مهم ترین فرق مانیکور و پدیکور
فرق مانیکور و پدیکور
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶
آشنایی با دستگاه UV یا LED
دستگاه UV یا LED
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶

آرایش موی سگ

اصلاح موی سگ

آرایش موی سگ

آرایش موی سگ

با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، تحمل گرما برای همه ما انسان ها بسیار سخت و طاقت فرسا و آزاردهنده می شود. بسیاری از انسان ها اینگونه تصور می کنند که سگ ها نیز همچون  انسان ها با کوتاه کردن موهایشان در فصل تابستان خنک می شوند. در این فصل وقتی بیرون از منزل باشید متوجه می شوید افرادی که سگ دارند موهای آن را کوتاه کرده و به اصطلاح سگ خود را اصلاح کرده اند. بسیاری از محققان علم دامپزشکی بر این عقیده اند که کوتاه کردن موی سگ ممکن است مانع راحتی و فعالیت سگ نگردد اما برای سلامتی آن خطرناک است. موی سگ او را از خورشید، گرما، حشرات، گردو خاک و آب محافظت می نماید. پوشش مویی بدن سگ به گونه ای است که هوا را درون خود محبوس کرده و همچون یک عایق عمل می کند. این پوشش در فصل زمستان موجب حفظ گرمای بدن شده و از ورود سرما به بدن جلوگیری می کند.  در فصل تابستان نیز این پوشش مویی از ورود گرما به زیر عایق جلوگیری کرده و به تنظیم درجه حرارت بدن سگ کمک زیادی می کند. اگر این لایه مویی که عایق بدن سگ است، احتمال گرمازدگی و بی حالی در دمای بالا برای سگ بسیار بالا است. به علاوه نبود این پوشش عایق،  میزان ابتلا سوختگی پوست و سرطان را افزایش می دهد.
اگر در فصول گرم قصد کوتاه کردن موهای سگ را دارید سعی کنید موها را در حد معقول و نه از ته کوتاه کنید. سگ های نگهبان و سگ های بزرگ نیازی به کوتاه کردن و آرایش مو ندارند. آرایش مو بیشتر مخصوص سگ هایی است که شکلی فانتزی تر دارند و با تغییر مدل موها چهره ای با نمک تر و زیباتر پیدا می کنند، سگ های همچون  نژادهای مثل پودل و کوکر اسپانیل.در بعضی موارد به دلیل عدم رسیدگی مناسب به موهای سگ، موها در هم گره خورده و همچون نمد در هم می پیچند. در این حالت تنها راه چاره کوتاه کردن موهای سگ می باشد. اگر گره ها از ته باشد باید موهای سگ را از ته بتراشید تا هم موها قدرت رشد مجدد داشته باشند و هم اینکه گره ها بدن سگ را اذیت نکنند. فراموش نکنید که کوتاه کردن مو تأثیری در رشد آن ها ندارد اما ریزش موها را کمتر می کند.
برای کوتاه کردن موها باید از وسایل مخصوصی همچون قیچی های آرایشی استفاده کنید. بعضی از این قیچی ها با قیچی های آرایشی که در ارایشگاه برای انسان ها استفاده می شود فرقی ندارد و از همان جنیس نیز است. اما بعضی دیگر از این قیچی ها کاربری های خاصی برای کوتاهی موی سگ دارند و دارای خمیدگی هایی در قسمت نوک یا تیغه اصلی بوده که که برای جلوگیری از آسیب رسانی به حیوان طراحی شده است. زمانی که از قیچی استفاده می کنید باید مراقب باشید در پوست حیوان بریدگی ایجاد نکند. زیرا آسیب های این چنینی بسیار جدی بوده و موجب ایجاد خونریزی و التهاب و عفونت شدید می گردد.
یکی دیگر از وسیله های مورد استفاده در آرایشگاه حیوانات برای کوتاهی موهای سگ، ماشین های برقی مخصوص آرایش و اصلاح موهای حیوانات است. اندازه ی دندانه ها و قدرت این دستگاه ها به قدری می باشد که به راحتی قادر است موهای سگ ها را کوتاه کند. توجه داشته باشید برای این کار استفاده از ماشین های اصلاح موی سر انسان ها اصلا مناسب نیست زیرا موها دستگاه گیر کرده و موجب خرابی دستگاه خواهد شد و درد زیادی به حیوان وارد کرده و موهای او را می کند.پس برای این کار حتما از ماشین های مخصوص اصلاح سگ و گربه استفاده نمایید.
به گفته آرایشگران مخصوص حیوانات برای اصلاح موهای آن ها، حتما باید حیوان را روی میز بلند و مناسبی قرار داده و از بغل کردن سگ در حین آرایش جدا خودداری نمایید. اگر حیوان در هنگام آرایش بی قرار ی کرد و یا تجربه کافی در این مورد نداشتید، پس بهتر است این کار را به افراد با تجربه بسپارید. کلینیک های دامپزشکی برای این کار بهترین گزینه موجود می باشند.

آرایش موی سگReviewed by سه رخ on Sep 3Rating: 3.0آرایش موی سگحیوانات همچون انسان ها نیاز به آرایش و اصلاح موی سر دارند. برای حیوانات نیز آرایشگاه های مخصوص جهت انجام خدمات آرایشی بهداشتی وجود دارد که بیشتر ان ها در کلینیک ها قرار دارند.

2 دیدگاه ها

  1. بیتا گفت:

    اووووووخی قربونش برم

  2. هستی گفت:

    ای جووووون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *