بهترین آرایشگاه مردانه
بهترین آرایشگاه مردانه و داماد
آذر ۱۷, ۱۳۹۶
زیبایی با حجاب
سه ترفند زیبا با حجاب
آذر ۱۸, ۱۳۹۶

درمان خشکی پوست در فصل پاییز

درمان پوست خشک

درمان خشکی پوست در فصل پاییز

درمان خشکی پوست در فصل پاییز

   با تغییر فصل و آب و هوا، بدن ما دچار تغییراتی خواهد شد تا خود را با شرایط جدید سازگار کند. یکی از عمده تغییرات مربوط به پوست می باشد که باید به آن توجه بسیاری شود. بعد از فصل گرما، پوست بدن که گرمای زیادی را تحمل کرده به صورت ناگهانی و سریع در یک محیط سرد و همچنین باد‌های پاییزی قرار می‌گیرد. این تغییرات آب و هوایی موجب خشکی پوست شده و طراوت و زیبایی پوست را کاهش می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از آرایشگران در آرایشگاه و حتی متخصصان پوست به مشتریان خود توصیه می کنند مراقبت‌های پوستی در این فصل را جدی بگیرند.
   با بروز سرما و استفاده از وسایل گرمازا، رطوبت پوست کاهش خواهد یافت و نهایتاً موجب خشکی، خارش و ترک خوردن پوست می‌ شود. خشکی پوست در افرادی که زمینه آلرژی دارند شایع‌ تر می باشد، یعنی اگر فردی زمینه‌ آسم تنفسی یا دینیت آلرژیک داشته باشد در این صورت بیشتر مستعد ابتلا به اگزما و خشکی پوست در فصل سرما خواهد بود. درمان خشکی پوست با مراقبت روزانه از پوست بطور کامل و صادقانه شروع می‌شود. باید روزانه ۲ بار صبح و عصر پوست خود را تمیز و مرطوب نمایید. بهتر است رطوبت پوست را با استفاده از مرطوب کننده‌ های طبیعی و گیاهی مانند روغن‌ های بدون رنگ ماهی یا کوسه و هم چنین گلیسیرین افزایش دهید . افرادی که پوست‌ خیلی خشک دارند و سرمای هوا هم خشکی پوست را تشدید می‌ کند، بهتر است از کرم‌ هایی با پایه چربی و افرادی که پوست‌ چرب دارند و قصد دارند فقط رطوبت از دست رفته آن را بازیابند، بهتر است مرطوب‌ کننده‌ های با پایه آب مصرف نمایند. البته برای جذب بیشتر و مناسب‌ تر هر دو نوع این کرم‌ ها، باید ابتدا دست و صورت را شسته و سپس خشک کنید و بعد از محصولات مرطوب‌کننده مناسب استفاده کرد.
   علاوه بر کرم‌ های مرطوب کننده، می توان از برخی ماسک‌ های رطوبت رسان برای پوست نیز استفاده کرد. برای درمان خشکی پوست بهتر است از ماسکی استفاده کنید که روی پوست مرطوب بماند. اطمینان حاصل کنید تا زمانیکه ماسک روی پوست است شروع به خشک شدن نکند.

 

   به توصیه متخصصان پوست و آرایشگران حرفه ای که دوره های مراقبت از پوست را به صورت حرفه ای گذرانده اند سعی کنید روزانه ۵ تا ۱۰ بار و یا حداقل با هر وعده غذایی از میوه‌ ها و سبزی‌ های تازه استفاده نمایید. استفاده از میوه‌ هایی مانند موز و پرتقال برای درمان خشکی پوست بسیار مؤثر و مناسب است. نوشیدن آب به اندازه کافی را فراموش نکنید زیرا منبع اصلی برای تأمین آب مورد نیاز بدن بوده و نقش اساسی در حفظ طراوت پوست دارد.
   هرچه بدن کمتر در معرض دریافت ویتامین‌ ها و عناصر مفید برای شاداب و با طراوت ماندن پوست قرار گیرد، بیشتر و زودتر دچار خشکی و چروکیدگی خواهد شد، بنابراین مصرف انواع ویتامین‌ ها از جمله ویتامین E. در فصول سرد از سوی پزشکان و آرایشگران توصیه می شود. به افرادی که پوست خشک دارند توصیه می‌شود در فصل سرما، فواصل استحمام خود را بیشتر کنند، زیرا استحمام روزانه و استفاده بیش از حد از مواد شوینده مانند صابون موجب تشدید خشکی پوست خواهد شد.

درمان خشکی پوست در فصل پاییزReviewed by سه رخ on Dec 8Rating: 3.0درمان خشکی پوست در فصل پاییزبا شروع فصول سرد پوست دچار خشکی و ترک خوردگی خواهد شد که با استفاده از ماسک و مرطوب کننده قابل درمان است. در این مقاله ر وش درمان خشکی پوست را به شما آموزش می دهیم.

با شروع فصول سرد پوست دچار خشکی و ترک خوردگی خواهد شد که با استفاده از ماسک و مرطوب کننده قابل درمان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *