روش های ساخت موم خانگی
آموزش تهیه موم خانگی برای اپیلاسیون
آذر ۲۶, ۱۳۹۶
بهترین میکاپ شب یلدا
میکاپ شب یلدا
آذر ۲۶, ۱۳۹۶

آموزش تهیه موم آدامسی

موم آدامسی

آموزش تهیه موم آدامسی

آموزش تهیه موم آدامسی

   تهیه موم اپیلاسیون در منزل کار سختی نیست. در واقع زمانی که با استفاده از مواد گیاهی و طبیعی موم اپیلاسیون تهیه می کنید، هنگام انجام اپیلاسیون هیچگونه جوش و التهابی بر روی پوست ایجاد نخواهد شد. البته این را در نظر داشته باشید تمامی موم ها مانند موم خلیجی، عربی، گیاهی و لقمه ای و موم آدامسی مشابه به هم تهیه می شوند. مجموعه سه رخ در این مقاله قصد دارد طرز تهیه موم آدماسی را به شما آموزش دهد. 
مواد لازم:
- یک استکان شکر
- چهار قاشق غذا بخوری آبلیمو
- چهار قاشق غذاخوری آب
   یک استکان شکر، 4 قاشق غذاخوری آبلیمو، 4 قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر مخلوط نمایید. برای تهیه این نوع موم می توان از هر نوع شکر مثل شکر قهوه ای، شکر سفید و شکر سیاه استفاده کرد. فقط باید شکر به صورت گرانول باشد زیرا نوع پودری آن برای این کار مناسب نیست. مخلوط آماده شده را داخل یک قابلمه متوسط ریخته و زیر ان را با شعله ملایم روشن کنید. شعله باید در حد متوسط باشد تا زمانیکه مخلوط شروع به تولید حباب کند سپس با یک کفگیر چوبی یا فلزی آن را مدام هم بزنید. با کفگیر پلاستیکی این کار را انجام ندهید زیرا درون مخلوط ذوب خواهد شد. مدت زمانی که ترکیب باید بر روی شعله بماند بین 5 الی 8 دقیقه است. مخلوط باید غلیظ، چسبناک و رنگ آن به صورت قهوه ای تیره درآید. اگر موم این مشخصات را نداشت باید آن را دوباره حرارت داد.
پس از این مدت زمانسریعاً موم را داخل یک ظرف بریزید تا چسبنده نشود، در غیر این صورت ریختن آن در ظرف بسیار سخت خواهد شد. توصیه می کنیم از ظرف شیشه ای برای این موم استفاده کنید تا بتوان آن را به صورت داغ داخل ظرف ریخت. البته موم باید زمان استفاده مقداری گرم باشد. موم را در جهت مخالف رویش مو روی پوست زده و یک تکه کاغذ یا پارچه روی آن بچسبانید. سپس کاغذ یا پارچه را فشار داده تا خوب بچسبد. بعد در جهت مخالف رویش مو آن را سریع بکنید. اگر مویی کنده نشد، بدانید که یا موها بسیار کوتاه هستند یا موم را خوب تهیه نکرده اید.
نکات مهم :
حواستان به مقدار مواد باشد زیرا در صورت رعایت نکردن درست آن، موم درست نخواهد شد.
قابلمه را بعد از درست کردن موم سریعا بشورید تا حالت چسبنده نگیرد.
قبل از استفاده از موم اجازه دهید مقداری خنک گردد.

آموزش تهیه موم آدامسیReviewed by سه رخ on Dec 17Rating: 3.0آموزش تهیه موم آدامسیموم آدامسی یکی از رایج ترین انواع موم است که به راحتی در منزل و آرایشگاع قابل درست کردن است. در این مقاله طرز تهیه موم آدامسی را به شماذ آموزش می دهیم.

موم آدامسی یکی از رایج ترین انواع موم است که به راحتی در منزل و آرایشگاع قابل درست کردن است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *