مزایای ویتامین E در کرم‌های آرایشی
استفاده از ویتامین E در کرم‌های آرایشی
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۷
آرایش مخصوص دختران جوان
نکات آرایشی برای دختران جوان
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۷

ماسک طبیعی برای از بین بردن سبیل خانم‌ها (قسمت اول)

ماسک رفع موی سبیل

ماسک طبیعی برای از بین بردن سبیل خانم‌ها (قسمت اول)

ماسک طبیعی برای از بین بردن سبیل خانم‌ها (قسمت اول)

برای از بین بردن موهای زائد صورت همچون موهای پشت لب می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. روش هایی مانند بند انداختن، وکس صورت، استفاده از شمع و غیره. اما یکی از ساده ترین و بی خطر ترین روش های موجود استفاده از ماسک های طبیعی است. این ماسک ها از مواد طبیعی تهیه می شوند که به راحتی در منزل قابل درست کردن می باشند و هیچ گونه عوارضی برای پوست شما نخواهند داشت. در این مطلب سعی داریم نحوه تهیه این ماسک ها را به شما اموزش دهیم و انواع ماسک های رفع موهای زائد صورت را به شما معرفی کنیم:
- زردچوبه و شیر 
   اولین ماسکی که به شما توصیه می‌کنیم ترکیب شیر و زردچوبه است. زردچوبه فواید زیادی دارد که از سرطان تا افسردگی را درمان می کند. زردچوبه نه تنها می‌تواند پوست را کاملا پاکسازی نماید بلکه ترکیب آن با شیر نیز می‌ تواند رشد موهای ناخواسته را متوقف نماید. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری شیر و پودر زردچوبه را ترکیب نمایید تا به حالت خمیر مانند تبدیل شود. این خمیر را به آرامی بالای لب خود با انگشت زده و اجازه دهید خشک شود و سپس صورت خود را با آب بشویید. چند روز پشت سر هم این کار را تکرار نمایید تا نتیجه موردنظر را از آن بگیرید.
- سفیده تخم مرغ و زردچوبه 
   ترکیب سفیده تخم مرغ زردچوبه یکی از ماسک های مؤثر برای رفع موهای زائد صورت است. این ترکیب می‌ تواند پوست را سفت و محکم کرده و جوش‌ های سر سفید را برطرف نماید. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری پودر زرچوبه را با سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و آن را بالای لب خود بزنید. اجازه دهید تقریبا یک ساعت بر روی پوست بماند و سپس مثل یک ماسک صورت آن را از پوست پشت لب جدا کنید. سپس پوست‌ خود را با آب گرم شستشو دهید. این کار را حداقل هفته‌ ای 4 بار انجام دهید تا موهای صورت کاملا از بین بروند.
- سیب زمینی و عدس 
   ترکیب سیب زمینی و عدس یکی ماسک عالی برای رفع موهای زائد است. سیب زمینی عامل روشن کننده پوست است و عدس هم با رفع موهای زائد موجب روشن شدن رنگ پوست می شود. بای تهیه این ماسک یک عدد سیب زمینی را پوست گرفته و آن را همراه با مقداری عدس در آب جوش بریزید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آب آن را خالی کنید. سیب زمینی و عدس را کاملا مخلوط نمایید تا خمیر شده و آن را روی پشت لب بگذارید. اجازه دهید خشک شده و سپس مانند اسکراب آن را خوب روی پوست بمالید.
- خربزه درختی و زردچوبه 
   خربزه درختی یا پاپایا، منبع شگفت انگیز عاملی فعال به نام پاپائین می باشد که می‌تواند رشد مو را مهار کرده و فولیکول‌ های مو را جدا سازد. ضمنا پاپایا برای افرادی که پوست حساس دارند بسیار مفید است. این میوه همراه با زردچوبه ترکیب خوبی برای رفع موهای زائد صورت می باشد. برای تهیه این ماسک نصف یک عدد پاپایا را له کرده و یک دوم قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه نمایید و یک خمیر درست کنید. خمیر را مستقیما روی پوست، قسمتی که مو  وجود دارد گذاشته و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند. سپس صورت را با آب شستشو دهید. این کار را چند بار انجام دهید تا موها از بین روند. 
- ماست، زردچوبه و آرد نخود 
   زردچوبه همراه با ماست و آرد نخود روشی مناسب برای رفع موهای زائد صورت است. در ضمن ماست موجب کاهش حساسیت پوستی می شود. برای تهیه این ماسک دو قاشق چایخوری ماست را با دو قاشق چایخوری آرد نخود و دو قاشق چایخوری زردچوبه در کاسه‌ ای ترکیب نمایید و آن را مستقیما روی پوست بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند تا خشک شود. سپس صورت را با آب سرد کاملا شستشو دهید. 


ادامه مطلب ...
ماسک طبیعی برای از بین بردن سبیل خانم‌ها (قسمت دوم)
ماسک طبیعی برای از بین بردن سبیل خانم‌ها (قسمت سوم)

ماسک طبیعی برای از بین بردن سبیل خانم‌ها (قسمت اول)Reviewed by سه رخ on May 21Rating: 3.0ماسک طبیعی برای از بین بردن سبیل خانم‌ها (قسمت اول)برای رفع موهای زائد صورت از قبیل موهای پشت لب روش های مختلفی وجود دارد که معمولا خانم ها تمایل دارند از روش های طبیعی و بدون عوارض استفاده نمایند. در این مقاله طرز تهیه ماسک های طبیعی برای از بین بردن موهای سبیل را به شما آموزش می دهیم.

برای رفع موهای زائد صورت از قبیل موهای پشت لب روش های مختلفی وجود دارد که معمولا خانم ها تمایل دارند از روش های طبیعی و بدون عوارض استفاده نمایند. در این مقاله طرز تهیه ماسک های طبیعی برای از بین بردن موهای سبیل را به شما آموزش می دهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *