بهترین خصوصیات پودر دکلره یخ
خصوصیات پودر دکلره یخ
مرداد ۱, ۱۳۹۶
مهم ترین عادات مضر برای پوست
عادات مضر برای پوست
مرداد ۱, ۱۳۹۶

مهم ترین نکات حفظ موها در آقایان قسمت اول

محافظت از مو

مدل مو

 مهم ترین نکات حفظ موها در آقایان قسمت اول

معمولا بیشتر متخصصان هرچه درباره موها، بهداشت و سلامت آنها گفته‌اند، خانم‌ها را مخاطب خود قرار داده‌اند و توصیه‌هایی برای آنها داشته‌اند. در این مقاله سعی کرده‌ایم مهم‌ترین مسایل مربوط به بهداشت و سلامت موهای مردان را به صورت موشکافانه مورد بررسی دقیق قرار دهیم تا کمکی در این زمینه به آقایان کرده باشیم. حاصل این تلاش ۱۰ نکته ظریف اما کاربردی است که می‌خوانید. با ما تا آخر مطلب همراه باشید ...

اولین و مهم ترین نکته‌ای که آقایان باید به آن توجه داشته باشند، بهداشت و شستشوی موهاست. موها به ۲ گروه خشک و چرب، تقسیم‌ می‌شوند اما از آنجا که میزان هورمون‌های مردانه در بدن آقایان، بسیار بیشتر از خانم‌هاست، تقریبا بیشتر مردها موهای چربی دارند یا موهای آنها خیلی زودتر از موهای خانم‌ها پس از استحمام، دوباره چرب می‌شوند.

ریزش مو هم به دلیل مسایل هورمونی و ژنتیکی در آقایان بیشتر از خانم‌هاست. با این حساب، از یک طرف توصیه می‌شود آقایان موهای خود را مرتب شستشو دهند تا ظاهری چرب و کثیف پیدا نکنند و از طرف دیگر برای پیشگیری از تشدید ریزش موها توصیه می‌شود آقایان هنگام شامپو زدن، موهای خود را به شدت و با ضربه‌های شدید انگشتان، ماساژ ندهند و نمالند. موهای کوتاه مردانه باید با مقدار کمی شامپو و ماساژ ملایم موها شسته شود.

معمولا موهای آقایان کوتاه است و مرتب هم کوتاه می‌شوند. به همین دلیل کمتر شاهد مشکل موخوره یا خشکی ساقه‌های موی آنها هستیم. این در حالی است که استفاده مداوم از سشوار یا بلند کردن موها می‌تواند موهای آقایان را هم در معرض موخوره قرار دهد.

به تمام آقایان توصیه می‌شود برای پیشگیری از موخوره زدن موها و رعایت بهداشت آنها از بلند کردن مو یا ماساژ دادن زیاد و محکم آنها پرهیز کنند.

آقایان نباید بعد از بیرون آمدن از حمام، موهایشان را محکم با حوله خشک کنند بلکه باید به آرامی‌ آب آنها را با حوله‌ای نرم بگیرند و پس از مدتی که نم موها در مواجهه با هوای معمولی کم شد، آنها را شانه کنند.


ادامه در مقاله بعدی ...

مهم ترین نکات حفظ موها در آقایان قسمت اولReviewed by serokh on Jul 23Rating: 5.0مهم ترین نکات حفظ موها در آقایانجدید ترین نکات حفظ موها در آقایان . مهم ترین نکات حفظ موها در آقایان.

1 دیدگاه

  1. rahele گفت:

    والا آقایون ماشاله موهاشون عالیه مراقبت هم نکنن اکثرا جنس موهاشون خوبه. :))

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *