مضرات شامپو رنگ مو
عوارض شامپو رنگ مو
فروردین ۱۴, ۱۳۹۷
انتخاب عطر مناسب
عطر مناسب برای مهمانی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۷

دلایل استفاده از لوازم آرایشی گیاهی

لوازم آرایشی ارگانیک

دلایل استفاده از لوازم آرایشی گیاهی

دلایل استفاده از لوازم آرایشی گیاهی

امروزه تمامی خانم ها مضرات لوازم آرایشی شیمیایی را به خوبی می دانند و برای حفظ سلامت خود ترجیح می دهند از لوازم آرایشی گیاهی و ارگانیک استفاده نمایند. علاوه بر این دلایل زیادی برای استفاده از لوازم آرایشی گیاهی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:
- لوازم آرایشی گیاهی، دوستدار طبیعت‌ هستند.
   انواع لوازم آرایشی مرسوم که در آن‌ ها از مواد شیمیایی با پایه نفت استفاده شده است معمولا شامل ترکیباتی هستند که آلومینیوم یا خود نفت و یا مواد سرب‌ دار دارند. این لوازم آرایشی در واقع موجب افزایش حفاری‌ ها و سرعت گرفتن تخریب محیط زیست خواهند شد. البته بیشتر لوازم آرایشی بهداشتی و البته تمام لوازم ضد تعریق مثل انواع مام و دئودورانت شامل آلومینیوم هستند، این آلمینیوم از معادن استخراج می گردد و یکی از دلایل ابتلای زنان به سرطان سینه و آلزایمر می باشد. بنابراین انتخاب یک دئودورانت بدون آلومینیوم (aluminum-free) بهترین راه برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست و البته ابتلا به بیماری‌ های خطرناک است.
- مواد شیمیایی آسیب‌زا هستند.
   استفاده از برخی مواد شیمیایی در انواع لوازم آرایشی می‌تواند میزان پوشانندگی لوازمی همچون کرم پودرها را افزایش دهد و به صورت موقتی ظاهر بسیار زیبایی به شما دهد، اما در بلندمدت این نوع لوازم آرایشی می‌ تواند به پوست آسیب‌ های غیرقابل جبران وارد کند و یا باعث واکنش آلرژیک در پوست گردد. از طرفی موادی که در لوازم آرایش گیاهی و ارگانیک استفاده می‌ شود، می‌تواند برخی آلودگی‌ های سطح پوست را از بین برده و وضعیت پوست را بهبود بخشد. پارابن و پتالاس از چمله مواد شمایی هستند که در اکثر انواع لوازم آرایشی وجود دارد و البته هر دوی آن ها در ابتلا سرطان و دیابت نوع دو می‌ توانند موثر باشد. بسیاری از افراد وقتی نوبت به خرید لوازم آرایشی می‌ رسد، با بینی خود تصمیم می‌گیرند درست مثل خرید غذا که بسیاری از ما به ظاهر آن بیشتر از هر چیز دیگر توجه داریم. به همین دلیل در بسیاری از انواع لوازم آرایشی از عطرهایی استفاده می‌ شود که بیشتر ترکیبات آن‌ ها شیمیایی می باشند.
   رایحه‌ های شیمیایی و ساختگی اثرات سمی روی بدن دارد و بیماری‌ هایی مانند سرطان، آلرژی و اختلالات سیستم عصبی را به وجود خواهد آورد و حتی روی جنین تاثیر گذار است. بنابراین در زمان خرید لوازم آرایشی بهتر است سراغ لوازمی بروید که عطر به کار رفته در آن‌ها صد در صد طبیعی باشد. روغن‌ های طبیعی به کار رفته در ترکیبات لوازم آرایشی گیاهی و طبیعی نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی سازند بلکه می‌ توانند برای پوست و مو مفید هم باشند و البته یک ریمل حاوی این مواد طبیعی و معدنی می‌تواند به مرور زمان مژه‌ های شما را پرتر و بلندتر نماید. موادی که روی پوست را می‌ پوشانند به تدریج جذب پوست شده و البته اگر این مواد برای پوست شما مضر باشند نه تنها به خود پوست بلکه به تدریج به تمام سیستم‌ های ایمنی بدن نیز آسیب وارد می‌ کنند. اگر از کرم‌ ها و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نمایید که حاوی روغن‌ها و مواد مفید باشند، نه تنها شفافیت پوست افزایش می یابد بلکه تدریجا می‌ تواند برای تمام بدن مفید باشد. روغن کاکائو یکی از همین مواد مفیدی است که در لوازم آرایشی گیاهی وجود دارد و نه تنها پوست را مرطوب می سازد بلکه از اسیدهای چرب بدن نیز محافظت می کند و موجب جوان کردن پوست می‌ شود. به علاوه موادی مانند عصاره چای سفید، انگور، هلو و دانه انار شامل آنتی اکسیدان هایی هستند که حالت انعطاف‌پذیری و نرمی پوست را افزایش می‌دهند.
- لوازم آرایشی ارگانیک و جلوگیری از پیری پوست.
   لوازم آرایشی که از مواد طبیعی ساخته شده اند تا حدودی می‌ توانند از پوست در برابر اشعه‌ های مضر خورشید محافظت کنند، پوست صورت حساس‌ ترین بخش پوست است که محافظت از آن با لوازم آرایشی بهداشتی طبیعی می‌ تواند سلامت و جوانی پوست را حفظ کند. اکسید تیتانیوم، اکسید زینک و اکسید آهن از جمله مواد معدنی طبیعی هستند که در انواع لوازم آرایشی ارگانیک به کار رفته و می‌توانند شادابی پوست را افزایش دهند. بسیاری از این نوع لوازم آرایشی دارای ویتامین سی هستند که این ویتامین می‌ تواند از آسیب‌ های پوستی ناشی از اشعه‌ های مضر جلوگیری نماید. یکی از مهمترین دلایل برای خریدن لوازم آرایشی گیاهی این است که این نوع لوازم آرایشی بهتر روی پوست می‌ نشینند. پس بهتر است علاوه بر آنکه با خرید لوازم آرایش گیاهی به محیط زیست خود آسیب کمتری وارد می سازید و البته از پوست خود محافظت می‌ کنید، زیبایی بیشتری را هم با استفاده از انواع لوازم آرایشی ارگانیک برای خود تضمین کنید.

دلایل استفاده از لوازم آرایشی گیاهیReviewed by سه رخ on Apr 4Rating: 3.0دلایل استفاده از لوازم آرایشی گیاهیبرای خرید لوازم آرایشی گیاهی و ارگانیک دلایل بسیاری وجود دارد که مهم ترین آن ها حفظ سلامت فرد و محیط زیست اطراف است. در این مقاله دلایل استفاده از لوازم آرایشی گیاهی را به شما معرفی می کنیم.

برای خرید لوازم آرایشی گیاهی و ارگانیک دلایل بسیاری وجود دارد که مهم ترین آن ها حفظ سلامت فرد و محیط زیست اطراف است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *