لوازم آرایش تابستان
لوازم آرایش ضد گرما برای تابستان
مرداد ۱۹, ۱۳۹۷
اسکراب پوست
فواید اسکراب پوست
مرداد ۱۹, ۱۳۹۷

قوانین شامپو زدن به موها

آموزش شامپو زدن موها

قوانین شامپو زدن به موها

قوانین شامپو زدن به موها

   برای شامپو زدن به موها باید ابتدا به جنس موها توجه کنید و موها را درست شامپو کنید. برای استفاده از شامپو قوانین مشخصی وجود دارد که رعایت آن ها موجب حفظ سلامت و زیبایی موها خواهد شد. 
سبیوم، چربی طبیعی مو
   سبیوم با املای انگلیسی Sebum چربی طبیعی است که به جز در کف دستها و کف پاها در بقیه اجزای بدن تولید می شود و مقدار زیاد آن نیز روی پوست سر به وجود می آید. این چربی در حالت عادی اجازه نمی دهد موها خشک و شکننده شوند. اما در حال حاضر با وجود این همه آلودگی محیطی، این سبیوم است که موجب می شود کلی چربی و آلودگی روی موها بنشیند و موها بد حالت و کثیف شوند. برای همین باید موها را شامپو زد. منتها شامپو علاوه بر اینکه مواد زائدی که روی موها نشسته است را از بین می برد، چربی طبیعی مو را نیز حذف می کند.
موهای صاف و چرب
   موهای صاف زودتر از بقیه موها چرب می شوند ، چون مسیری که چربی باید طی کنه صاف و یکدست است! درست بر خلاف موهای ضخیم و فرفری! البته هر چقدر که پخش شدن چربی روی موهای فرفری سخت است؛ شستن و رساندن آب به همه جای آن هم کار آسانی نیست. به همین دلیل بسیاری از آرایشگران و متخصصان اعتقاد دارند بعضی از  موهای مجعد، پر حجم و بلند را می توان هفته ای یکبار شست و اگر احساس کردید کثیف شده است این مدت زمان را به سه روز یک بار کاهش دهید. در غیر این صورت موها خشک و شکننده خواهند شد.
فقط به وقت احتیاج دارید.
   بسیاری از متخصصان معتقدند یک قانون کلی را برای همه نمی توان تجویز کرد. در حقیقت هر کسی با توجه به شرایط خود باید تصمیم بگیرد از شامپو چگونه استفاده کند. برای مثال کسانی که موهای صاف دارند خیلی زودتر از سایر افراد شفافیت موهای خود را از دست می دهند. حتی ممکن است لازم باشد هر روز موهای خود را بشورند. وقتی قرار است هر روز موهای خود را رو بشویید حتما باید از شامپوهایی با PH پایین استفاده کنید تا به موها آسیب نرسد. اما دقت کنید اگر موها به خاطر رنگ و دکلره و سشوار و اتو  آسیب دیده و خشک شده اند، حتما باید از شامپوهای مخصوص موهای خشک و آسیب دیده استفاده کنید تا به ترمیم و آبرسانی موها کمک کنید.
قانون کلی شامپو و نرم‌کننده
   شامپو کردن هر روزه موها برای افرادی که موهای صاف و خیلی چرب دارند موجب می شود موهایی خوش حالت و حجیم پیدا کنند ولی با رعایت کردن یک قانون! این که نباید هر روز از نرم کننده به صورت هم‌ زمان استفاده کنند. استفاده از نرم‌ کننده برای این دسته از افراد باید به چهار الی پنج روز یک بار محدود شود. کسانی که موهای موج دار دارند می توانند هفته‌ ای سه بار موها را بشورند و فقط یک الی دو بار سراغ نرم‌ کننده بروند. افرادی هم که موهای فر با حجم زیاد دارند باید از شامپوهای رطوبت رسان استفاده کنند.
قوانین شامپو زدن به موهاReviewed by آرایشگاه on Aug 10Rating: 3.0قوانین شامپو زدن به موهابرای شستن و تمیز کردن تارهای مو باید به صورت روزانه از انواع مختلف شامپو استفاده نمود اما اینکه چه شامپویی را برای موها انتخاب کنید و چگونه موها را بشویید مهم است. در این مقاله قوانین مربوط به شامپو زدن را به شما آموزش می دهیم.

برای شستن و تمیز کردن تارهای مو باید به صورت روزانه از انواع مختلف شامپو استفاده نمود اما اینکه چه شامپویی را برای موها انتخاب کنید و چگونه موها را بشویید مهم است.

دیدگاه ها بسته شده است