روش های کشیدن خط چشم
۵ وسیله برای کشیدن یک خط چشم عالی
تیر ۱, ۱۳۹۷
بهترین راه صاف کردن مو
بهترین راه صاف کردن مو
تیر ۲, ۱۳۹۷

ضرر کراتینه مو

معایب کراتینه مو

ضرر کراتینه مو

ضرر کراتینه مو

   صاف کردن و احیاء مو به‌ روش برزیلی روشی نیمه‌ دائمی برای صاف کردن مو می باشد. در این روش از اتوی موی برای تزریق محلول کراتین مایع و نوعی مایع نگهدارنده به مو استفاده می شود. البتهن این روش از  صافی مو معمولا در آرایشگاه انجام می گردد. تمام این فرایند ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول خواهد کشید، اما این زمان ممکن است بسته‌ به بلندی مو افزایش یابد. بزرگ‌ترین مشکل کراتینه کردن مو به‌ روش برزیلی این است که بیشتر این مواد حاوی فرمالدهید یا مواد تولیدکننده‌ فرمالدهید می باشند. مؤسسه‌ بین‌ المللی تحقیقات سرطان و مؤسسه‌ ملی سم‌ شناسی فرمالدهید را به‌ عنوان سم‌ های سرطان‌ زا معرفی کرده است.
   بدن ما به‌ صورت طبیعی مقدار کمی فرمالدهید تولید کرده، ولی در واقع فرمالدهیدی که از طریق تنفس جذب می‌ کنیم بسیار خطرناک است. این نوع فرمالدهید در دود سیگار، وسایل گازسوز، اجاق‌ های گازسوز یا هیزمی و آرایشگاه‌ هایی که با استفاده از کراتین، مو را صاف می‌ کنند وجود دارد. در حقیقت این نوع دود است که نه‌ تنها برای سلامتی شما، بلکه برای سلامتی آرایشگر هم بسیار خطرناک است. مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) در مرد این سم خطرناک گفته است که حتی بوییدن فرمالدهید می‌ تواند باعث گلودرد، سرفه، خارش چشم‌ ها و خون‌ دماغ گردد. علاوه بر سرطان، تماس طولانی‌ مدت با فرمالدهید می‌ تواند موجب آسیب سیستم عصبی مرکزی نیز گردد. این آسیب‌ ها شامل افزایش ابتلا به سردرد، افسردگی، تغییر خلق‌ و خو، بی‌ خوابی،‌ بدخلقی، کاهش تمرکز و کاهش چالاکی، حافظه و تعادل می باشند.
   مؤسسه‌ بین‌المللی تحقیقات سرطان به زنان باردار یا کسانی که تلاش می‌ کنند باردار شوند توصیه کرده در طول زمان بارداری موهای خود را کراتینه نکنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها اعلام کرده، تماس با فرمالدهید می‌ تواند باعث مشکلاتی در باروری و سقط جنین گردد. تماس مداوم با فرمالدهید به این معنی است که آرایشگران بیشتر تحت‌ تأثیر عوارض جانبی کراتینه کردن مو قرار خواهند گرفت. زیرا این افراد مدام موها را به این روش صاف می‌ کنند. اگر به آسم، برونشیت یا هر بیماری تنفسی دیگری مبتلا می باشید، احتمالا به این مواد حساس‌تر خواهید شد. زیرا فرمالدهید به مجاری تنفسی آسیب رسانده و تنفس را سخت‌ تر می سازد. اگر بیماری مزمن هم دارید ممکن است آسیب‌ پذیرتر باشید. این اثرات وقتی از آرایشگاه خارج می‌ شوید از بین نخواهند رفت. هر بار که از ابزارهای آرایش‌ مو، مانند سشوار یا اتوی مو در خانه استفاده کنید، گازهای سمی در خانه آزاد خواهند شد. محلول صاف‌ کننده‌ موی برزیلی احتمالا بیشتر از میزان مجاز فرمالدهید دارد. در آمریکا بیشترین میزان مجاز فرمالدهید در محصولات آرایشی کمتر از ۲/۰ درصد است.
   برخی ایالت‌ ها و کشورها صاف کردن مو را با کراتین ممنوع کرده‌ اند. به این خاطر که این محصولات سطح خطرناکی فرمالدهید دارند و فروش آنها ممنوع است. در حال حاضر در سرتاسر آمریکا فروش و استفاده از این محصولات ممنوع نیست. متأسفانه، بسیاری از آرایشگران و مشتریان تا دچار این مشکلات نشوند از خطرات کراتینه کردن مو آگاهی ندارند. علاوه‌ بر فرمالدهید و مواد تولید کننده‌ فرمالدهید که موقع صاف کردن روی موی خود قرار می دهید، از اتوی مو با دمای معمولی ۲۵۰ درجه سانتی‌ گراد نیز استفاده خواهد شد. این مقدار حرارت می‌ تواند برای موهای نازک یا موهایی که قبلا هایلایت شده، بسیار خطرناک باشد.

ضرر کراتینه موReviewed by آرایشگاه on Jun 22Rating: 2.5ضرر کراتینه موکراتینه یکی از روش های صافی دائمی مو است که برای انجام آن باید از موادی استفاده کرد که حاوی فرمالدهید هستند که برای سلامتی بسیار خطرناک است. در این مقاله ضررهای کراتینه مو را بررسی می کنیم.

کراتینه یکی از روش های صافی دائمی مو است که برای انجام آن باید از موادی استفاده کرد که حاوی فرمالدهید هستند که برای سلامتی بسیار خطرناک است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *