بهترین آرایشگاه زنانه اصفهان
بهترین آرایشگاه اصفهان
تیر ۲۸, ۱۳۹۶
آرایشگاه غرب تهران
بهترین آرایشگاه غرب تهران
تیر ۲۸, ۱۳۹۶

پنج میوه ای که باید پوستشان را بخوریم!

خواص پوست میوه برای سلامت پوست در آرایشگاه

خواص پوست پنج میوه

پنج میوه ای که باید پوستشان را بخوریم!

   پوست برخی از میوه ها بسیار مفید بوده و حتی سه تا چهار برابر بیشتر از خود میوه حاوی فیبر می باشد. بسیاری از متخصصین پوست و حتی آرایشگران باتجربه در آرایشگاه به مشتریان خود توصیه می کنند که برخی میوه ها را با پوست میل کنند. فیبر یکی از مغذی ترین مواد جهت سم زدایی بدن می باشد. در پوست برخی از میوه ها فیبر و همچنین آنتی اکسیدان های ضو پیری و انواع ویتامین ها وجود دارد.  به دلیل اهمیت این موضوع سایت سه رخ در این مقاله تعداد پنج میوه را که باید با پوست بخورید معرفی می کند.

۱. پوست سیب را بخورید!
   در سیب مقدار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد. آنتی اکسیدان هایی همچون کوئرستین و پکتین در پوست سیب موجب از بین رفتن سلول های سرطانی می شوند همچنین قادر به حفظ حافظه شما خواهند بود. اگر شما سیب را بدون پوست میل کنید مقدار زیادی از فیبر آن را از دست می دهید.

۲. پوست موز بخورید!
  
موز یکی از میوه های سرشار از پتاسیم است که مقدار زیادی سروتونین در ساختار خود دارد. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی بوده که با اشتها و خلق و قوی فرد ارتباط دارد. علاوه بر این موارد موز حاوی فیبر محلول و نامحلول می باشد. خوردن پوست موز، حس سیری ایجاد کرده و موجب بهبودی مشکلات گوارشی خفیف خواهد شد. بسیاری ازماه برایمان عجیب و نامتعارف است اگر بخواهیم موز را با پوست بخوریم. پس می توانید مقداری پوست موز را کوبیده و بعد از این که به شکل پوره در آمد به کیک و یا انواع مواد غذایی اضافه نمایید.

۳. پوست کیوی بخورید!
  
پوست کیوی مقدار زیادی فیبر دارد به طوری که با بدن شما با خوردن پوست کیوی سه برابر فیبر بیشتری دریافت می کند. کیوی علاوه بر فیبر دارای مقدار زیادی ویتامین ث می باشد که جذب بدن می شود.

۴. پوست پرتقال را بخورید!
   پوست پرتقال منبع قوی ویتامین ث است. در واقع مقدار ویتامین ث موجود در پوست مرکبات به مراتب بیشتر از ویتامین موجود در آب همان میوه است. در پوست مرکبات علاوه بر ویتامین ث مقدار زیادی فیبر و ویتامین های آ و ب و مواد معدنی همچون کلسیم و سلیوم وجود دارد. فلاونوئیدھای تانجرتین و نوبیلتین موجود در پوست مرکبات یکی از ضد سرطان های قوی بوده و اثر ضدالتهابی دارند.

۵. پوست پاپایا را بخورید!
  
پاپایا یک میوه گرمسیری است که گوشت و پوست آن مقدار زیادی ویتامین های آ و ب و ث دارد. در این میوه نوعی انزیم به نام پروتئولیتیک، مثل پاپائین و کیموپاپائین وجود دارد که ضد باکتری و ضد قارچ با و اثر ضو ویروسی نیز دارد. به دلیل این خاصیت هاست که از پوست پاپایا برای تهیه محصولات آؤایشی و زیبایی و ماسک های صورت و آبرسان های پوست استفاده می شود.

پنج میوه ای که باید پوستشان را بخوریم!Reviewed by سارا on Jul 19Rating: 4.5پنج میوه ای که باید پوستشان را بخوریم!برخی از میوه ها در پوست خود مقداری زیادی فیبر و آنتی اکسیدان های ضد پیری و ویتامین دارند. در این مقاله این میوه ها را به شما معرفی میکنیم تا آن ها را با پوست بخورید.

1 دیدگاه

  1. شبنم گفت:

    همیشه متخصصان تغذیه این نوع میوه ها رو اعلام میکنن که مصرف کنیم مخصوصا با پوست خیلی خوبه به سلامتی هم اهمیت میدین توی سایتتون و مطلب میذارید ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *