بهترین محصولات Nvey eco skin care
محصولات Nvey eco skin care
مهر ۳, ۱۳۹۶
مارک های موس مو
بهترین مارک موس مو
مهر ۳, ۱۳۹۶

مراقبت‌های لازم برای داشتن ناخن‌های سالم

مراقبت از ناخن

مراقبت‌های لازم برای داشتن ناخن‌های سالم

مراقبت‌های لازم برای داشتن ناخن‌های سالم

ناخن مانند سایر اعضای بدن نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. مراقبت از ناخن‌ها به‌اندازه مراقبت از پوست مهم است. برای کاهش احتمال عفونت در ناخن و داشتن ناخن‌هایی سالم باید نکاتی را رعایت کنید که در این مقاله این نکات را به شما آموزش می دهیم:
1. ناخن‌ها را تمیز و خشک نگه‌دارید.
2. ناخن‌ها را مستقیم کوتاه نمایید.
3. از جویدن ناخن و کندن کوتیکول ناخن خودداری کنید. این کار موجب آسیب رساندن هم به ناخن‌ها و هم به معده شما می شود.
4. هرگز از ناخن‌های خود به‌عنوان ابزار برای مثال دربازکن استفاده نکنید.
5. همیشه ناخن های پا را مرتب کوتاه کنید. زیرا کوتاه بودن ناخن احتمال ضربه خوردن، آسیب‌دیدگی و فرورفتگی در گوشت را کاهش می دهد.
6. زمانی که ناخن ها ضخیم شده و چیدن آن مشکل است می توانید به مدت 10-5 دقیقه پای خود را در آب‌نمک گرم قرار داده و سپس ناخن خود را کوتاه کنید. توجه داشته باشید در هر گالن آب یک قاشق چایخوری نمک بریزید.
7. سعی کنید از بیرون آوردن ناخن از پایی که دچار فرورفتگی در گوشت شده است، خودداری کنید مخصوصاً اگر ناخن دچار عفونت و یا درد شده باشد.
8. کفشی را استفاده کنید که اندازه پای شماست بخصوص اگر قرار است از آن کفش به صورت روزانه استفاده کنید.
9. همیشه در استخرها و حمام‌های عمومی از دمپایی استفاده کنید، با این کار خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی در ناخن را کاهش می‌دهید.

مراقبت‌های لازم برای داشتن ناخن‌های سالمReviewed by سه رخ on Sep 25Rating: 3.0مراقبت‌های لازم برای داشتن ناخن‌های سالمبرای داشتن ناخن های سالم باید نکاتی را رعایت فرمایید و از ناخن هایتان مراقبت کنید. در این مقاله این نکات لازم را به شما آموزش می دهیم.

برای داشتن ناخن های سالم باید نکاتی را رعایت فرمایید و از ناخن هایتان مراقبت کنید. در این مقاله این نکات لازم را به شما آموزش می دهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *