نکات آرایش شب
ترفندهای آرایش شب
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷
جایگزین های هایلایتر
روش های هایلایت کردن صورت
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷

غذاهای جوش زا

مواد غذایی ایجاد کننده جوش

غذاهای جوش زا

غذاهای جوش زا

جالب است بدانید برخی مواد غذایی وجود دار ند که در ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست بسیار تأثیر گذار هستند. غذاهای چرب و پر کالری که روزانه مصرف می کنید می توانند خطر بزرگی برای پوست شما محسوب شوند. در این مطلب سعی داریم غذاهای جوش زا را به شما معرفی کنیم. 
- شکلات
   شکلات یکی از مواد غذایی پرطرفلدار در بین تمام سنین است. اما زیاده روی در مصرف این خوراکی خوشمزه می تواند هم تناسب اندام شما را به خطر بیندازد و هم سلامت پوست شما را. شکلات (سیاه؛ سفید یا شیری و غیره) می تواند زمینه را برای بروز آکنه در پوست فراهم سازد. آبنبات یعنی قند و قند یعنی بالا رفتن میزان انسولین خون و این یعنی افزایش سبوم در بدن. این مواد غذایی برای دندان ها و تناسب اندام بسیار مضر می باشند و صورت را پر از جوش و آکنه خواهد کرد. 
   طبق نتایج آزمایش های مختلف شکلات باعث افزایش تولید اینترلوکین ۱Bخواهد شد. این پروتئین طبیعی توسط دستگاه ایمنی بدن تولید و باعث افزایش خطر بروز التهاب های پوستی و در نتیجه آکنه می گردد. با این حال شکلات سیاه باعث بهبود خلق و خو می شود. بهترین روش این است که به جای حذف کامل آن در مصرف آن زیاده روی نکنید. می توانید هر هفته یک تا دو مرتبه، ۲ تا ۳ مربع شکلات سیاه میل فرمایید. در روزهای دیگر از میوه های خشک مانند بادام و فندق و غیره مصرف کنید. 
- نان های شیرمال
خوردن انواع نان های شیرمال برای صبحانه مورد انتخاب بسیاری از افراد است. جالب است بدانید که این نان ها باعث بروز جوش روی پوست صورت می شوند. اگر از نان هایی استفاده کنید که از آرد کامل تهیه شده باشند دچار این مشکل نمی شوید. نان های تهیه شده از آرد سفید نتیجه عکس دارند. این آردها تصفیه شده و حاوی میزان زیادی قند می باشند. زمانی که این میزان قند وارد بدن می شود میزان انسولین خون افزایش یافته و ترشح سبوم (چربی طبیعی پوست) بیشتر خواد شد. توصیه می کنیم از نان های تهیه شده از آرد سبوس دار استفاده نمایید.
- پیراشکی ها و دونات ها
   انواع پیراشکی ها و دونات هایی که امروزه در مراکز خرید و مغازه ها به فروش می رسد جزو مواد غذایی ناسالم می باشند. قندهای تصفیه شده، اسیدهای چرب ترانس، سدیم و غیره جزو ترکیبات اصلی این خوراکی ها هستند که به سلامتی، تناسب اندام و زیبایی پوست آسیب می رسانند. بهتر است مصرف این خوراکی ها را به هفته ای حداکثر یک بار محدود نمایید.
   شیر باعث بروز جوش های سر سیاه و جوش های ریز روی پوست می گردد. البته این مسئله بیشتر مربوط به شیر گاو پرچرب است. شیرهای کم چرب حاوی چربی کمتری هستند اما در عین حال لاکتوز بیشتری دارند که موجب افزایش ترشح سبوم می گردد. اگر جزو افرادی هستید که زیاد جوش می زنید و یا نمی خواهید به این مشکل گرفتار شوید بهتر است از شیرهای گیاهی مانند شیر سویا، شیربادام یا شیر فندق میل کنید.این نوشیدنی های گیاهی سرشار از ویتامین E و فاقد لاکتوز می باشند. ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی دارد که برای سلامت پوست لازم و ضروری است.
- پاستاها
   بدون شک پاستاها جزو غذاهای محبوب می باشند و دل کندن از آن ها کمی دشوار است. اگر جزو افرادی هستید که جوش می زنید و در عین حال عاشق پاستاها هم هستید بهتر است بیشتر مراقب باشید.  این مواد غذایی مانند نان های شیرمال از آرد سفید تهیه می گردندو گلوکز بالایی دارند و این به معنی افزایش انسولین و ترشح بیشتر سبوم است که به جوش زدن منجر می گردد. این مسئله در خصوص برنج سفید نیز صادق است. بهتر است از برنج قهوه ای استفاده نمایید که مغذی تر است و آکنه و جوش در پوست ایجاد نمی کند. 
- استیک و سیب زمینی سرخ کرده
   در روزهای آخر هفته در بین بسیاری از خانواده ها خوردن کباب، استیک و سیب زمینی سرخ کردنی و غیره امری رایج است. البته مصرف این مواد غذایی، آن هم هر از چندگاهی مشکلی برای پوست ایجاد نخواهد کرد. طبق نتایج پژوهش ها پخته شدن زیاد گوشت باعث آزاد شدن واکنش های شیمیایی بین چربی ها و پروتئین های آن شده و ترکیبات خطرناکی ایجاد می کند. این ترکیبات جزو عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یا دیابت می باشند و پیری پوست را تسریع می بخشند. در واقع باعث ایجاد حساسیت و آسیب پذیرتر شدن پوست می شوند و در نتیجه خطر بروز جوش ها را افزایش می دهند. سیب زمینی سرخ کرده نیز به سهم خود سرشار از چربی می باشد. می توانید از گوشت های کم چرب یا گوشت پرندگان استفاده نمایید. به جای سیب زمینی سرخ کرده از هویج یا کدوی پخته استفاده نمایید. می توانید این سبزیجات سالم را با اندکی روغن تفت داده و یا با کمی کره بخارپز کنید.
   سیب زمینی حاوی میزان زیادی ترکیبات مغذی است و نوع سرخ کرده  آن طرفداران زیادی دارد. اما این ماده  غذایی نشاسته ای بوده و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث بروز مشکلات پوستی گردد. چون برخلاف آنچه تصور می کنید این ماده ی غذایی حاوی قندهای دیر جذب بوده و شاخص گلیسمی بالایی دارد. در نتیجه قند خون و انسولین را بالا خواهد برد. بهتر است در مصرف این ماده ی غذایی نیز جانب احتیاط را رعایت کرده و به جای آن از حبوبات بیشتری استفاده نمایید.
- الکل
   الکل سرشار از قند است. این میزان قند باعث افزایش انسولین در خون و در نتیجه اختلال هورمونی خواهد شد. در واقع میزان تستوسترون به سرعت بالا رفته و باعث بروز جوش می شود. این قبیل نوشیدنی ها باعث پیر و کدر شدن پوست و حساسیت آن خواهند شد.

غذاهای جوش زاReviewed by سه رخ on May 14Rating: 3.0غذاهای جوش زابسیاری از مواد غذایی وجود دارند که به دلیل مواد تشکیل دهنده آن ها موجب ایجاد حساسیت در پوست می شوند و در نهایت با جوش و آکنه خود را نمایان می سازند. در این مقاله غذاهای جوش را به شما معرفی می کنیم.

بسیاری از مواد غذایی وجود دارند که به دلیل مواد تشکیل دهنده آن ها موجب ایجاد حساسیت در پوست می شوند و در نهایت با جوش و آکنه خود را نمایان می سازند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *