کراتینه گیاهی مو
ترمیم مو با کراتین گیاهی
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۷
آشنایی با لمینیت مژه
لمینیت مژه
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۷

میکروپیگمنتیشن پوست سر

میکروپیگمنتیشن مو

میکروپیگمنتیشن پوست سر

میکروپیگمنتیشن پوست سر

   این روش برای شبیه سازی مو در قسمت‌ های کم پشت، مثل ابرو، ریش و سبیل و یا سر مورد استفاده قرار می گیرد که مهمترین کاربرد آن در پوشش نواحی طاس سر و استتار زخم ناشی از عمل جراحی ویا اسکار شکستگی روی سر یا ابرو، افزایش اثر بصری بعد از پیوند مو است و در واقع مکمل کاشت مو به حساب می آید. پیگمنت سر در ٢ تا ۵ جلسه که هر جلسه ٢ تا ۴ساعت طول میکشد، انجام می گردد. تمامی این مراحل تقریبا ۵ ماه زمان نیاز دارد. از جمله مراقبت‌ های ویژه بعد از انجام این متد، نرفتن به حمام، استخرو سونا تا ٣ روز و و قرار نگرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب است.
   میکروپیگمنتیشن یا تاتوی پزشکی به معنی کاشت رنگدانه در زیر پوست می باشد. این تکنیک که در آرایش دائم ابرو، پلک و لب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، در استتار طاسی یا کم پشتی موهای سر و مخفی کردن اسکارها نیز بسیار مؤثر عمل می کند. برای میکروپیگمنتیشن پوست سر از ترکیب رنگ‌ های تیره استفاده می گردد تا فضای بین موها را پوشانده و موهای سر را پر  پشت‌ تر نشان دهد. در این روش با ترسیم نقطه‌ های کوچک رنگی یا خطوط باریک هاشور مانند، اشکالی شبیه مو در ناحیه طاسی ایجاد می‌ گردد که حتی از فاصله نزدیک از موی طبیعی قابل تشخیص نمی باشد.

نحوه انجام میکروپیگمنتیشن پوست سر(SMP)

   میکروپیگمنتیشن یا تاتوی پزشکی به معنای کاشت پیگمان یا رنگدانه در عمق کم پوست می باشد که این کار با دستگاه مخصوص و با بی‌حسی موضعی انجام می گردد. دستگاه میکروپیگمنتیشن دارای سوزن ظریفی است که با سرعت زیاد حرکت کرده و با هر ضربه سوزن از اپیدرم رد شده و ذره ای از رنگ را وارد پوست کرده که به صورت نقطه رنگی کوچک دیده می‌ شود. از قرار گرفتن تعداد بسیار زیادی از نقطه‌ های رنگی در کنار هم تصویری بوجود می‌آید که شبیه موی طبیعی سر است. میکروپیگمنتیشن آسیبی به موهای سر نخواهد رساند چون عمق نفوذ سوزن و محل تجمع رنگ سطحی تر از محل قرارگرفتن ریشه فولیکول‌ های مو است.

مزایای میکروپیگمنتیشن پوست سر(SMP)

   میکروپیگمنتیشن جایگزین دائمی خوبی برای پودر تاپیک است زیرا پودر تاپیک ثبات و زیبایی میکروپیگمنتیشن را نداشته و استفاده روزانه از آن خسته کننده است. در روش SMP از رنگ‌ های با کیفیت و ایمن استفاده می گردد و احتمال حساسیت پوست کم می باشد و چون از سوزن استریل و کارتریج یک بار مصرف استفاده می‌شود خطر انتقال عفونت‌هایی مانند هپاتیت یا ایدز نیز وجود ندارد.

محدودیت های میکروپیگمنتیشن پوست سر(SMP)

تاتوی پوست سر به مرور زمان کم رنگ تر شده و بعد از چند سال به ترمیم یا تکرار نیاز دارد. ماندگاری تاتو بسته به جنس پوست سر و نوع رنگ بکار رفته از یک سال تا پنج سال متغیر می باشد. البته همیشه سایه ای از رنگ باقی مانده و بیماران می‌دانند در سن بالا که موهای سر سفید می‌شود باید موهایشان را رنگ کنند تا رنگ تاتو مشخص نشود.

میکروپیگمنتیشن پوست سرReviewed by آرایشگاه on May 18Rating: 3.0میکروپیگمنتیشن پوست سرمیکروپیگمنتیشن پوست سر یکی از روش های رفع کم پشتی و طاسی موی سر است که برای پوشاندن جای زخم و بخیه و اسکار نیز بسیار مؤثر عمل می کند. در این مقاله میکروپیگمنتیشن پوست سر را به شما آموزش می دهیم.

میکروپیگمنتیشن پوست سر یکی از روش های رفع کم پشتی و طاسی موی سر است که برای پوشاندن جای زخم و بخیه و اسکار نیز بسیار مؤثر عمل می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *