ویژگی انواع مو در آرایشگاه
انواع مو
خرداد ۱۱, ۱۳۹۷
نکات آرایش عروس در آرایشگاه
آرایش عروس
خرداد ۱۱, ۱۳۹۷

صاف کردن مو بدون اتو

آموزش صاف کردن مو

صاف کردن مو بدون اتو

صاف کردن مو بدون اتو

   اتوی مو یکی از ابزارهای حرارتی برای آرایش مو است که بیشتر توسط خانم ها با موهای فر یا وز استفاده می شود زیرا موها را به شکل جالبی صاف و لخت می کند. در واقع اتو کشیدن مو یکی از سریع ترین روش ها برای رسیدن به موهای صاف است، البته استفاده مکرر از اتو مو به موها آسیب می رساند  و موجب خشک و شکننده شدن موها می شود. حتی اگر از اسپری یا سرم های محافظ در برابر حرارت نیز استفاده نمایید باز هم موها در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد خشک می شوند و حالت طبیعی خود را از دست خاهند داد. سعی کنید هر چند روز یکبار بدون اتوکشیدن مو روز را طی کنید و به موها این زمان را بدهید تا کمی نفس بکشند و ترمیم شوند. در این مطلب نحوه صاف کردن موها بدون استفاده از اتو مو را به شما آموزش می دهیم تا کمتر به موهای خود آسیب بزنید. 
برای اینکار به وسایل زیر نیاز دارید : 
- شامپو صاف کننده مو یا شامپو کراتینه 
- نرم کننده موی قوی
- حوله میکروفیبر
- سرم آنتی فریز (Anti-Frizz serum)
- بیگودی بزرگ
- سنجاق سر
- اسپری موی ضد رطوبت (Anti-humidity hairspray)
   با این روش بدون اینکه موها حرارت ببیند می توان آن ها را صاف کرد. این کار زمان بیشتری نسبت به اتوکشیدن مو نیاز دارد بنابراین باید کمی صبور باشید در مقابل میزان آسیبی که به موها وارد می شود بسیار  کم است. 
۱) ابتدا موها را با شامپوی صاف کننده یا شامپو کراتینه بشویید. شامپو کراتینه به صاف شدن موها کمک خواهد کرد. همچنین وجود روغن آرگان در شامپو باعث تقویت کوتیکل های مو شده و دوام بیشتری به موها می دهد. 
۲) نرم کننده مو را به مدت ۵ دقیقه روی سر گذاشته و سپس بشویید. از نرم کننده ای استفاده کنید که پایه مواد آن روغن باشد تا حالت بهتری به مو بدهد.
۳ ) از حوله میکروفیبر برای خشک کردن موها استفاده نمایید. خشک کردن مو با حوله میکروفیبر موجب می شود رطوبت موجود در مو بدون اینکه مو خشک و شکننده شود از بین برود.
۴ ) مقدار کمی سرم موی ضد وز یا Anti-Frizz به ساقه و انتهای موها بزنید.
۵ ) مو را با یک شانه با دندانه های عریض شانه زده تا هم گره موها باز شود و هم موادی که استفاده کردید در تمام قسمت های مو  پخش گردد.
۶ ) بیگودی بزرگ را از پایین به سمت بالای سر بپیچید. برای بهتر صاف شدن مو از بیگودی ۵ یا ۷ سانتی استفاده نمایید.
۷ ) از سنجاق برای محکم کردن بیگودی ها استفاده نمایید. معمولا موهای ضخیم تر و پرتر احتیاج به سنجاق بیشتری برای نگهداری بیگودی ها دارند.
۸ ) پس از اینکه کل مو را با بیگودی پیچیدید اجازه دهید در هوای آزاد به خودی خود خشک گردد. برای اینکه موها وز نشود باید اجازه دهید تمام رطوبت مو از بین برود.
۹ ) پس از خشک شدن کامل مو بیگودی ها را باز کرده و به آرامی مو را با یک شانه دندانه درشت شانه بزنید تا کاملا صاف شوند.
۱۰ ) اسپری موی ضد رطوبت را با فاصله از سر بگیرید و به ساقه موها بزنید تا به همان حالت خود باقی بمانند.
نکته : موهای ضخیم تر و بلندتر معمولا مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند به همین دلیل پیشنهاد می کنیم شب مو را بپیچید تا زمان کافی برای خشک شدن داشته باشد و در زمان شما نیز صرفه جویی گردد.

صاف کردن مو بدون اتوReviewed by سه رخ on Jun 1Rating: 2.5صاف کردن مو بدون اتوبرای صاف کردن مو روش های زیادی وجود دارد که ساده ترین آن ها استفاد ه از اتو مو است اما به راحتی می توان از روش های طبیعی برای صاف کردن موها نیز استفاده نمود. در این مقاله این روش را به شما آموزش می دهیم.

برای صاف کردن مو روش های زیادی وجود دارد که ساده ترین آن ها استفاد ه از اتو مو است اما به راحتی می توان از روش های طبیعی برای صاف کردن موها نیز استفاده نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *