کرم استادرم
کرم لیفتینگ استادرم
آبان ۲۹, ۱۳۹۶
قرص تقویت مو
قرص افزایش ضخامت مو
آبان ۲۹, ۱۳۹۶

عوارض تاتو بدن (قسمت اول)

مهمترین عوارض تاتو

عوارض تاتو بدن ( قسمت اول)

عوارض تاتو بدن ( قسمت اول)

  در گذشته برخی از افراد به دلیل تمایلات فرقه‌ ای و مذهبی یا بیان عقیده‌ای خاص، تاتو می‌کردند. اما در سال‌‌‌های اخیر تاتو جنبه زیبایی یافته و بیشتر جوانان در نقاطی از بدن خود تاتو می‌زنند. اما همین کار به ظاهر ساده و زیبا می‌تواند عوارض ناخوشایندی ایجاد کرده و مشکلات سلامتی فراوانی را ایجاد نماید. کسانی هم که قبلا تاتو انجا داده اند الان تمایل به پاک کردن این طرح ها از بدن خود دارند، اما پاک کردن تاتو، خود شامل فرآیندی طولانی است که باز هم می تواند مشکلات جدی را ایجاد کند.
متاسفانه در سال‌ های اخیر بسیاری از آرایشگران در آرایشگاه اقدام به انجام تاتو کرده و تاتوی لب، خط چشم و خط لب جز یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد آرایشگاه محسوب می شود. روز به روز شیوة جدیدتری هم وارد کار می‌شود. این روزها تاتوی لب بسیار طرفدار دارد  که با استفاده از رنگ قرمز، به لب رنگ می‌دهند. امروزه این نوع تاتوها بیشتر از تاتوهای طرح روی بدن شایع شده است.مجموعه سه رخ قصد دارد در این مقاله عوارض تاتو را مورد بررسی قرار دهد.
- شایع ترین عوارض: پشیمانی
   یکی از بزرگترین مشکلاتی که بعد از انجام تاتو ایجاد می شود، حس پشیمانی است. گاهی فرد بعد از گذشت مدت زمان مشخصی تصور می‌کند که این تاتو دیگر زیبا نبوده و قص دارد از شر آن خلاص شود، اما همین خلاصی ممکن است با مشکلات زیادی همراه باشد. به طور کلی عارضه‌ های مهم تاتو عبارتند از: پشیمانی، ایجاد آلرژی، ابتلا به انواع عفونت‌ها، عوارض پوستی و واکنش تحریکی.
- ایجاد آلرژی
   آلرژی ایجاد شده ناشی از تاتو با علائمی مثل قرمزی و خارش، خود را نشان می‌دهد، که در صورت مشاهده این عوارض باید بلافاصله به پزشک متخصص پوست مراجعه شود، گاهی اوقات بعد از گذشت سال‌ ها بعداز انجام تاتو، پوست دچار التهاب و قرمزی در ناحیه تاتو شده که به این واکنش اصطلاحاً واکنش جسم خارجی می گویند. علاوه بر این احتمال ایجاد واکنش سارکوئیک  نیز وجود دارد که قادر است سیستم ایمنی بدن را به طور عمومی درگیر کرده و حتی باعث تورم غده‌های لنفاوی ریه شده و موجب ایجاد یک بیماری به نام سارکوئیدوز که بسیار وخیم است، گردد.افراد باید توجه داشته باشند که عوارض تاتو حتی ممکن است چند سال بعد از انجام آن خود را نشان دهند.
- استتار به معنای پاک کردن نیست!
   در بیشتر موارد برای پاک کردن تاتو از رنگ همرنگ پوست به عنوان پوشاندن تاتو استفاده می شود و فرد اینگونه وانمود می کند که تاتو را پاک کرده است، درصورتی که آنها تنها رنگ زیرین را استتار کرده‌اند، زمانی که فردی از رنگ قهوه‌ ای کم‌ رنگ یا کرم رنگ (رنگ پوست) برای پاک کردن تاتو استفاده کرده باشد، دیگر برای پاک کردن آن نمی‌توان از لیزرهای معمولی استفاده کرد، زیرا این رنگ‌ها در برخورد با لیزر اکسیده شده و تغییر رنگ خواهند داد و حتی گاهی اوقات سیاه شده و این تغییر رنگ طی چند روز بیشتر خواهد شد و در نهایت پاک کردن آنها بسیار دشوار می شود. 

مطالب مرتبط: 
عوارض تاتو بدن ( قسمت دوم)
عوارض تاتو بدن ( قسمت سوم)

عوارض تاتو بدن (قسمت اول)Reviewed by سه رخ on Nov 20Rating: 3.0عوارض تاتو بدن ( قسمت اول)تاتو بدن چه تاتو برای لب ها و ابروها و چه طرح هایی که بر روی پوست ایجاد می کنند دارای عوارضی است که ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازد. در این مقاله عوارض تاتو را به شما معرفی می کنیم.

تاتو بدن چه تاتو برای لب ها و ابروها  و چه طرح هایی که بر روی پوست ایجاد می کنند دارای عوارضی است که ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *