خمیر اصلاح آقایان
آموزش ساخت خمیر اصلاح آقایان
آبان ۲۸, ۱۳۹۶
مرطوب کنندگی خانگی وانیل
کرم مرطوب کننده وانیل و ویتامین E
آبان ۲۸, ۱۳۹۶

روش انتخاب مرطوب کننده مناسب

مرطوب کننده مناسب پوست

روش انتخاب مرطوب کننده مناسب

روش انتخاب مرطوب کننده مناسب

   مرطوب کننده محصولاتی هستند که موجب نرمی و لطافت پوست بدن می شوند. مرطوب کننده ها معمولاً  به اشکال مختلف امولسیون مایع، پماد و ِکرم در بازار یافت می شوند که میزان محتوای چربی و آب در این اشکال با یکدیگر فرق دارد. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب یک مرطوب کننده مناسب، توجه به نوع پوست است که می تواند خشک، چرب، معمولی و مختلط باشد. البته در نظر داشته باشید باید همیشه نوع پوست را از روی پوست تمیز تشخیص داد.
- افرادی که پوست خشک دارند باید از مرطوب کننده های حاوی چربی استفاده کنند. پوست های چرب نیازی به استفاده از مرطوب کننده ندارند، مگر اینکه با آب و هوای گرم یا سرد دز تماس باشند.
- افرادی که دارای پوست نرمال هستند باید از مرطوب کننده هایی که میزان چربی کمتری دارند، استفاده کنند.
- افرادی با پوست مختلط یا صورت های دارای T-ZONE (قسمت پیشانی، بینی و چانه که چرب تر از سایر نقاط صورت است)، نباید از مرطوب کننده استفاده کنند.
- با افزایش سن نیاز پوست به مصرف مرطوب کننده بیشتر خواهد شد. ممکن است یک نوع پوست قبلا نیازی به مصرف مرطوب کننده نداشته، اما بعد از گذشت چند سال جهت نرمی و لطافت به این نوع محصول نیاز داشته باشد. 
- یکی از عوامل تأثیر گذار بر روی  انتخاب مرطوب کننده مناسب، حالت و چگونگی بافت مرطوب کننده می باشد، زیرا مصرف ماده ای که خیلی چرب یا چسبنده باشد، برای مصرف کننده خوشایند نیست.
- افزودنی هایی مانند رایحه یا خوشبو کننده از سایر عوامل تأثیر گذار در انتخاب مرطوب کننده می باشد که می تواند تحریک کننده یا حتی ناخوشایند باشد. بعضی از افراد به دلیل حساسیت نمی توانند از مواد حاوی رایحه استفاده کنند. این افراد باید با تجویز پزشک موادی را استفاده کنند که اصطلاحا به آنها "هیپوآلرژیک"  گفته می شود.
- مورد دیگر افزودن ضد آفتاب به مرطوب کننده است. اگر مرطوب کننده برای غروب و شب استفاده می شود، لازم نیست حاوی ضد آفتاب باشد. معمولا استفاده از یک لوسیون مرطوب کننده زیر ضد آفتاب، آن هم در صورتی که فرد چند ساعت در معرض آفتاب قرار می گیرد، توصیه می شود.
- مواد دیگر اجزاء EXOTIC یا افزودنی های دلخواه و رنگ دهنده هایی مانند آلانتوئین، ژلاتین، ویتامین ها و پروتئین ها می باشند که در واقع مزیت خاصی به مرطوب کننده نمی بخشند و تاکنون مستندات علمی مبنی بر تأثیر گذاری این مواد بر روی کاهش فرآیند پیری به دست نیامده ایت.
راهنمای مصرف:
- پوست خشک را زیاد (به خصوص با صابون) نشویید. افرادی با پوست خشک باید از برخورد با آب وهوای خشک خودداری کنند.
- معمولا استفاده از مرطوب کننده پس از شستن صورت توصیه می گردد و باید وقتی که هنوز پوست کمی رطوبت دارد از آن استفاده کرد و به آرامی روی پوست پخش نمود. 
- تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده بستگی به نوع پوست و نیاز آن دارد. باید مرطوب کننده را روی صورت و گردن مالیده و اگر T-ZONE صورت چرب است، روی این نواحی نباید از مرطوب کننده استفاده کرد.

روش انتخاب مرطوب کننده مناسبReviewed by سه رخ on Nov 19Rating: 3.0روش انتخاب مرطوب کننده مناسبیکی از روش ها و عوامل تأثیر گذار در انتخاب یک مرطوب کننده مناسب توجه به نوع پوست و نوع مرطوب کننده است که با پوست فرد سازگاری داشته باشد. در این مقاله شیوه انتخاب یک مرطوب کننده مناسب را به شما آموزش می دهیم.

یکی از روش ها و عوامل تأثیر گذار در انتخاب یک مرطوب کننده مناسب توجه به نوع پوست و نوع مرطوب کننده است که با پوست فرد سازگاری داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *