برندهای کراتینه مو
بهترین مارک کراتینه مو
دی ۲۰, ۱۳۹۶
خواص روغن خراطین
فواید روغن خراطین
دی ۲۱, ۱۳۹۶

علت نداشتن هلال ناخن

هلال ناخن

علت نداشتن هلال ناخن

علت نداشتن هلال ناخن

   ریشه ناخن ها کمی سفیدتر از کل ناخن است، به این قسمت هلال روی ناخن می گویند که جز حساس‌ ترین و مهم ترین بخش‌ های ناخن می باشد. بعضی‌ از کارشناسان معتقدند که تغییرات سایز هلال ناخن می‌تواند نشانگر بروز عفونت و یا ویروس در یکی از ارگان‌های داخلی بدن باشد. رنگ، شکل و اندازه هلال سفید روی ناخن ها نشان دهنده مشکلات و بیماری هایی در بدن است بنابراین موجب پی بردن به مشکلات داخلی بدن می شود. ساختار ناخن بسیار مهم است. سفیدی ریشه ناخن که به لانولا(lunula) و یا هلال ته ناخن معروف است مسئولیت محفاظت از رگ‌ های خونی واقع در پنجمین لایه پوستی را به عهده دارد. اختلال در هلال ناخن موجب بد فرمی‌ ناخن و رشد ناهماهنگ آن خواهد شد.
   هلال صورتی رنگی که به سفیدی تمایل دارد، در انتهای ناخن نزدیک به ریشه نشان دهنده  سلامت ناخن ها است. اگر فردی در ناخن های خود هلال نداشته باشد ممکن است دارای تیرویید ضعیف تر باشد. با ضعیف تر شدن تیرویید فرد دچار نوسانات خلقی، افسردگی و نازک شدن موها خواهد شد. افرادی که پر انرژی هستند دارای هلال ناخن سفید تری هستند و در غیر این صورت ممکن است فردی ضعیف تر باشند. معمولا تغییر رنگ و یا پدیدار شدن و پنهان بودن این هلال نشانه ای از بیماری است. در واقع هر چه این هلال کمتر باشد، سطح سلامتی فرد نیز کاهش می یابد و فرد بیشتر احساس خستگی خواهد کرد.
   البته در نظر داشته باشید فردی که هلال ناخن ندارد لزوما بیمار نیست. معمولا کودکان در سنین پایین این هلال را ندارند و هیچ جای نگرانی برای والدین نخواهد بود، زیرا به مرور زمان این هلال پدیدار می گردد. یکی دیگر از عوامل ناپدید شدن هلال ناخن کمبود خواب و بیدار ماندن طولانی مدت به هنگام شب می باشد. به طور نرمال،یک پنجم ناخن را هلال ناخن تشکیل می دهد. در صورت عدم تغذیه مناسب این هلال کاهش خواهد یافت.

علت نداشتن هلال ناخنReviewed by سه رخ on Jan 10Rating: 3.0علت نداشتن هلال ناخنهلال ناخن قسمت سفیدی ریشه ناخن است که در بعضی افراد سفید تر و در بعضی افراد وجود ندارد که در صورت وجود نداشتن نشان از داشتن بیماری است. در این مقاله دلایل نداشتن هلال ناخن را بررسی می کنیم.

هلال ناخن قسمت سفیدی ریشه ناخن است که در بعضی افراد سفید تر و در بعضی افراد وجود ندارد که در صورت وجود نداشتن نشان از داشتن بیماری است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *