آیا واقعا باید ابرو‌هایتان را رنگ کنید؟
آیا واقعا باید ابرو‌هایتان را رنگ کنید؟
فروردین ۱۷, ۱۳۹۶
مواد ویتامینه مو
مواد ویتامینه مو
فروردین ۱۷, ۱۳۹۶

انواع شامپو

انواع شامپو تقویت کننده

انواع شامپو

انواع شامپو

      آیا میدانید شامپو انواه مختلف دارد؟ آیا انواع شامپو را میشناسید؟ برای اینکه موهای سالم و جذابی داشته باشید باید ابتدا نوع جنس موهایتان را بشناسید ، و بعد از آن نوع شامپو مناسب با جنس مویتان را انتخاب کنید. یا اینکه بدانید در هر شرایطی چه نوع شامپویی باید استفاده کنید . مثلا اگر الان موهایتان خشک است از چه موادی برای ویتامینه مو استفاده کنید. اگر موهایتان الان نیاز به تقویت دارد یا اگر موهایتان را رنگ کرده اید و باید از شامپو مناسب برای ثابت نگه داشتن رنگ مویتان استفاده کنید.

 ۱_شامپو معمولی :

 برای پاکیزگی موها که معمولا امکان استفاده روزانه از این نوع شامپوها وجود دارد.

۲_شامپو تقویتی :

از شامپوهای تقویتی برای تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود. این شامپوها شامل مواد تقویتی( ویتامینه) و نرم

کننده هستند و تا حدودی محافظت کننده و تقویت کننده تعادل چربی مو میباشد.

۳_شامپو اسیدی:

از این نوع شامپو بعد از رنگ استفاده میکنند چون  باعث دوام رنگ میگردد. موها در اثر تماس با مواد شیمیایی مانند رنگ حالت قلیایی پیدا میکنند . هنگام رنگ کردن مو پولک های کوتیکول مو که در حالت عادی روی هم قرار گرفته اند بتدریج باز میشوند و در اثر واکنش های شیمیایی رنگ  این مواد وارد ساختمان مو میگردند. پس از رنگ برای بسته شدن کوتیکول مو احتیاج به یک شامپوی مخصوص با پی اچ (PH) اسیدی دارند. شامپوی اسیدی پی اچ قلیایی موی رنگ شده را خنثی کرده وب امسدود کردن پولکهای مو موجب دوام بیشتر رنگ مو شده وتقریبا رنگ آن را تثبیت میکند.  استفاده از شامپو های معمولی و قلیائی بعد از رنگ کردن مو تا حدودی رنگ را ازساختمان مو خارج می کند.

۴_شامپو طبی و درمان کننده :

مثلا برای معالجه شوره سر. ریزش مو . چربی بیش ازحد و ... . مدت درمان معمولا چهار ماه و هر چهار یا پنج روز یکبار مو ها شامپو میشود.

۵_شامپو خنثی :

استفاده از این نوع شامپو برای بعد از دکلره نمودن مو هاست. بعد از دکلراسیون موهایتان را شامپو کنید. سپس رنگ کنید. به این روش با شامپو کردن تمام مواد دکلره از روی مو ها شسته شده ومو ها آماده برای رنگ آموزی میگردد.

۶_شامپو براق کننده:

همانطور که از نامش مشخص است درخشندگی و براقی مو را حفظ کرده  وبه مو زیبایی میبخشد.

انواع شامپوReviewed by سه رخ on Apr 6Rating: 4.5انواع شامپوبرای اینکه موهای سالم و جذابی داشته باشیم باید بدانیم چه شامپویی استفاده کنیم. در این مقاله انواع شامپو را به شما معرفی میکنیم. تا شامپوی مناسب موی خود را درست انتخاب کنیم.

1 دیدگاه

  1. جلیل ملکیان گفت:

    عالی بود چه شامپویی برای موی چرب خوبه لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *