روش های رفع چروک پیشانی
رفع چروک پیشانی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷
انتخاب سرم مو
چطور یک سرم موی مناسب انتخاب کنیم؟
فروردین ۲۱, ۱۳۹۷

مراقبت از انواع پوست

انواع پوست

مراقبت از انواع پوست

مراقبت از انواع پوست

   پس از تست تشخیص نوع پوست، در مرحله بعد نوبت مراقبت از پوست است. برای مراقبت از پوست ابتدا باید نوع پوست خد را بشناسید تا بتوانید از محصولات مناسب برای مراقبت از پوست استفاده کنید. 
- پوست چرب: یکی از بهترین روش ها برای کنترل چربی پوست، استفاده از شوینده ها می باشد. طی سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، انواع تونرهای پاک کننده پوست در بازار وجود دارد. توصیه می کنیم یکی از این تونرها را انتخاب کنید و روزانه 2 بار پوست خود را با آن بشویید. البته باید دقت داشته باشید شوینده ها باید ملایم و غیر چرب باشند. تمام افرادی که پوست چرب دارند حتماً به یک مرطوب کننده ملایم نیاز دارند. در نهایت لازم است برای آرایش پوست خود از لوازم آرایشی بدون چربی یا اصطلاحا (oil free) استفاده نمایید. صورت خود را حتما با آب سرد بشویید. محققان پوست، طی تحقیقاتی که انجام داده اند دریافتند چون پوست چرب دارای منافذ باز است، آب سرد به بسته شدن آنها بسیار کمک خواهد کرد. 
- پوست خشک: اولین توصیه به کسانی که پوست خشک دارند، استفاده نکردن از صابون می باشد. زیرا بیشتر صابون ها اسیدی می باشند و این اسید پوشش اسیدی پوست را از بین خواهد برد. به جای استفاده از صابون، بهتر است از پاک کننده های پوست آن هم مخصوص پوست های خشک استفاده نمایید. پس از استفاده از پاک کننده ها، باید پوست خود را کامل شسته تا سطح آن از همه مواد پاک گردد. پوست خشک هم مانند پوست چرب به مرطوب کننده نیاز دارد البته مرطوب کننده ای بسیار نرم و ملایم!
- پوست مختلط: نکاتی که در مورد شوینده ها و مرطوب کننده ها در دو نوع پوست قبلی توضیح داده شد، برای این نوع پوست هم باید رعایت شود ضمن اینکه ماسک صورت هم برای پوست مختلط بسیار مناسب است. استفاده از ماسک صورت موجب می شود پوست به صورت منظم و عمقی از مواد زائد پاک و شفاف و شاداب گردد.
- پوست حساس: این نوع پوست بـه آسانی تـحریک شده و موجب ایجاد خارش، سوزش، قـرمزی و ساییدگی در پوست می شود و گاهی اوقات نیز جوش می زند. برای این نوع پوست نباید از صابون استفاده کنید و در عوض لوسیون های شستشوی ملایم و غیر حساسیت زا را استفاده نمایید. 

مراقبت از انواع پوستReviewed by سه رخ on Apr 10Rating: 3.0مراقبت از انواع پوستهر نوع پوستی با توجه به شرایط و ویژگی هایی که دارد روشی خاص برای مراقبت خود دارد و باید از شوینده های مناسب با آن پوست استفاده کنید. در این مقاله روش های مراقبت از انواع پوست را به شما معرفی می کنیم.

هر نوع پوستی با توجه به شرایط و ویژگی هایی که دارد روشی خاص برای مراقبت خود دارد و باید از شوینده های مناسب با آن پوست استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *