نکات آرایش دخترانه
نکات آرایشی دختران جوان
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵
راه های فر کردن مو
چند راه ساده برای فر کردن مو
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

اپیلاسیون چیست؟

مزایا اپیلاسیون

اپیلاسیون

اپیلاسیون چیست؟

      اپیلاسیون یکی از بهترین راه های از بین بردن موی زائد بدن می باشد. در این روش موهای زائد از ریشه کاملا کنده میشوند. این روش اگر در سالن اپیلاسیون و توسط پرسنل حرفه ای انجام شود ،معمولا کمترین آسیب را به پوست و فولیکول مو میرساند.

مزایای اپیلاسیون

     اپیلاسیون معمولا از بهترین روش های حذف مو است که نسبت به سایر روش ها برتری بسیاری دارد . مثلا مقدار زیادی از مو ها را یک مرتبه بر می دارد و یا اینکه به مدت دو تا هشت هفته از رویش مجدد مو زائد جلوگیری می کند . ولی هنگامی که مو با کرم موبر ، یا تیغ تراشیده و برداشته میشود ، مو از سطح پوست و نه از ریشه برداشته می شود و در عرض چند روز رویش مو را می توان در سطح دید. با این روش ، نوک مو رشد کرده  ، درنتیجه مو های جدید به مراتب خشن تر و زبرتر هستند . در حالی که اغلب مناطقی که مو های آن با اپیلاسیون برداشته شده موهای به مراتب نرم تری دارند.

مشکلات اپیلاسیون

     مثل تمام روشها ،اشکالاتی هم در اپیلاسیون وجود دارد. اپیلاسیون می تواند گاهی دردناک باشد. هنگامی که نوار از پوست برداشته می شود. اگر چه درد طولانی مدت نیست و لحظه ای است. گاهی با کبودی همراه است . البته باز باید اشاره کنیم که خیلی به فردی که این کار را انجام میدهد بستگی دارد. سعی کنید حتما از متخصصین اپیلاسیون کار در سالن حرفه ای اپیلاسیون کمک بگیرید. یکی دیگر از مشکلات این روش هزینه آن است که در مواقعی هزینه بالایی دارد. قابل ذکر است حتما باید بهداشت را در اپیلاسیون رعایت کنید چون ممکن است باعث عفونت شدید در مناطق حساس شود.
    البته با وجود مواد اپیلاسیون ، امکان انجام آن توسط خودتان نیز وجود دارد ، اما این نیز مشکلاتی دارد : مثل عدم دسترسی به تمام نقاط بدن و یا اینکه به دلیل حرفه ای نبودن هنگامی که مو در خلاف جهت رشد مو برداشته ، نوار موم ممکن است باعث برهم زدن نحوه قرار گیری پیاز مو شود و مو شروع به رشد در جهات مختلف کند .

برای اطلاع بیشتر به مقالات مرتبط هم سری بزنید : نکات قبل از اپیلاسیون

نکات پیرامون اپیلاسیون

اپیلاسیون چیست؟Reviewed by Pantea Paydar on Feb 1Rating:

4 دیدگاه ها

  1. Sooma گفت:

    راستش من از این روش خیلی میترسم بیشتر بخاطر دردش.هربار هم که با دوستام میرم مراکز اپیلاسیون یا آرایشگاه سوال اولم از آرایشگران این بوده که چطوری میشه درد این روش رو کاهش داد.میترسم علاوه بر تحمل دردش بدنم هم جوش بزنه.

  2. سمانه گفت:

    جالبه لایک

  3. ندا گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود

  4. نرگس بانو گفت:

    جالب و مفید و همه آرایشگاه ها باید این مطلب رو بدانند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *