محصولات آرایشی مک
لوازم آرایشی مک
دی ۱۹, ۱۳۹۶
آسپرین برای تقویت مو
ماسک آبرسان مو با آسپرین
دی ۲۰, ۱۳۹۶

علت موج دار شدن ناخن

ناهمواری سطح ناخن

علت موج دار شدن ناخن

علت موج دار شدن ناخن

   گاهی اوقات بسیاری از ناخن کاران در آرایشگاه با پدیده موج دار شدن سطح ناخن مواجه می شوند. جدا از بحث زیبایی و جذابیت آرایشی، ناخن ها وظایف دیگری نیز بعهده دارند، از جمله کمک به بلند کردن اجسام با ایجاد تکیه گاه برای بافت انگشتان و یا دست کاری اجـسام و از همه مـهمتر این که ناخن هـا سلامت عمومی بدن را بازتاب می دهند. بسیاری از کارشناسان و متخصصان معتقدند اگر در ظاهر ناخن ها تغییراتی را مشاهده کردید حتماً باید به پزشک مراجعه کنید زیرا هر تغییر ظاهری در ناخن نشان از بیماری خاصی در بدن دارد.
   به طور مثال عدم  دريافت كافي ويتامين B21 مي تواند موجب ايجاد خشكي، تيره گي و گرد شدن ناخن ها شود، كمبود روي مي تواند باعث ايجاد لكه هاي سفيد بر روي ناخن ها شود. شكستگي ها در ناخن ممكن است نشانه ای از کمبود آب و مایعات بدن باشد. وجود قرمزي در پوست اطراف ناخن و كوتيكول ميت واند به دلیل فقر يا ضعف متابوليسم اسيدهاي چرب در بدن باشد. بنابراين ناخن ها براي سالم بودن و ماندن، به مقدار زيادي كلسيم، منيزيم، پروتئين و سيليس و روي نياز دارند.   
بسیاری از خانم ها و آقایان از موج دار شدن سطح ناخن خود احساس نارضایتی دارند. دلایل موج دار شدن سطح ناخن متفاوت است. برخورد ناخن با درب یا هر وسیله سنگین دیگری و یا ماندی لای درب موجب ایجاد  ناهمواری در ناخن خواهد شد. استفاده از لاک های نامرغوب، نامرتب سوهان کشیدن ناخن ها، استفاده مکرر از ناخن ها مصنوعی و چسب ناخن نیز از دلایل عمده ایجاد این ناهمواری هاست. در صورت مداوم بودن وجود این ناهمواری ها بر روی ناخن حتما باید به پزشک مراجعه نمایید. 

علت موج دار شدن ناخنReviewed by سه رخ on Jan 9Rating: 3.0علت موج دار شدن ناخنناهمواری ها و موج های سطح ناخن گاهی اوقات حاکی از وجود بیماری در بدن است که به فرد هشدار مراجعه به پزشک را می دهد. در این مقاله دلایل موج دار شدن سطح ناخن را بررسی می کنیم.

ناهمواری ها و موج های سطح ناخن گاهی اوقات حاکی از وجود بیماری در بدن است که به فرد هشدار مراجعه به پزشک را می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *