ماسک توت فرنگی برای لب
رفع سیاهی لب با توت فرنگی
تیر ۱۲, ۱۳۹۷
فواید گوجه فرنگی
خواص گوجه فرنگی برای پوست و مو
تیر ۱۲, ۱۳۹۷

پاک کننده طبیعی آرایش

پاک کننده های آرایش

پاک کننده طبیعی آرایش

پاک کننده طبیعی آرایش

   همان قدر که آرایش کردن کار جذابی است، پاک کردن آرایش گاها سخت و خسته کننده است. بسیاری از ما برای پاک کردن آرایش، از مواد پاک کننده در دسترس استفاده می‌کنیم اما این محصولات ممکن است به دلیل وجود مواد شیمیایی، به پوست آسیب برسانند زیرا پایه اصلی بیشتر این پاک کننده‌ ها الکل می باشد که باعث خشکی پوست می گردد. همچنین بعضی از آن‌ ها حاوی مواد نگه‌ دارنده از جمله فرمالدئید می باشند که یک ماده حساسیت‌ زا است. به دلیل مشکلات این پاک کننده های شیمیایی در این مطلب سعی داریم پاک کننده های طبیعی آرایش را به شما معرفی کنیم تا برای پاک کردن آرایش خود از آن ها استفاده کنید. 
- گلاب
   گلاب یکی از طبیعی ترین و بهترین پاک کننده های آرایشی برای انواع پوست است. گلاب علاوه بر پاک کنندگی، خاصیت روشن کنندگی پوست را نیز دارد.
- خیار
   خیار به عنوان یکی از اجزای اصلی محصولات آرایشی به حساب می آید. خیار دارای خاصیت خنک کنندگی و ضدالتهابی است. مقداری آب خیار را در بطری اسپری نگه داشته و زمانی که می‌ خواهید آرایش خود را پاک کنید، آن را بر روی یک تکه پارچه کتان اسپری کنید و به آرامی روی صورت خود بکشید تا آرایش پاک شود. برای پاک کردن آرایش سنگین و ضد آب می‌ توانید آب خیار و روغن زیتون را با نسبت 2 به 1 (2 واحد آب خیار و 1 واحد روغن زیتون) مخلوط کرده و با استفاده از یک دستمال تمیز صورت خود را با آن پاک کرده و سپس با آب شست‌ و شو دهید.
- موز
   اگر قصد دارید بعد از پاک کردن آرایش، صورت مرطوبی داشته باشید، موز بهترین گزینه است. موز پوست را به‌ صورت طبیعی مرطوب نگه داشته و آنزیم‌ های موجود در آن آرایش و دوده را از عمق پوست پاک خواهد کرد. به علاوه موز برای نرمی و آبرسانی مو نیز بسیار مفید است. برای استفاده از موز بعنوان پاک کننده آرایش باید 1 قاشق موز رسیده و له‌شده را با مقداری عسل مخلوط نمایید تا حالت چسبنده پیدا کند. این خمیر را به صورت ماسک روی صورت بمالید و بعد از 5 دقیقه، با لیف نرم و آب گرم شستشو دهید.
- روغن جوجوبا
   از روغن جوجوبا به‌ عنوان مرطوب کننده و ماسک مو می توان استفاده کرد. اما شما می‌ توانید از آن به عنوان یک پاک کننده طبیعی آرایش نیز استفاده کنید. همچنین این روغن به‌طور موثر می‌تواند انواع آرایش از جمله آرایش ضد آب را نیز پاک کند. روغن جوجوبا بسیار ملایم بوده و PH متعادلی دارد و به همین دلیل برای انواع پوست مناسب می باشد. یک تکه پنبه را به روغن آغشته کرده و به آرامی روی پوست بکشید و در نهایت روغن اضافه را از روی پوست پاک نمایید.

پاک کننده طبیعی آرایشReviewed by آرایشگاه on Jul 3Rating: 3.0پاک کننده طبیعی آرایشبرای پاک کردن آرایش می توان از انواع پاک کننده های طبیعی و شیمیایی استفاده کرد، اما پاک کننده های طبیعی هیچگونه عوارضی برای پوست نخواهند داشت. در این مقاله پاک کننده طبیعی آرایش را به شما معرفی می کنیم.

برای پاک کردن آرایش می توان از انواع پاک کننده های طبیعی و شیمیایی استفاده کرد، اما پاک کننده های طبیعی هیچگونه عوارضی برای پوست نخواهند داشت.

2 دیدگاه ها

  1. تانیا گفت:

    من موز رو به عنوان پاک کننده طبیعی امتحان کردم خیلی خوب بود..ممنونممممم از مطالب جالبتونننننن

  2. mahdie گفت:

    che khub ke msihe ba mavad tabie arayesh pak konim….mamnoon az matlab jalebetonnn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *