لوازم آرایش تازه کارها
لوازم آرایش مورد نیاز برای تازه کارها
فروردین ۱, ۱۳۹۶
ویدیو طراحی خاص ناخن
ویدیو طراحی خاص ناخن
فروردین ۱, ۱۳۹۶

مراقبت از پوست حساس

مراقبت از پوست حساس

پوست حساس

مراقبت از پوست حساس

وقتی کسی می‌گوید پوست حساسی دارد، معمولا به این معناست که پوستش در اثر شرایط محیطی یا استفاده از محصول خاصی ملتهب، قرمز، متورم شده و یا می‌خارد. این اصطلاح برای توصیف تغییرات پوست در واکنش به حساسیت (آلرژی) هم استفاده می‌شود.

عام‌ترین دلیل حساسیت پوست عکس‌العمل منفی پوست به یک محصول یا ترکیب چند محصول با هم است. به مراقبت روزانه از پوستتان، خصوصا تعداد کالاهای مورد استفاده‌تان، فکر کنید. صابون‌ها، تمیز کننده‌ها، رنگ دهنده‌ها، لکه بردارها، پوشاننده‌ی لکه‌ها، پایه‌ی آرایش، رژ گونه، ماسک صورت، لوسیون افتر شیو و… این لیست تمامی ندارد!

همیشه نمی‌توان استفاده از یک محصول خاص را دلیل حساسیت پوست دانست. به علت طبیعت پوست حساس ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها طول بکشد تا نشانه‌ای از حساسیت آشکار شود. و حساسیت ممکن است ناشی از محصول خاصی نباشد. قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند مشکلات پوستی ایجاد کند، همچنین آب بسیار داغ.
شوینده و نرم کننده‌ی لباس، شامپو، عطر، اسپری مو و حتی مواد پاک کننده‌ی لوازم خانه می‌توانند عامل حساسیت باشند. برخی غذاها، حتی بعضی گیاهان هم می‌توانند عامل نشانه‌های واکنش‌های آلرژیک باشند.
پوست سالم کمتر حساس است چرا که قادر است همچون یک سنگر موثر عمل کند. پوست آفتاب سوخته، پوستی که به شدت خشک است و پوستی که به نحو دیگری آسیب دیده است بیشتر حساس است. در زمستان هوای سرد و خشک، رطوبت محافظ پوست را از بین می‌برد و باعث حساس شدن پوست می‌شود.

مراقبت از پوست حساسReviewed by سه رخ on Mar 21Rating: 4.5مراقبت از پوست حساسدر این مقاله میخواهیم بهترین راه های مراقبت از پوست حساس را که متخصصین زیبایی در آرایشگاه در اختیار ما قرار میدهند را بررسی کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *