ویژگی شاور ژل
شاور ژل
تیر ۲۴, ۱۳۹۷
انواع پوست حساس
پوست حساس
تیر ۲۴, ۱۳۹۷

اسکراب بدن

آشنایی با اسکراب بدن

اسکراب بدن

اسکراب بدن

   امروزه شیوه حمام کردن و رسیدگی و مراقبت از پوست بدن کاملا تغییر  کرده و خانم ها و آقایان بیشتر از قبل به پوست خود اهمیت می دهند در زمان قدیم خانم ها برای لایه برداری پوست از کیسه و سفیدآب استفاده می کردند. اما امروزه انواع مختلف لایه بردار یا اسکراب بدن در انواع مدل ها و رایحه های مختلف در بازار وجود دارد و فقط کافی است با توجه به نوع پوست خود نسبت به خریداری آن اقدام کنید. برای انواع پوست ها و برای خانم ها و آقایان انواع اسکراب بدن و صورت به صورت مجزال در بازار وجود دارد.
   عملکرد انواع مختلف اسکراب، لایه برداری سطحی از پوست بدن و صورت بوده و نتیجه استفاده از این روش، داشتن پوستی نرم و مرطوب  بعد از لایه برداری سلول های مرده سطح پوست است. به خصوص برای نواحی مانند آرنج ، سر زانو و یا برای از بین بردن و لایه برداری جوش هایی که روی بازو ، پا و  در ناحیه کمر ایجاد می شود. در واقع اسکراب با پاک کردن آلودگی ها از سطح پوست آن را نرم و لطف کرده و این امکان را فراهم می آورد تا پوست نفس تازه ای بکشد . علاوه بر تازگی پوست، اسکراب بدن کاربردهای مهم دیگری نیز دارد: از بین بردن موهای زیر پوستی و کمک به رفع سلولیت در خانم ها.

   بهترین زمان استفاده از اسکراب بدن زمانی است که حمام کرده و هنوز در حمام هستید . برای تأثیر بیشتر می توان  با استفاده از  اسفنج های لایه بردار اسکراب را روی پوست ماساژ داد . هنگام استفاده از اسکراب به پوست بدن خود فشاری نیاورید و سعی نکنید با شستشوی خشن لایه برداری عمیق انجام دهید . بعد از استفاده از اسکراب بدن پوست رابه خوبی آبکشی نمایید تا اثری از لایه بردارها روی پوست باقی نماند .
   مواد تشکیل دهنده انواع اسکراب ها ، مواد ساینده ای مانند شکر، نمک، هسته زرد آلو، قهوه، جو دو سر و موادی از این قبیل هستند و در حالت کرمی با مخلوطی از روغن های مغذی مانند نارگیل ، بادام و ... و یا  به مدل شوینده های کف کننده بسته بندی شده و در بازار به فروش می رسند. البته شما می توانید اسکراب های خانگی را به راحتی در منزل تهیه و استفاده کنید.

   برای تهیه اسکراب بدن سعی کنید مدلی را انتخاب نمایید که از برند های شناخته شده و دانه های ساینده آن به صورت یکنواخت باشد . اسکراب بدن با کیفیت، دانه های ریز یکدست داشته و بعد از استفاده روی پوست حالت کشیدگی و خراش ایجاد نخواهد کرد. خصوصا برای افرادی که پوست چرب دارند،  لایه برداری با اسکراب های حاوی اسید میوه می تواند به سلامت، درخشندگی و هم چنین کنترل چربی پوست بسیار کمک کند. حتما در نظر داشته باشید که استفاده از اسکراب بدن نباید موجب قرمزی، خارش شدید و پوسته پوسته شدن سطح پوست گردد.

موارد منع مصرف و احتیاط
- به دلیل روند لایه برداری از سطح پوست، توصیه می کنیم هفته ای یکی دو بار بیشتر از اسکراب بدن استفاده نکنید و بعد از هر بار مصرف به محض بیرون آمدن از حمام از مرطوب کننده استفاده نمایید . همچنین اگر پوست شما خشک است در مورد استفاده از اسکراب ها کاملاً محتاطانه عمل کنید. چون خشکی و سوزش پوست ممکن است باعث آزار شود.
- بهتر است در فصل زمستان به دلیل خشکی هوا و خشک شدن سطح پوست ، کمتر از اسکراب بدن استفاده کنید.
- بعد از انجام اسکراب بلافاصله سراغ روش های از بین بردن موهای زائد بدن مثل اپیلاسیون و اپیلیدی نروید.
- بلافاصله  بعد از اپیلاسیون، اسکراب نکنید .
- اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید یا پوست شما آسیب دید اصلا از اسکراب بدن استفاده نکنید .
- در صورت هر گونه حساسیت پوستی قبل از استفاده از اسکراب ها مواد تشکیل آن را با دقت مطالعه کنید.
- اگر پوست خیلی حساسی دارید، حتما با مشورت پزشک اسکراب بدن خود را انتخاب نمایید.
- به گفته آرایشگران حرفه ای در آرایشگاه هیچوقت  از اسکراب بدن برای لایه برداری پوست صورت استفاده نکنید . چون مواد تشکیل دهنده اسکراب بدن برای پوست صورت که جنسی نازک تر و ظریف تر دارد اصلا مناسب نیست.

 

اسکراب بدنReviewed by سه رخ on Jul 15Rating: 3.0اسکراب بدناسکراب بدن روشی برای لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده سطح پوست است که موجب جوانسازی و بازیابی پوست بدن خواهد شد و لک ها و چین و چروک های پوستی را تا حدودی از بین خواهد برد. در این مقاله اسکراب بدن را به شما معرفی می کنیم.

اسکراب بدن روشی برای لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده سطح پوست است که موجب جوانسازی و بازیابی پوست بدن خواهد شد و لک ها و چین و چروک های پوستی را تا حدودی از بین خواهد برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *