردگی باشه، باید چند تا کار انجام بدین. چند تا کار ساده که زیبایی و سلامت پاهای شما رو صد چندان می کنه و دیگه ردی از پاشنه های ترک خورده و ناسالم توی وجودتون باقی نمی مونه.

اگه پوست بدن تون خشک هست قطعا پوست پاشنه ی پاتون هم خشک می شه و شروع می کنه به ترک خوردن، برای اینکه این اتفاق نیفته بهتره که توی طول روز زیاد آب بخورین و هر شب قبل از خواب مقداری کرم چرب کننده یا نرم کننده به پاشنه ی پاتون بزنین و اون رو با پاشنه بند، ببندین تا ترک نخوره یا اگه ترک خورده بهبود پیدا کنه.

اگه روی پا یا پاشنه تون به هر دلیلی پینه بسته، کافیه قبل از اینکه این پینه ها کهنه بشه، هر بار که می رین داخل حمام با  سکراب پا یا سنگ پا و  یا کیسه روی پینه ها رو بکشین و اونها رو از بین ببرین تا کهنه نشن و اذیت تون نکنن. اگه پینه هاتون رو به حال خودشون رها کنین ممکنه بعد از یه مدتی پاهاتون از فرم و شکل بیفته و اونموقع است که مجبورین حتما به پزشک مراجعه کنین و تحت درمان قرار بگیرین. 

پدیکور کردن پا و لاک زدن

حال که نکات بهداشتی و سلامت پا رو با هم مرور کردیم و شما قراره با رعایت اونها پاهای سالم و تمیزی داشته باشین، باید یه وقتی هم برای زیبایی پاهاتون بذارین. برای این کار کافیه ناخن های پدیکور شده ی پاتون رو لاک بزنین و از زیبایی که به وجود میاره لذت ببرین. با رعایت این اصول، قلب دوم تون رو محافظت کنین تا مشکلی براتون پیش نیاد.

براي پدیکور کردن پاها به این روش عمل کنید :
اولين قدمي كه بايد بردارين اينه كه اگر لاكي از قبل روي پاتون مونده رو پاك كنين و در مرحله بعدی که پوست و ناخن های پاتون نرم شد ناخن ها رو مرتب كنين و سوهان بكشين. بعد داخل يه لگن يا وان مقداري آب گرم و صابون بريزين و مدت پنج دقيقه پاهاتون رو داخل آب بذارين و اجازه بدين نرم بشه. البته از اونجايي كه پا هميشه داخل كفش هست و ممكنه كلي به خودش باكتري بگيره ، بهتره يه مقدار نمك يا قطره ي رزماري داخل آب بريزين و اجازه بدين پاهاتون استراحت كنه.

حالا كه پوست هاي پاتون حسابي بلند شد با يه سوهان ريز يا سنگ پاي مخصوص پاشنه ي پاتون رو بكشين تا پوست هاي اضافه از روي پاتون پاك بشه. حالا نوبت مي رسه به چرب كردن پاها با لوسيون. بعد از اين كار پوست هاي اضافه يك كنار ناخن هاي پاتون رو بگيرين و اون ها رو به شكلي كه دوست دارين سوهان بزنين.

بعد نوبت مي رسه به پوليش كردن ناخن ها. با سوهان مخصوص اين كار شروع كنين به پوليش كردن روي ناخن ها و تمام پستي و بلندي هاش رو از بين ببرين. بعد انگشتي هاي مخصوص رو لا به لاي انگشت هاتون بذارين و خودتون رو براي لاك زدن آماده كنين.

قبل از لاك زدن حتما روي ناخن هاتون بیس کت (base coat)  بزنين تا رنگ لاك تون روي پاهاتون نمونه  و هم اینکه لاک یک دست روی پاتون بشینه و زماني كه لاك مورد نظرتون رو روي پاهاتون زدين و خشك شد این بار از تاپ کت (top coat)  استفاده كنين تا لاك تون مدت بيشتري به شكل ثابت روي ناخن هاي پاتون بمونه. 

راز داشتن پاهای جذابReviewed by سه رخ on Jul 29Rating: 2.5راز داشتن پاهای جذاببرای اینکه پاهایی جذاب و زیبا داشته باشید باید به پوست و ناخن پا رسیدگی کنید و از پاهای خود به خوبی مراقبت کنید تا جذابیت شما را افزایش دهد. در این مقاله راز داشتن پاهای جذاب را به شما معرفی می کنیم.

برای اینکه پاهایی جذاب و زیبا داشته باشید باید به پوست و ناخن پا رسیدگی کنید و از پاهای خود به خوبی مراقبت کنید تا جذابیت شما را افزایش دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *