محصولات ایوروشه
محصولات آرایشی ایورشه
مهر ۸, ۱۳۹۶
آشنایی با محصولات آرایشی Nvey eco Skincare
محصولات آرایشی Nvey eco Skincare
مهر ۹, ۱۳۹۶

مراقبت از موهای چرب

موهای چرب

مراقبت از موهای چرب

مراقبت از موهای چرب

1. حتماً از شامپوی ملایم برایشستن موهای چرباستفاده نمایید. حتی می توان از شامپوهای مخصوص موهای چرب، شامپوی مخصوص پوست های خشک و حتی شامپو بچه برای شستشوی موها استفاده کرد.
2. مهم ترین نکته در مورد موهای چرب شستشوی روزانه آن ها است. اما در نظر داشته باشید که نباید اجازه دهید شامپو به مدت زیادی روی سر بماند. شستشوی روزانه موها، چربی را از مو و پوست سر پاک می کند، اما اگر غلظت شامپوی مصرفی و مدت زمانی که شامپو را روی سر می ماند بیش از حد معمول باشد، موجب افزایش خشکی پوست سر خواهد شد.
3. موهای چرب را باید با آب سرد یا ولرم شست. شستن موها با آب گرم یا داغ، باعث ماندن مقداری کف در موها می شود و مشکل چربی موها را وخیم تر می کند. 
4. اگر چربی موهای شما زیاد است، توصیه می کنیم از نرم کننده استفاده نکنید یا در صورت نیاز، نرم کننده را فقط به انتهای موها بزنید. 
5. موهای چرب در حالت عادی درخشان هستند؛ پس برای درخشندگی بیشتر از ژل یا اسپری های مو استفاده نکنید.
6. برای رفع چربی موهای بسیار چرب، یک فنجان سرکه را با چهار فنجان آب مخلوط کنید و با استفاده از این ترکیب موها را بشویید. اگر از این ماسک برای شستشوی موها استفاده می کنید، مراقب باشید پوست سر تا حد ممکن به محلول سرکه آغشته نگردد. 
7. به توصیه آرایشگران در ارایشگاه از رنگ کردن مکرر موهای چرب خودداری کنید. زیرا موهای رنگ شده بر ترشح چربی بیشتر از غده های زیر پوست سر تأثر گذارند و موجب افزایش چربی موها می شود. 
8. اگر موهای شما چرب است، پوست سر خود را مالش یا خراش ندهید. زیرا تحریک پوست سر موجب افزایش ترشح چربی می شود.
9.  استفاده از آبلیمو می تواند اثری مشابه محلول سرکه داشته باشد و چربی موها را کاهش دهد. البته آبلیمو برای پوست سر بسیار خوشایند تر از محلول سرکه است.
10. اگر اصلی ترین دلیل چربی موها خشکی پوست سر باشد، توصیه می کنیم از شامپوهایی که حاوی روغن هایی مخصوص مانند tea tree oil هستند، استفاده کنید زیرا می تواند به کاهش خشکی پوست سر و در نتیجه کاهش میزان ترشح چربی از ریشه های مو کمک کند. رژیم های غذایی نیز می توانند در میزان چربی موی سر تأثرگذار باشند. مصرف مواد غذایی سالم و نوشیدن مکرر مایعات می تواند باعث کاهش خشکی پوست شوند. نوشیدن آب نه تنها برای رفع مشکل موهای چرب مفید است، بلکه به سلامت پوست.شما نیز کمک شایانی می کند.

مراقبت از موهای چربReviewed by سه رخ on Sep 30Rating: 3.0مراقبت از موهای چربموهای چرب نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر انواع مو دارند. در این مقاله نحوه مراقبت از موهای چرب را به شما آموزش می دهیم.

موهای چرب نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر انواع مو دارند. برای مراقبت از آن ها به این نکات دقت کنید.

2 دیدگاه ها

  1. شینا گفت:

    آبلیمو واقعا برای موهای چرب جواب میده حرف نداره

  2. سلما گفت:

    من موهای چربی دارم و از ماسک موهای خونگی بیشتر استفاده می کنم اونم به پیشنهاد آرایشگرم که واقعا هم جواب گرفتم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *