راهکارهای ماندگاری رنگ مو
راهکاری افزایش ماندگاری رنگ مو
دی ۲۸, ۱۳۹۵
چگونه مژه ها را رنگ کنیم
چگونه مژه ها را رنگ کنیم(قسمت اول)
دی ۲۹, ۱۳۹۵

راهکارهای جلب مشتری در آرایشگاه

راهکارهای جلب مشتری در آرایشگاه

جلب مشتری در آرایشگاه

راهکارهای جلب مشتری در آرایشگاه

کلیه  افراد شاغل در آرایشگاه باید بتوانند تشخیص دهند کسی که وارد آرایشگاه می شود هدف ثانویه اش چیست، چون او به ظاهر برای گرفتن خدمات زیبایی می آید ولی در باطن برای پر کردن نیازی می آید که در دنیای بیرون برآورده نشده و اگر شما بتوانید آن نیاز را برآورده کنید مسلما او را به یک مشتری وفادار تبدیل کرده اید
نیازهایی که بسیار ملموس هستند ولی راهکار برآوردنشان بسیار ظریف است و در عین حال ساده و کوچکترین خطایی باعث هدر رفتن تمام سرمایه گذاریتان خواهد شد.
باید بدانیم که تمام مراجعین به آرایشگاه بسیار خوب می دانند که خدماتی که در هر آرایشگاهی عرضه می شود با کیفیت و قیمتی نه چندان متفاوت در جایی دیگر نیز یافت می شود و چه بسا آرایشگر دیگر حرفه ای تر و متخصص تر نیز باشد.
در حال حاضر آرایشگاه ها دو رویکرد عمده دارند.
یک سری سیستم صنعتی را پایه گذاری کرده اند و مشتری وارد فضایی شلوغ و اداری می شود و به نوبت بی هیچ ارتباط انسانی کارش با کیفیت خوب انجام شده و ارتباط کارکنان و مشتریان در کمترین حد است و حتی هر دو گروه یکدیگر را نادیده می گیرند و بعضا باعث درگیری و دلخوری هم می شود.
گروه دیگر سعی در ایجاد فضای دوستانه داشته و با مشتری مانند مهمان برخورد کرده و برایش پیشنهادات ویژه ای در نظر می گیرند که در عوض هزینه بالایی هم دارند.
مهم این است که مشتری به چه نیتی وارد فضای آرایشگاه می شود.
در طی صحبت با بسیاری از صاحبان آرایشگاه ها به این موضوع برخوردیم که مشتراین بسیاری دارند که فقط یکبار رجوع می کنند و با اینکه از نتیجه کار راضی هستند ولی مراجعه بعدی صورت نمی گیرد.
علت چیست؟
عدم مراجعه بعدی به خاطر کیفیت عملکرد نیست.به خاطر عدم ایجاد حس خوب در مشتری است.
مشتری خیلی جاها می تواند کوپ خوب و یا براشینگ خاص داشته باشد.ولی همه جا نمی تواند شاد و با انرژی بیرون بیاید.
کار آرایشگاه یک کار کوتاه مدت است و نتیجه آن خیلی زود از بین می رود.عمر یک شینیون ماکسیمون یک روز است ولی خاطره حضور در یک فضای مفرح و شاد با افراد با انرژی یک عمر با انسان باقی می ماند.
آرایشگاه ها فضاهایی هستند که این امکان را دارند که از محیطشان برای ایجاد حس خوب بهره ببرند.ولی متاسفانه تنها چیزی که به آن تکیه می کنند تخصصشان در تکنیک آرایشگری است که رقبا در آن زیاد هستند.
باز هم تاکید می کنم که کوپ و شینیون و دیگر کار های تخصصی جزو شروط لازم  یک آرایشگاه هستند و باید حرفه ای ها را استخدام کرد ولی برای داشتن مشتری وفادار باید محیط خاص و خاطره سازی را پدید آورد که این فقط احتیاج به افراد متخصص ندارد و نیاز به حرفه ای هایی دارد که شخصیت سالم و بالغی داشته باشند. و صد البته برنامه ریزی برای تکنیک های خاطره ساز.

راهکارهای جلب مشتری در آرایشگاهReviewed by Tannaz lotfy on Jan 18Rating:

1 دیدگاه

  1. nano گفت:

    ممنون من سالن دار هستم خیلی مفید بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *