ماسک پاییزی
ماسک پاییزی کدو حلوایی
آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ریباندینگ
ریباندینگ مو
آبان ۱۷, ۱۳۹۶

مشکلات و عوارض ناخن

عوارض ناخن

مشکلات و عوارض ناخن

مشکلات و عوارض ناخن

برخی مشکلات و عوارض ناخن ها به شرح ذیل است:
1. ترک خوردگی، شکنندگی و ناصافی ناخن
این موارد را می توان  از ۲ جنبه پیگیری کرد: 1. جنبه پزشکی    2. جنبه آرایشی و زیبایی
   اگر ناخن های خیلی بلند ندارید، اما در آن ها ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن را مشاهده می کنید، حتماَ باید با پزشک مشورت کنید و در مورد رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. ممکن است بدن شما به ویتامین و املاح معدنی (مینرال) نیاز داشته باشد، که تشخیص تمامی این موارد بر عهده پزشک و بررسی آزمایشات و معاینات پزشکی است. اگر ناخن های خود را بلند می کنید و در رژیم غذایی خود نیز موارد لازم را رعایت می کنید، باز هم امکان ترک خوردگی و شکسته شدن ناخن بر اثر برخورد با موانع را دارد. در این صورت تنها راه چاره کوتاه کردن ناخن و ایجاد ظاهری مناسب برای آن است.
2. ایجاد لایه شاخی در پوست اطراف ناخن (کوتیکول):
   پوست اطراف ناخن بسیار حساس بوده و در بیشتر مواقع بر اثر عوامل مختلف دچار آسیب شده و  پوسته پوسته شده و یا زخم می گردد. کوتیکول ناخن در این حالت علاوه بر ایجاد نمای زشت دور ناخن ها، درد آور بوده و تحمل آن را برای شما سخت می کند. روش های زیادی برای جلوگیری از این حالت و ترمیم آن وجود دارد که شامل:
- اطراف ناخن های خود را چرب و مرطوب نگه دارید.
- سعی کنید از صابون های با ph ملایم استفاده کنید.
- از کندن زایده های اطراف ناخن خودداری کنید.
- از جویدن اطراف ناخن خودداری کنید.
3. نرم شدن ناخن ها:
   یکی از مشکلات اصلی ناخن ها نرم شدن و عدم استقامت آن ها است به خصوص زمانی که تصمیم دارید ناخن های خود را بلند کنید. زمانی که بدن شما کمبود املاح معدنی و ویتامین مناسب داشته باشد، عواض و مشکلات ناخن قابل پیش بینی بوده که با مراجعه به پزشک قابل درمان هستند. برای تقویت ناخن ها و جلوگیری از نرمی و سستی آنها نیز می توانید از محصولات معتبر مراقبت از زیبایی استفاده کنید.

مشکلات و عوارض ناخنReviewed by سه رخ on Nov 7Rating: 3.0مشکلات و عوارض ناخنناخن نیز مانند سایر اعضای بدن دچار مشکلات و عوارضی می ود که برای درمان آن می توان از روش ها و یا محصولات مختلف استفاده کرد. در این مقاله این مشکلات و عوارض را به شما معرفی می کنیم.

ناخن نیز مانند سایر اعضای بدن دچار مشکلات و عوارضی می ود که برای درمان آن می توان از روش ها و یا محصولات مختلف استفاده کرد. در این مقاله این مشکلات و عوارض را به شما معرفی می کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *