بهترین نکات مراقبت از انواع پوست
نکات مراقبت از انواع پوست
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷
لایه بردار پوست با انجیر
اسکراب خانگی انجیر
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷

مضرات اسپری مو

معایب اسپری مو

مضرات اسپری مو

مضرات اسپری مو

   اسپری های حالت دهنده مو علاوه بر اینکه موجب خوش حالت شدن موها می شوند می توانند اثرات مخربی بر روی بدن بگذارند. به همین دلیل برای استفاده از این اسپری ها باید مواردی همچون بارداری، بیماری های تنفسی و غیره را مورد توجه قرار دهید. در ادامه مضرات این اسپری را به شما معرفی می کنیم:
- تماس زنان باردار با اسپری‌ مو و تولد نوزاد ناقص و معیوب!
   تماس اسپری مو با بدن در دوران بارداری برای نوزاد و جنین بسیار خطرناك است. اگر زنان در دوران بارداری با اسپری مو به ویژه در محل كار مانند آرایشگاه تماس زیاد داشته باشند، خطر تولد نوزادان پسر آن ها با مشكلات و نواقص اعضای تولید مثلی، افزایش پیدا خواهد کرد. در این وضعیت نوزادان پسر با نقص اعضای جنسی متولد خواهند شد، به طوری كه مجرای ادراری آن ها از غدد جنسی جدا می‌ گردد. بسیاری از دانشمندان كالج ایمپریال لندن تاكید كردند كه تماس مادران با اسپری مو در دوران بارداری خطر بروز این نقص عضو را در نوزادان پسر تا دو برابر افزایش خواهد داد. برخی كارشناسان معتقدند نوعی ماده شیمیایی موجود در مواد پلاستیكی كه فتالاتس نامیده می‌ شود عامل بروز این نقص عضو جنینی می باشد. این ماده شیمیایی می تواند تعادل هورمون ‌ها را به هم زده که استفاده از آن در اسباب بازی‌ ها چند سال است در اتحادیه اروپا ممنوع شده است. اما ظاهرا این ماده در برخی از مواد آرایشی نیز وجود دارد كه از سال 2005 از استفاده از آن در اسپری ‌های مو و سایر مواد آرایشی جلوگیری شده است. 
- اسپری مو را به ریشه مو نزنید!
   متخصصان پوست و موی کانادایی معتقدند که اگر اسپری مو به ریشه موها زده نشود، مشکل چندانی ایجاد نمی‌ شود. اگر اسپری‌ های حالت‌ دهنده مو با ریشه موها برخورد کنند، باعث ریزش مو، ایجاد موخوره و پوسته پوسته شدن کف سر می ‌گردند اما اگر مواد تشکیل ‌دهنده این حالت ‌دهنده‌ ها با ریشه مو تماس پیدا نکند، عوارض زیادی به وجود نخواهد آورد. برای حالت دادن به موهای خود از حالت ‌دهنده‌ های گیاهی استفاده کنید،زیرا عوارض بسیار کمتری دارد. همچنین انواع گوناگون حالت ‌دهنده ‌ها مانند اسپری، ژل و چسب‌ ها را در پایان روز باید از روی موها بشویید زیرا در غیر این صورت، به شکل ذره‌های خشک شده از موها جدا شده و شوره کاذب ایجاد می کند.
- آسمی‌ ها در خط اول خطر
   اگر آسم دارید و یا اگر یكی از اعضای خانواده شما از بیماری آسم رنج می ‌برد، لازم است بدانید كه استفاده از این محصولات را باید ممنوع کنید. اسپری‌ های مو در گروه عوامل تشدید كننده علایم آسم به شمار می ‌آیند و به راحتی می‌ توانند موجب تحریك مجاری تنفسی شده و فرد را تا مرحله حمله آسمی پیش می برند. 

مضرات اسپری موReviewed by سه رخ on Apr 9Rating: 3.0مضرات اسپری مواسپری های حالت دهنده مو برای افرادی که دارای بیماری آسم هستند و یا خانم هایی که باردار هستند بسیار مضر بوده و موجب خطرات جبران ناپذیر می شوند. در این مقاله مضرات این اسپری را بررسی می کنیم.

اسپری های حالت دهنده مو برای افرادی که دارای بیماری آسم هستند و یا خانم هایی که باردار هستند بسیار مضر بوده و موجب خطرات جبران ناپذیر می شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *