اشتباهات آرایشی
اشتباهات آرایشی رژگونه زدن
خرداد ۲۴, ۱۳۹۷
آرایش دخترانه 2018
مدل آرایش دخترانه ۲۰۱۸
خرداد ۲۵, ۱۳۹۷

چگونه منافد پوست را از بین ببریم؟

آموزش بستن منافذ باز پوست

چگونه منافد پوست را از بین ببریم؟

چگونه منافد پوست را از بین ببریم؟

   پوست به طور طبیعی دارای منافذ زیادی است که برای نفس کشیدن پوست و ایجاد تهویه‌ مناسب برای آن لازم و ضروری می باشند. اما ظاهر منافذ پوست ممکن است به مرور زمان بزرگتر شده و حالتی شبیه به پوست پرتقال به خود بگیرد و زیبایی چهره و پوست را تحت تاثیر قرار گیرد. از این رو مجموعه سه رخ در این مطلب اطلاعاتی در مورد بستن منافذ پوست برای زیبایی بیشتر را به شما آموزش می دهد. 
   منافد پوست در واقع همان فولیکو ل‌های مو می باشند که به طور عمده در کل بدن به جز کف دست و کف پا وجود دارند. مانند سایر مسائلی که به ژنتیک مرتبط است این موضوع نیز به ژنتیک افراد بستگی داشته و اندازه منافذ پوست به طور ژنتیکی تعیین می گردد. به طور کلی نمی‌ توان این منافذ پوست را کوچک نمود اما می‌توان با استفاده از روش‌هایی آن‌ ها را کوچکتر کرد. 
- یک پاک‌ کننده‌ مناسب انتخاب نمایید!
   اگر منافذ پوست مسدود شده اند، بزرگتر از حالت طبیعی به نظر می رسند، بنابراین بهتر است از یک پاک‌ کننده‌ مناسب برای پوست خود استفاده نمایید. یکی از مواد تشکیل‌ دهنده‌ پاک‌کننده‌ های پوستی اسید سالسیلیک می باشد که موجب از بین رفتن سلول‌ های مرده از سطح پوست می شود. به علاوه باعث کاهش چربی اضافی از سطح پوست خواهد شد. چربی‌ های اضافه موجب مسدود شدن منافذ پوست خواهند شد. بهتر است از پاک کننده های بدون روغن استفاده نمایید.
- لایه‌برداری از پوست
   لایه‌برداری از پوست باید به صورت تخصصی و کامل انجام شود. لایه‌ برداری اگرچه موجب از بین بردن سلول‌ های مرده از سطح پوست می شود اما اگر به روش نادرست و دفعات زیاد انجام شود ممکن است موجب از بین رفتن حالت کشسانی پوست شده و در نتیجه باعث بزرگتر دیده شدن منافذ پوست شود. ابتدا پوست را با یک پاک‌ کننده‌ ملایم و خوب تمیز کرده و سپس با استفاده از برس‌ های نرم و مخصوص شست‌ و شو، به آرامی سلول‌ های مرده را از سطح پوست جدا نمایید. اما نباید لایه‌ برداری زیادی از سطح پوست انجام گردد. 
- پوست را زخم نکنید.
   هنگامی که منافذ پوست مسدود می شوند هیچ‌ کاری سخت‌ تر از بی‌ توجهی و عدم دست‌ کاری این منافذ مسدود شده نیست. بسیاری از افراد با سماجت سعی در باز کردن این منافذ دارند که در اثر مداومت در کار خود باعث ایجاد آسیب و زخم بر روی پوست خواهند شد. این آسیب‌ ها در بسیاری از مواقع بسیار جدی هستند و موجب می شوند تا منافذ پوست برای همیشه بزرگ باقی بمانند. به علاوه دست‌ کاری کردن منافذ پوست با ورود آلودگی و باکتری‌ های مختلف به پوست نیز همراه بوده و ممکن است احتمال ایجاد عفونت را نیز بیشتر نماید.
- استفاده از پرایمر
   پرایمر یک جادوگر بزرگ برای پوشاندن منافذ پوست به حساب می آید. قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید حتما از یک پرایمر مناسب استفاده کنید. پرایمرها به خوبی روی پوست می‌ نشینند و ظاهری صاف را برای پوست ایجاد خواهند کرد و باعث می‌ شوند ظاهر کلی پوست بهبود پیدا کند. 
- استفاده منظم از ماسک خاک رس
   ماسک صورت که از خاک رس درست شده باشد یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی است که منافذ پوست آن ها مسدود شده است. این افراد باید حداقل ۲ بار در هفته از این ماسک موثر و بسیار عالی استفاده نمایند. برای تهیه این ماسک خاک رس را با مقداری آب یا سرکه سیب مخلوط نمایید تا به‌صورت خمیری سفت دربیاید. با نوک انگشتان خود لایه‌ای نازک از این خمیر را روی صورت گذاشته و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۵ دقیقه (با توجه به میزان خشکی پوست‌تان) روی صورت‌ بماند، سپس صورت را با آب ولرم شسته و روی آن مرطوب‌ کننده بزنید.

چگونه منافد پوست را از بین ببریم؟Reviewed by سه رخ on Jun 15Rating: 2.5چگونه منافد پوست را از بین ببریم؟منافذی که در سطح پوست وجود دارند می توانند آلودگی و باکتری های موجود در هوا را به خود جذب کنند و موجب آسیب رسیدن به پوست می شوند. در این مقاله نحوه بستن منافذ پوست را به شما آموزش می دهیم.

منافذی که در سطح پوست وجود دارند می توانند آلودگی و باکتری های موجود در هوا را به خود جذب کنند و موجب آسیب رسیدن به پوست می شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *