نحوه گلت کردن مو
آموزش گلت کردن مو
تیر ۲۴, ۱۳۹۷
روش های داشتن پوست جوان
نکات طلایی داشتن پوست جوان
تیر ۲۵, ۱۳۹۷

مراقبت روزانه پوست خشک

مراقبت از پوست خشک

مراقبت روزانه پوست خشک

مراقبت روزانه پوست خشک

   داشتن پوست خشک برای هیچ کسی جذاب و خوشایند نیست و اکثر مواقع با نارضایتی فرد همراه است. زیرا بیشتر اوقات از شدت خشکی پوست فرد دچار سوزش،حس کشیدگی، خارش و قرمزی پوست خواهد شد و روی این نوع پوست نمی توان آرایشی زیبا انجام داد. 
   افرادی که پوست خشک دارند ممکن است به طور  ذاتی  یا به طور اکتسابی  پوستشان خشک شود و عواملی همچون کمبود آب و چربی، افزایش سن، بیماری هایی مانند آسم و تیروئید، مصرف بعضی از قرص ها، استفاده از شوینده های قوی یا حاوی دانه های اسکراب، در بروز خشکی پوست مؤثر می باشند. اما با داشتن برنامه  روزانه می توان مشکلات خشکی پوست را برطرف نمود. در ادامه مطلب نکاتی طلایی را برای مراقبت روزانه پوست خشک از زبان آرایشگران با تجربه و متخصصان پوست را به شما آموزش می دهیم:
- پاکسازی  ملایم پوست:
   پوست صورت خود را صبح ها فقط با آب بشویید و یا از پاک کننده های کرمی و ژلی حاوی مواد مرطوب کننده و فاقد صابون استفاده کنید. برای پاک کردن پوست در شب از پاک کننده های ملایمی همچون شیر پاک کن و تونرهای حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. پوست های خشک پس از تمیز شدن با این پاک کننده ها، نرم تر و صاف خواهند شد. دقت کنید اگر پس از مصرف یک پاک کننده، پوست بیش از حد خشک و تحریک شد، به این معنی است که این پاک کننده مناسب پوست خشک نمی باشد.
- هنگام  استحمام 
   حمام کردن موجب رطوبت بیشتر پوست خواهد شد ولی استفاده از آب گرم، چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و موجب خشک شدن بیشتر آن خواهد شد. افرادی که پوست خشک دارند بهتر است در کمتر از 10 دقیقه حمام خود را انجام دهند. در طول استحمام  بهتر است در یا پنجره حمام بسته باشد تا بخار موجود در فضا رطوبت بیشتری را به پوست وارد کند.
- استفاده از انواع اسکراب،لایه بردار ممنوع  
   استفاده از کرم و ماسک های حاوی مواد لایه بردار قوی پوست را تحریک و خشک تر خواهد کرد، حتی استفاده از لیف و اسفنج های زبر نیز برای پوست خشک مضر خواهد بود. اما برای  جذب سریع کرم های مرطوب کننده، می توان از  محصولات لایه بردار ملایم استفاده کرد. زیرا این لایه بردارها مانع از بین رفتن سلولهای مرده پوست خواهند شد که  همین  امر  موجب  جذب کرم  های  مرطوب کننده می شود.  اما مالیدن پوست به وسیله اسکراب ها شدت خشکی پوست را تشدید کرده و موجبپوسته پوسته شدن و زبری پوست می شود.
- استفاده روزانه ضدآفتاب  
   به طور مرتب هر روز  از ضد آفتاب مخصوص پوست خشک  استفاده کنید تا خشکی پوست برطرف شود. 
- استفاده مکرر از مرطوب  کننده 
   مواد تشکیل دهنده  محصولات مرطوب کننده برای پوست های خشک حاوی مواد امولسیون هایی مانند هیالورونیک اسید،وازلین، لانولین، روغن های معدنی می باشند که با تشکیل لایه ای محافظ بر روی پوست مانع خشکی پوست شده و موجب حفظ رطوبت پوست به طور کامل خواهند شد. به توصیه آرایشگران در آرایشگاه بهتر است مرطوب کننده ای را انتخاب  کنید که  علاوه بر نرمی پوست خاصیت آبرسانی به پوست داشته باشد. استفاده از مرطوب کننده 2 یا 3 بار در طول روز امری ضروری بوده و پس از  هر شستشو در صبح و شب به مدت 3 دقیقه مرطوب کننده را روی پوست بزنید تا کاملا جذب پوست گردد. سعی کنید در طول روز از مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی ضدآفتاب باشد. 
مراقبت روزانه پوست خشکReviewed by آرایشگاه on Jul 16Rating: 3.0مراقبت روزانه پوست خشکافرادی که پوست خشک دارند باید به صورت روزانه برنامه منظمی برای مراقبت از پوست خود داشته باشند تا پوست آبرسانی و هیدراته شود و بتوان آن را برای آرایش و گریم آماده کرد. در این مقاله مراقبت روزانه پوست خشک را به شما آموزش می دهیم.

افرادی که پوست خشک دارند باید به صورت روزانه برنامه منظمی برای مراقبت از پوست خود داشته باشند تا پوست آبرسانی و هیدراته شود و بتوان آن را برای آرایش و گریم آماده کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *