نکات آرایش عروس در آرایشگاه
آرایش عروس
خرداد ۱۱, ۱۳۹۷
برجسته کردن لب به روش طبیعی
پروتز لب با روش های طبیعی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۷

عاداتی که به پوست آسیب می رساند

عادات مخر ب برای پوست

عاداتی که به پوست آسیب می رساند

عاداتی که به پوست آسیب می رساند

بسیاری از ما عادت های غلطی داریم که به وسیله آن ها بدون اینکه بدانیم به پوست خود آسیب می رسانیم. مراقبت از پوست نیاز به روش ها و محصولات مختلف دارد اما نه هر محصولی و نه هر روشی. در این مقاله عادات غلطی که به پوست آسیب می رساند را به شما معرفی می کنیم:
- استفاده از ضد آفتاب فقط یک بار در روز
استفاده از کرم ضد آفتاب صبح ها وقتی آماده رفتن به مدرسه یا محل کار خود هستید بسیار خوب است اما مجددا باید یک بار دیگر در طول روز تمدید شود تا در  طول روز از پوست محافظت شود. 
- تمیز نکردن برس های آرایشی
باکتری ها و سلول های مرده روی برس های آرایشی جمع می شوند که به مو به پوست آسیب می رسانند. بنابراین هر چند هفته یک بار برس ها را با مایع شوینده صورت و آب گرم کامل شستشو دهید.
- ور رفتن با جوش ها
شاید این کار در کوتاه مدت به شما حس خوبی دهد اما به خاطر کثیف بودن دست ها باعث التهاب و در نتیجه زخم شدن جای جوش خواهد شد. در واقع با این کار حتی اگر جوش از بین برود اما جای آن بر روی پوست باقی خواهد ماند.
- سیگار کشیدن
سیگار کشیدن نه تنها باعثایجاد مشکلات و بیماری های داخلی می شود بلکه باعث پیر شدن تدریجی پوست و کاهش اکسیژن مورد نیاز آن خواهد شد.
- عدم استفاده از مرطوب کننده
پوست همیشه به مرطوب کننده نیاز دارد اما بیشتر اوقات به دلیل کمبود وقت از مرطوب کننده استفاده نمی کنیم. بعد از حمام، کلر باعث خشک شدن پوست خواهد شد بنابراین باید به محض بیرون آمدن از حمام از مرطوب کننده استفاده نمایید.
- خوابیدن با آرایش
خوابیدن با آرایش موجب بسته شدن منافذ پوست می شود و در نهایت باعث التهاب و جوش زدن صورت خواهد شد. اگر حال و حوصله شستن صورت را ندارید حداقل با دستمال مرطوب این کار را انجام دهید تا لایه کمی از مواد بر روی پوست بماند.پ
- آب نخوردن
ساختار پوست به گونه ای است که از درون آبرسانی می شود پس اگر به اندازه کافی آب ننوشید سلامت پوست خود را به خطر می اندازید.
- دوش های داغ و طولانی
هیچ چیزی به اندازه یک دوش گرم و طولانی حس خوبی به آدم نمی دهد اما آب داغ روغن طبیعی پوست را گرفته و پوست را خشک می کند. پس زمان دوش گرفتن را کاهش دهید و درجه آب را کمتر کنید تا پوست رطوبت طبیعی خود را داشته باشد.
- مراقبت نکردن از پوست در مقابل مواد شیمیایی
زمان استفاده از اسپری مو صورت را با دستمال بپوشانید. و اجازه ندهید اسپریبر روی پوست صورت بشیند.
- دیر خوابیدن
زمانی که خواب کافی داشته باشید پوست خود را جوانسازی خواهد کرد. اما نداشتن خواب کافی روی پوست اثر گذاشته و سلامت پوست را به خطر می اندازد.
- دست زدن به صورت
با هر بار مالیدن چشم ها و یا خاراندن بینی باکتری ها و میکروب ها را جذب پوست خود می کنید. این عادت را ترک کنید.
- درمان مشکلات پوستی در خانه
بسیاری از مشکلات پوستی را می توان در خانه درمان کرد اما اگر بعد از مدتی متوجه هیچ تغییری نشدید حتما باید به یک متخصص پوست مراجعه فرمایید.
- عدم توجه به نوع پوست
پوست ها دارای انواع  مختلفی است. پوست خشک، چرب و ترکیبی. اطمینان یابید محصولاتی که استفاده می کنید مناسب نوع پوست شما باشند.
- استفاده از محصولات آنتی باکتریال
صابون مایع آنتی باکتریال باید برای دست ها استفاده شود نه برای صورت. درست است که این مایع جلوی انتشار میکروب ها را می گیرد اما برای پوست صورت بسیار مضر است.
- حذف لایه برداری
لایه برداری، سلول های مرده ای که شادابی پوست را می گیرند از بین می برد. برای تازه نگه داشتن پوست حداقل یک بار در هفته پوست را لایه برداری نمایید.

عاداتی که به پوست آسیب می رساندReviewed by آرایشگاه on Jun 2Rating: 3.0عاداتی که به پوست آسیب می رساندبسیاری از ما به صورت پیش فرض عاداتی داریم که از آسیب هایی ک به پوست و بدن ما می رسانند بی خبریم بهتر است این عادات را بشناسیم و آن ها را ترک کنیم تا پوستمان در امان بماند. در این مقاله عاداتی که به پوست آسیب می رساند را به شما آموزش می دهیم.

بسیاری از ما به صورت پیش فرض عاداتی داریم که از آسیب هایی ک به پوست و بدن ما می رسانند بی خبریم بهتر است این عادات را بشناسیم و آن ها را ترک کنیم تا پوستمان در امان بماند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *