تبلیغات آرایشگاه زنانه
متن تبلیغات آرایشگاه زنانه
آذر ۱۴, ۱۳۹۶
تاتو بدن
مزایای طراحی بدن
آذر ۱۵, ۱۳۹۶

عطر مناسب خود را بشناسید

عطر و ادکلن زنانه

عطر مناسب خود را بشناسید

عطر مناسب خود را بشناسید

دنیای عطرها فضای تو در تو و گسترده ای است. بو‌های متفاوت و زیادی در تولید عطر استفاده می‌شود. در دنیای مد، عطر و ادکلن نیز مثل پوشاک لباس، کفش، کلاه و … روز به روز، تازه تر می‌شود ولی هر عطری برای هر سن و هر شرایطی خوب نیست.

برای پیدا کردن و انتخاب صحیح یک عطر اطلاع داشتن از بعضی خصوصیت‌های عطرها کمک بسزایی به شما می کند.

عطرهای سرد و ترش

 عطر سرد به عطری گفته می شود که احساس خنکی و تازگی را انتقال می دهد. بو کشیدن این عطرها اغلب سبب می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مثل خیار و هندوانه را به یاد آوریم. عطر ترش به عطری گفته می شود که مزه مرکبات را به یاد آورد. عطرهای ترش هم منتقل کننده حس نشاط و تازگی ‌اند.

 از عطرهایی مثل مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو معمولا در مجالس دوستانه و صمیمی استفاده کنید. همیشه خوب است که در مراسم های خودمانی و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده شود.

   عطرهای سرد و ترش سبب ایجاد آرامش روحی و از بین رفتن خستگی هم می‌شوند. به عنوان مثال، در باشگاه‌های ورزشی، هوای درون باشگاه را اغلب با رایحه‌های سرد و ترش خوشبو می‌کنند. عطرهایی با مزه گل‌های وحشی می‌توانند احساس صمیمیت و انرژی بیشتری به فضای اطرافتان القا کنند.

عطرهای تلخ، شیرین و گرم

 در تهیه عطرهای تلخ اغلب اسانس‌هایی مثل ریشه درختان و ادویه‌های تند شرقی بکار برده می شود. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی می باشند که از بو و طعم شکلات و میوه‌های تابستانی اشباع شده اند.

 از عطرهایی مثل بولگاری، اسکادا و ایریا که بوی سنگینی دارند، اغلب در مجالس رسمی استفاده کنید. همیشه خوب است که در محافل رسمی از عطر‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده شود.

انتخاب عطر طبق فصول سال

عطرهای متناسب با هوای تابستانی و گرم

 عطرهایی که خوب است در روزهای گرم و آفتابی از آنها استفاده ‌شود، با عطرهایی که برای روزهای سرد زمستان مناسب هستند، در یک رده نیستند. در روزهای پرحرارت تابستان برای ماندگاری رایحه عطر باید مکررا از آن استفاده کنید. با این وصف، خوب است که در فصل گرم از عطری استفاده کنید که ماندگاری طولانی داشته باشد.

  در فصل گرم، استفاده از عطر‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی خیلی رضایت بخش است. استفاده از عطرهای خنک و ترش در فصل تابستان، سرمای مطبوعی را به شما و اطرافیانتان انتقال می‌دهد و در نهایت از احساس گرمای فضای اطرافتان کم می کند تا به یک حس متعادل دمایی دست یابید.

عطرهای مناسب هوای سرد

 ماندگاری عطرها در هوای سرد طولانی تر است. به این معنا که در پاییز و زمستان با توجه به دمای کم هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر می‌شود. در فصول سرد سال، خوب است از عطر‌های سنگین مثل عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید.

انتخاب عطر براساس نوع پوست

 چنانچه پوست صورتتان چرب است، شادمان باشید زیرا دوام و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌های چرب و تیره بیشتر است. ولی عطر برای پوست‌های روشن و خشک، در حکم یک مرطوب کننده است و ماندگاری طولانی روی این پوست ها ندارد.

  چنانچه پوست تان روشن و خشک است و تمایل دارید ماندگاری عطرتان افزایش یابد، خوب است قبل از استفاده از عطر، از لوسیون‌های مرطوب کننده فاقد بو استفاده کنید.

عطر مناسب خود را بشناسیدReviewed by سه رخ on Dec 5Rating: 4.0عطر مناسب خود را بشناسیددنیای عطرها فضای تو در تو و گسترده ای است. بو‌های متفاوت و زیادی در تولید عطر استفاده می‌شود. در دنیای مد، عطر و ادکلن نیز مثل پوشاک لباس، کفش، کلاه و …

چنانچه پوست تان روشن و خشک است و تمایل دارید ماندگاری عطرتان افزایش یابد، خوب است قبل از استفاده از عطر، از لوسیون‌های مرطوب کننده فاقد بو استفاده کنید.

1 دیدگاه

  1. شهربانو گفت:

    دقیقا انتخاب عطر مهمترین عامل جذابیت برای خانوماس. نکته های جالبی رو مطرح کردین امیدوارم خانم ها این مطلب رو مطالعه کنن و ازش استفاده کنن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *