فرآیند ناخن کار شدن
چگونه ناخنکار حرفه ای شویم؟
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷
تقویت و پرپشت کردن مژه ها
روش های خانگی تقویت و پرپشت کردن مژه
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۷

معرفی لوازم مانیکور ناخن

لوازم مانیکور ناخن

معرفی لوازم مانیکور ناخن

معرفی لوازم مانیکور ناخن

   انجام مانیکور و پدیکور یکی از کارهای ضروری است زیرا دست‌ ها و پاها، بعد از صورت و موها بیشترین نمود زیبایی و تصویری را در بدن هنر فرد دارند. بسیاری از خانم ها برای بهره مندی از خدمات مانیکور و پدیکور به آرایشگاه زنانه مراجعه می کنند. اما با شناخت ابزار مانیکور می توانید به راحتی در منزل از ناخن های خود مراقبت کنید. در این مطلب ابزار مناسب برای مانیکور ناخن را به شما آموزش می دهیم. 
- قیچی و ناخن‌ گیر
این دو ابزار ساده در تمام خانه‌ ها و ست ابزار ناخن وجود دارند که برای فرم دادن به گوشه‌ های ناخن ها و کوتاه کردن آن‌ ها مورد استفاده قرار می گیرند.
- سوهان یا سنباده
این ابزار برای فرم دادن به ناخن ها در پدیکور و مانیکور معمولی کاربرد دارد که هر خانمی باید نحوه استفاده از آن‌ را بلد باشد. معمولا هر سوهان و سنباده‌ای دارای دو سمت است که یکی از آن‌ ها نسبتا نرم و صاف می باشد که برای صاف و صیقلی کردن ناخ نمورد استفاده قرار می‌ گیرد و یکی دیگر که کمی خشن و زبر است، برای فرم دادن به گوشه‌ ها و شکل کلی ناخن استفاده می‌ شود.
- بافر ناخن
این ابزار هم شکلی شبیه به سنباده ناخن دارد و حتی بسیاری از سنباده‌ های مکعبی، در یک سمت خود این ابزار را دارند که وظیفه آن درخشان و براق کردن سطح ناخن می باشد. معمولا بعد از سوهان کشیدن ناخن‌ ها، کمی حالت زبری و کدری روی ناخن ایجاد می گردد که می‌توانید با استفاده از بافر ناخن آن را رفع نمایید.
- پوشر کوتیکول
این ابزار معمولا شکل‌ های گوناگونی دارد که البته همه آن ها در داشتن حالتی قاشقی شکل یکسان‌ هستند. پوشر کوتیکول یا عقب راننده کوتیکول، برای برطرف کردن کوتیکول و پوسته اضافی موجود در روی ناخن در قاعده ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
- گوشت‌گیر یا نیپر
این وسیه مانند یک قیچی مخصوص برای بریدن گوشت و پوست اضافی موجود در اطراف ناخن استفاده می گردد. برای استفاده از آن، باید خیلی دقت کنید تا باعث خونریزی و آسیب انگشت‌ ها نشوید.
- سنگ پا
این ابزار را همه می شناسیم و فقط مخصوص پدیکور است. پوست خشن و سخت کف پا را بعد از خیس خوردن در آب به مدت 10 تا 15 دقیقه، با سنگ پا می توان از بین برد تا پاها صاف و زیبا گردند.
- پد لا انگشتی
این وسیله برای پدیکور و لاک زدن به ناخن‌ های پا استفاده می شود و هر انگشت را از انگشت کناری جدا کرده و لاک زدن را برای شما راحت می کند. 
- وسایل کمکی دیگر برای یک مانیکور و پدیکور حرفه‌ای در خانه
غیر از ابزاری که در ست مانیکور و پدیکور ناخن‌ ها وجود، برای اینکه یک مانیکورینگ حرفه‌ ای باشید به چند وسیله ساده دیگر نیز نیاز خواهید داشت که خود وسیله‌ ها اصلا مهم نیستند و با هر چیزی که دم دست است هم می‌توانید کار کنید.
- آب گرم و کف صابون
در یک کاسه بزرگ، مقداری کف صابون با آب گرم درست کرده و قبل از شروع کار، دست‌ ها و پاها را برای چند دقیقه در آن استراحت دهید تا هم ناخن ها و هم پوست و کوتیکول اطراف آن‌ ها نرم و انعطاف‌پذیر گردند.
- لاک پاکن
این مورد برای پاک کردن لاک قبلی موجود روی ناخن در اول کار ضروری است. بهتر است از انواع غیر استونی که آسیب چندانی به ناخن‌ ها وارد نمی کند، استفاده نمایید.
- پنبه
پنبه برای تمیز و خشک کردن ناخن و کوتیکول اطراف آن استفاده می‌شود.
- بیس کت (base coat)
بیس کت برای محافظت از ناخن و آماده کردن آن برای دریافت لاک مناسب است. بیس کت ماندگاری مانیکور را نیز افزایش می دهد که باید قبل از لاک زدن، آن را به ناخن‌ ها بزنید و منتظر بمانید تا خشک شوند.
- تاپ کت (top coat)
این لایه برای محافظت است، اما نه محافظت از ناخن بلکه از لاک و مانیکور تا زود از بین نرود. همچنین در آخر لازم است که ناخن‌ها درخشان و براق باشند که این کار را هم با "تاپ کت" می توان انجام داد.
- مرطوب کننده و روغن
این دو ماده را برای ماساژ و ریلکس شدن ناخن و دست‌ ها و پاها مورد استفاده قرار می گیرند تا از خشکی آن‌ ها جلوگیری شود. 

معرفی لوازم مانیکور ناخنReviewed by سه رخ on May 15Rating: 3.0معرفی لوازم مانیکور ناخنمانیکور ناخن یکی از خدمات تخصصی برای مراقبت از ناخن های دست است که دارای ابزار مخصوصی است و هر کدام وظیفه ای مشخص در مراقبت از ناخن ها دارند. در این مقاله لوازم مانیکور ناخن را به شما معرفی می کنیم.

مانیکور ناخن یکی از خدمات تخصصی برای مراقبت از ناخن های دست است که دارای ابزار مخصوصی است و هر کدام وظیفه ای مشخص در مراقبت از ناخن ها دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *