بهترین روش ماندگاری رژلب
ماندگاری رژلب
خرداد ۱۷, ۱۳۹۷
پاک کردن تاتو در آرایشگاه
پاک کردن تاتو
خرداد ۱۸, ۱۳۹۷

مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضان

بهترین مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضان

مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضان

مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضان

   پوست تاثیر زیادی در سلامتی و زیبایی هر فردی دارد، بسیاری از افراد که پوست خوبی ندارند هزینه های بالایی را برای درمان آن متقبل می شوند. برای داشتن یک پوست خوب باید بتوانید نوع پوست خود را تشخیص دهید. دقت داشته باشید پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار داشته و بسیار لطیف و آسیب پذیر است. با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و طولانی شدن مدت زمان روزه بودن در فصل بهار بسیاری از خانم ها و آقایان باید بیش از پیش مراقب پوست خود باشند تا زیبایی آن ها کم نشود.
   تحمل گرما و روزه داری موجبز می‌شود بیشتر افراد این گونه تصور کنند که پوستشان به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی مهم، تیره به نظر می‌رسد.  اما با مصرف مواد مغذی ضروری در وعده افطار و سحری، می‌توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت برده و این کمبود ویتامین را جبران کنید. ساده ترین روش این است که اطمینان یابید رژیم غذایی شما شامل طیف وسیعی از مواد غذایی سالم است. اگر مصرف مواد غذایی به چند ماده خاص محدود شود، پوست خشک و تیره خواهد شد زیرا مواد مغذی خاصی برای رشد و ترمیم پوست نیاز است. اگر به دنبال مراقبت از پوست خود در طول ماه مبارک رمضان هستید، ادامه مطلب ا مطالع فرمایید.
مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضان:
ویتامین A: 
   یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت پوست این ویتامین است که مانع از خشکی پوست شده و بافتی نرم به آن خواهد بخشید. هویج منبع سرشار از ویتامین A است. بعلاوه این ویتامین در موادی مانند زردآلو، اسفناج و سبزیجاتی با برگ سبز نیز وجود دارد. در طول ماه رمضان بهتر است هویج تازه یا آب آن را به منوی غذایی خود اضافه نمایید..
ویتامین B: 
   کمبود این ویتامین می‌تواند موجب کاهش آب پوست شده و در نتیجه آن موجب ایجاد چین و چروک در پوست گردد. منابع مهم ویتامین B شامل گوشت قرمز،عدس و غلات سبوس دار است. بنابراین سعی کنید گوشت قرمز، مرغ گریل شده و ماهی را به وعده غذایی اصلی خود در ماه رمضان اضافه نمایید. حتی می‌توان با جایگزین کردن نان سفید با نان سبوس دار از این ویتامین بهره مند شوید. اضافه کردن سوپ عدس و لوبیا را فراموش نکنید.
ویتامین E: 
   یک ویتامین بسیار ضروری در ماه رمضان، ویتامین E است که به نگهداری ظاهر پوست و کاهش چین و چروک آن کمک خواهد کرد. این ویتامین تولید دوباره سلول‌ها را بهبود خواهد بخشید. ویتامین E در آجیل‌ ها و روغن سبزیجات وجود دارد. 
ویتامین C: 
   این ویتامین نقش بسیار مهمی در کنترل و نگهداری یکپارچگی و درخشندگی پوست دارد. ویتامین C در آب میوه‌ هایی مانند پرتقال، توت فرنگی و هندوانه وجود دارد.
آنتی اکسیدان‌ها: 
   علاوه بر موارد فوق، سلنیوم و روی نیز از آن دسته آنتی اکسیدان‌هایی هستند که نقش مهمی در حفاظت از سلول‌های پوستی و داشتن پوستی سالم ایفا می‌کنند. سلنیوم و روی در گوشت و غذاهای دریایی به وفور وجود دارد. بنابراین وعده افطار را با غذاهای دریایی و گوشت تکمیل کنید. 
اسیدهای چرب امگا۳: 
   این اسیدهای چرب نقش مهمی در حفاظت از پوست و شادابی آن دارند. از آنجایی که بدن توانایی تولید این نوع اسیدها را ندارد باید از طریق مواد غذایی تامین گردد. ماهی منبع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ است. پس سعی کنید هفته‌ای دوبار ماهی میل کنید.
آب: 
   نوشیدن آب کافی علاوه بر رفع تشنگی برای داشتن پوستی شاداب در ماه رمضان بسیار ضروری است. آب همچنین به نگهداری قابلیت ارتجاعی پوست کمک خواهد کرد. شما باید بین افطار و سحری، ۸ لیوان آب بنوشید. 

مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضانReviewed by سه رخ on Jun 8Rating: 3.5مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضانبا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بسیاری از خانم ها و آقایان دچار کمبود ویتامین و تیرگی پوست می شوند که در این ماه باید بیش از پیش به این مسئله توجه کرد. در این مقاله مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضان را به شما معرفی می کنیم.

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بسیاری از خانم ها و آقایان دچار کمبود ویتامین و تیرگی پوست می شوند که در این ماه باید بیش از پیش به این مسئله توجه کرد.

1 دیدگاه

  1. مهتاب گفت:

    چقدر خوب بود خیلی از ماها توی ماه رمضون اصلا حواسمون به خودمون و زیباییمون نیست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *