آموزش کراتینه مو
کراتینه مو زنان
تیر ۳, ۱۳۹۷
مراقبت از اکستنشن مو
نحوه شستن اکستنشن مو
تیر ۳, ۱۳۹۷

کراتینه مو با مواد طبیعی (قسمت۱)

کراتینه مو

کراتینه مو با مواد طبیعی (قسمت۱)

کراتینه مو با مواد طبیعی (قسمت۱)

   بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی برای ترمیم و بازسازی موها ندارند. راه‌ حل‌ های طبیعی زیادی برای بهبود بخشیدن به وضعیت موها وجود دارد. ممکن است این مواد به‌اندازه‌  کراتینه کردن مو مؤثر نباشند، اما می‌توانند موها را بدون هیچ عوارض جانبی خطرناکی احیا و زیبا کنند. 
۱. رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید.
   به گفته متخصصان پوست و مو سلامت مو نشان‌ دهنده‌ سلامت بدن است. پس بهتر است برای داشتن موها و بدنی سالم، رژیم سالم داشته باشید. این رژیم باید شامل میوه‌ ها و سبزیجات سالم زیادی باشد. همچنین باید هر روز پروتئین زیادی در رژیم خود بگنجانید. زیرا این مسئله برای سلامتی مو بسیار ضروری است. مو اساسا از پروتئین (کراتین) ساخته شده‌، بنابراین استفاده از پروتئین موها را پرپشت و زیبا می‌ سازد. علاوه‌ بر پروتئین باید آهن زیادی هم در رژیم خود در نظر بگیرید. ویتامین E، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس و منیزیم هم می‌ توانند در سلامت مو مؤثر عمل کنند.
۲. از نرم‌ کننده‌ هایی استفاده کنید که حاوی کراتین می باشند.
   کراتینه‌ مو به روش برزیلی تنها روشی نیست که می‌ توان به صورت موضعی برای موها و بازسازی ان ها استفاده کرد. می‌توانید شامپو ها، نرم‌کننده‌ ها و سرم‌ موهایی تهیه کنید که حاوی کراتین می باشند. این مواد می‌توانند وضعیت مو را به راحتی بهبود بخشند. سعی کنید به‌ طور منظم از مواد حاوی کراتین استفاده نمایید. در این صورت می‌ توانید از فواید صاف کننده‌، ترمیم‌ کننده و نرم‌ کننده‌ موها نیز بهره ببرید؛ بدون اینکه در معرض مواد مضر صاف‌کننده‌ مصنوعی مو قرار بگیرید. 
۳. از ماسک‌ موهای خانگی استفاده کنید.
   دستور‌العمل‌ های خیلی خوبی برای تهیه ماسک های خانگی وجود دارند. با استفاده از این دستورالعمل‌ ها می‌ توانید ماسک‌ های مغذی برای موها درست کنید که موها با استفاده از آن ها نرم و صاف خواهند شد. این ماسک‌ ها ممکن است تأثیری طولانی‌ مدت نداشته باشند، اما باعث می‌شوند موها از قبل نرم‌ تر و درخشان‌ تر شوند.
چند ایده‌ خوب:
- ماسک موی کراتین طبیعی: حاوی روغن آرگان یا جوجوبا، آووکادو، روغن آووکادو و بیوتین مایع.
- درمان پروتئینی ژلاتینه برای موهای آسیب‌دیده: حاوی ژلاتین، ژلاتین یک پروتئین عالی برای سلامتی پوست و موست.
   مواد زیادی برای تهیه‌ی ماسک مو وجود دارند. شما می‌ توانید مواد مرطوب‌ کننده‌ مختلفی مانند روغن زیتون،‌ عسل یا آووکادو را با مواد پروتئینی مانند تخم‌ مرغ، ژلاتین، شیر پرچرب و ماست ترکیب نمایید. این مواد ارزان قیمت می باشند و می‌ توانید آنها را در آشپزخانه‌ خود نیز پیدا کنید. 

کراتینه مو با مواد طبیعی (قسمت۱)Reviewed by آرایشگاه on Jun 24Rating: 2.5کراتینه مو با مواد طبیعی (قسمت۱)برای کراتینه کردن موها حتما نیاز نیست از مواد شیمیایی و دستگاه های حرارتی استفاده کنید بلکه با استفاده از جایگزین های طبیعی نیز می توان موها را کراتینه و احیاء نمود. در این مقاله کراتینه مو با مواد طبیعی را به شما آموزش می دهیم.

برای کراتینه کردن موها حتما نیاز نیست از مواد شیمیایی و دستگاه های حرارتی استفاده کنید بلکه با استفاده از جایگزین های طبیعی نیز می توان موها را کراتینه و احیاء نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *